|
Sida 1 av 3
|
|
|---|---|
| Sänk farten nästa vecka! För nu är det dags att syna oss i buskarna med laser pickdollen samt med dom nya bötesbeloppen så kan det bli riktigt otrevligt. Hastighetsveckan är en årligt återkommande insatsvecka inom det europeiska trafiksäkerhetssamarbetet... Länk Länk | |
|
Oh, bra att det inte var nu i helgen då man ska ut på vägarna! För vem klarar av att hålla farten på landsvägarna i autobahnloket? Ja inte jag i alla fall. Att åka lagligt med den känns som om att man hånar de västtyska ingenjörerna. Å det vill man ju inte! mvh |
|
|
Japp,otrevligt dyrt kan det nog bli.. Lätta på gasen och kör inte som folk...kör försiktigt :) Mvh Janne. |
|
| Ladda upp bilen med kaffetermos och nybakade bullar. Man vet aldrig vem man får en ofrivillig fikastund med.....;) | |
| Ja, det är/var "ju" kanelbullens dag så. ;) Visst är det roligare att köpa något totalt onödigt till kärran än att ge bort det till länsman eller hur. För att inte tala om lappen skulle flyga bort i fjärran... | |
| Jag försökte bjuda farbror blå på bullar en gång men det var visst inte intressant... ;) Tycker egentligen det är ganska sjysst att de går ut i media och förvarnar, stod idag i lokaltidningen att det skulle kontrolleras efter e4 norr och söder om umeå. Tacksamt att vara förberedd! | |
|
Nu kommer ingen dö i trafiken! Toppen! "Den fege dör tusentals gånger, den modige dör bara en". |
|
Paap Reeder |
... får hålla igen litet till tisdag i a f när jag får tillbaka mina glasögon från optikern. Får ägna mig åt limo-cruising i mera moderat fart tills dess. (Oroa er inte ty korrektionen kommer att ligga på ca 0,2 resp 0,1 (tror jag det till slut vart) ... men skall man tassa i olaglig terräng erfordras örnblick) MVH /// Paap R |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Igår hade Hassolandspolisen stor razzia, de stängde helt enkelt av E20 och ledde in alla trafik på en större rastplats vid motorvägen utanför Kumla ingen slapp undan. Länk ///MVH Hasso Länk |
|
Hasso: De där hyssen har de bara för sig ute på obygden där de är hanterbart :) Jag får väl koppla ur stressfläkten på traktorn nästa vecka så polisen härnere inte får en ny toppnotering :) Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Tur att dom drog mitt kort den 29 september:), då fick man ju den låga listans böter + att det blir lätt att hålla sig i skinnet nästa vecka:) Mvh. Richard |
|
|
Stor nykterhetskontroll uppåt Sunne idag. Säkerligen ett 20-tal poliser som kollade nykterheten samt körkort på samtliga bilister. Jag har haft körkort i 9 år nu och detta var första gången jag blev stoppad (2 ggr på samma dag till och med). Tack vare alla fartkameror på 45:an håller jag numera i stort sett alltid hastighetsbegränsningen +5 så nästa vecka torde gå bra för min del :) |
|
| Hoppas det blir regn o rusk så de blir riktigt blöta o kalla. Polisens prioriteringar verkar vara mest inriktade på att dra in pengar. På min gata är det under två timmar förbjudet att köra i ena riktningen. Två gånger i veckan står 6 poliser och bötfäller folk för detta hemska brott. Hoppas att alla varnar medtrafikanter för denna typ av tramsigheter. Borde finnas viktigare saker att göra i trafiken för att minska antalet trafikolyckor. | |
|
Tror ni att färre personer kommer att köra fort nu när bötesbeloppen har höjts? ___ Bilbloggen: Länk |
|
|
1 dag avsätts för förstärkt övervakning av nykterheten i trafiken som enligt VV:s egna uppgifter dödar långt fler än höga hastigheter och en vecka senare avsätts 7 dagar för förstärkt hastighetskontroll. (N.b. jag kör inte alltid för fort och sällan mycket för fort men jag irriteras av hyckleriet.) Mvh Mikael |
|
|
Mugge>>>Japp,det tror jag. Mvh Janne. |
|
|
å andra sidan vill man ju inte bli tagen så biljakterna kanske höjs istället. Länk |
|
| Parkeringsböter diskuteras på jobbet då vi är ett flertal som inte är så begåvade med att läsa skyltar.. men dom är stabila, böterna alltså. =D | |
|
Mugge: Marginellt mindre. Säkert knappt mätbart, men det fixar nog någon konsult eller statistiker till så siffrorna blir schyssta... |
|
|
Tja,iaf jag har nog lättat på gasen en smula efter denna höjning :) Bättre(roligare) att lägga stålarna på 3 flaskor whisky istället(1500 spänn minsta böterna vad jag fattat)..t.ex Glenmorangie Sherry Wood finish 700ml ;) Mvh Janne. |
|
|
Janne T: en kännare;) Jag skulle nog på en sån: Länk istället:) Min gamla pärla: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.