AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

1-Serien
25.886

120d På gång

Sida 2 av 3
Se
127
SemiImbecille
Mini Clubman S 2016
Tog med mittarmstödet :)
Vinterdäck köper jag via polaren som har däckfirma, blir 16" alu med dubbdäck... Vet inte exakt vad det landar på än men några tusenlappar billigare blir det än BMWs alternativ.

Hmm bara 7 veckor kvar snart :( Bilen byggs nu V42...
Sa
436
Sahlback
BMW 325i-09 Cabriolet
Min handlare sa att dom inte kan ge någon rabatt på tilläggen utöver kampanjen. Tycker jag verkar konstigt. Kampnjen är bra men tillägg som t.ex. sollucka, drag och sånt är ju en affär i sig som borde kunna generera dom "vanliga" 8 procenten. Kanske ska kolla hos andra.

Nåt tips på alternativa vinterdäck på alufälg? BMW vill ju ha 13-14 tusen. Låter i överkant. Skippa punkteringssäkra?
Sa
436
Sahlback
BMW 325i-09 Cabriolet
Nä, jag tänkte en 16" alu. Är det inte trist att köra plåt halva året?
Se
127
SemiImbecille
Mini Clubman S 2016
Trist samtal från handlaren. Min bil skulle ju tillverkas den här veckan, vet inte vad det beror på men tydligen kunde jag inte få med Xenon eller HI-FI på den på det här tillverkningsdatumet.
Om det blivit fel i beställningen har jag ingen aning om, bilen var fortfarande gul i systemet vilket betyder att dom fortfarande kan göra ändringar, men tydligen men dom kan tydligen inte välja xenon)

Hifi kunde dom eftermontera men inte Xenon. Så skulle jag ta bilen utan får jag den om 4 veckor drygt.
Om jag vill ha xenon får jag vänta längre (hur lånt är inte klart men troligvis får jag ingen produktionsvecka förrän i december vilket betyder att bilen kommer i januari nångång)
Surt sa räven... vill dock ha bilen som jag specade den så det blir till att vänta, inte fått nått produktionsdatum än :(
BadaBing
Hej, Du bör absolut INTE välja bort Xenon trots den tråkiga förseningen, du har ju mycket utrustning i övrigt så det vore nog inte smart .. dessutom är det en avsevärd skillnad!

VAd gäller barn i 1-serien är det inga problem, barnvagnen får plats i bagaget, dock kan man få ta bort hjulen beroende på modell. I baksätet får stolen plats i mitten och 2 personer kan sitta vid sidan om.
Enligt mig bör man inte välja bort en sån här bil pga av barn eller barntankar :)

Diskuterade detta på lunchen idag faktiskt, man verkar ha en förinställd åsikt i oss att bilen ska vara väldigt stor för att vara duglig, självklart är det riktigt praktiskt att ha ett stort bagage osv. men det är ju faktiskt inte ett måste.. Prova !
Se
127
SemiImbecille
Mini Clubman S 2016
Jo Xenon blir det, var nog bland dom första grejerna jag la till. Har man haft det en gång vill man inte vara utan. Känns också dumt med en bra utrustad bil utan xenon.

Barn är som sakt inte ens på planeringstadiet än, men det kan nog funka skulle jag tro, fan folk klarar sig helt utan bil så ;)
Se
127
SemiImbecille
Mini Clubman S 2016
Pratade med handlaren idag, får troligtvis besked om produktionsvecka 7 november.. :( Inte så mkt att göra det är bara vänta och vara glad ;)
BadaBing
November är inte långt bort..!
Sa
436
Sahlback
BMW 325i-09 Cabriolet
Har också bestämt mig för Xenon. Men jag funderar på när jag ska beställa den för att säkert få en 2007a. Min nuvarande är Audi2004 och jag vill gärna att den nya ska vara 3 år nyare i nästa säljannons.
Samtidigt är jag DÖSUGEN på att beställa den och helst vill jag ha den IGÅR.
:)
BadaBing
Kul att det blev xenon till slut :)

Det är lite trixigt med modellåret, speciellt BMW verkara vara "hårdare i gränserna" mellan åren...
En Volvo eller en Audi är 07 sedan en månad tillbaka men en BMW verkar vara 07 från Nov/December.. eller ngt..

Ser ut att vara lite upp till ägaren/säljaren..
Se
127
SemiImbecille
Mini Clubman S 2016
Hopp... då fick man produktionsbesked iaf, bilen bilen jag skulle haft (utan xenon) kommer till handlaren om 10 dagar ungefär...

Min bil byggs nu V52 eller V1 betyder att man har den slutet Januari som det ser ut nu.. surt värre :(
Sa
436
Sahlback
BMW 325i-09 Cabriolet
Och jag som bestämde mig mycket senare har produktionsvecka 47, också med Xenon. Konstigt. Hoppas det håller. Jag vill ha den NU!!!!!!
Tycker att man borde få åka ner och hämta den själv om man ville. Dels slippa vänta på att bilen ska stå och damma i Halmstad i 3-4 veckor, dels hade det varit så kul att ta en jungfrutur på tyska vägar hem.
Do
382
DonAmir
X1 23d E84 -11 Vermillion Rot
Det brukar ta 3 månader att få en bil, jag hade tur och fick bilen inom 8 veckor men det var för att jag fick tag i en s.k. gul bil

Min BMW 116i
Länk
Sa
436
Sahlback
BMW 325i-09 Cabriolet
Men jag vill ha en vit. ;)
Se
127
SemiImbecille
Mini Clubman S 2016
Inatt hade min "fösta" bil kommit (den utan xenon) Var och klämde lite på den vilket inte gjorde längtan mindre *snyft*

Well, väntat 7 veckor, nu är det väl bara 8 veckor kvar tills bilen med rätt spec kommer.

Den ser jäkligt fin ut med 18" iaf ;)
Se
127
SemiImbecille
Mini Clubman S 2016
Länk

Länk

:)
BadaBing
Snyggt !
Sa
436
Sahlback
BMW 325i-09 Cabriolet
Håller med. 18" är skitsnygga på den. Ska också ha dom som sommarfälgar. Har beställt vinterdäck nu från gummihuset. Det blev Ace Betas 17" med shadowlook och Gislaved Nordfrost 5. Är helt billös nu och håller alla tänkbara tummar för att bilen kommer före jul.
Se
127
SemiImbecille
Mini Clubman S 2016
Sitter också och väntar...
blir troligtvis lånebil över jul, hämtat upp vinterdäcken iaf.
Bidde dom här
Länk
i 16" med Nokkian Hakka 5:or...
Med lite tur kommer bilen i mitten av Januari... aja den som väntar på nått gott ;)
Se
127
SemiImbecille
Mini Clubman S 2016
Vad menas med "Gul bil" egentligen, statusen på min var nu gul iaf. Uppfattar det som att den är på väg att låsas (att man inte kan ändra spec) Nån som vet mer?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.