AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

1-Serien
25.784

120d På gång

Sida 1 av 3
Se
127
SemiImbecille
Mini Clubman S 2016
Har varit sugen på en etta rätt länge efter bl.a. haft en som hyrbil under en långhelg. Var från början inne på en 116i el 118i men i och med BMWs sköna kampanj på 120i/120d så blev det en 120d istället (första dieselbilen ;) )
Detta p.g.a. att jag med min förra nya bil (Mini Cooper S) körde c:a 6500mil på 2 1/2 år.
Nu är det bara o vänta tills man får bilen, prel tillverkning V42 och prel leverans V49.

Var inne på alpinvit men eftersom bilen delas med tjejen och vi inte var helt överens så det blev Le Mansblå vilket inte är helt fel heller :)
Blev komfort+advantage+M-sport, 18" + lite annat smått och gott. Farsan köpte en likadan samtidigt så vi fick helt ok pris så det var inte så mkt att snacka om.

Syns på vägarna snart ;)
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Ok,kul bil...
Nästan "sportig" som det brukar stå i tester :)

Hoppas bara på att ni inte funderar på "children" ännu ;)

Mvh Janne.
Oj oj oj...
Nu blev jag avundsjuk... Skulle gärna byta upp mig från min 116i till en 120d!!!!

Sett en Blå, 120d med M paket utanför BMW i Solna.. Riktigt snygg!!!

Har sett samma kampanj men insåg inte att det gick att konfigurera sin egen bil! Bra färgval.

Var det svårförhandlat på priset innan ni berättade att ni ville ha två stycken?

Janne T, har du provat kombinationen 1-serie + småbarn?
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

niklas>>>Nej,det har jag inte,men småbarnsföräldrar kanske prioriterar annan bil än just 1-serien.

Mvh Janne.
Kan tänka mig det, min sambo prioriterar bort 1-serien trots att vi saknar barn idag... men jag är inte fullt så praktiskt lagd. Det finns ju takbox.
Do
382
DonAmir
X1 23d E84 -11 Vermillion Rot
jag håller med grodis

Min BMW 116i
Länk
Är det bara BMW Sthlm som har kampanjen på 1-an?

/ Mvh Joakim

Fd 330ci:
Länk
Se
127
SemiImbecille
Mini Clubman S 2016
Ville ha en annan spec så jag chansade, dom blev lite förvirrade först men kom fram till att vi löser det typ.

Blev ett par tusenlappar per bil när vi köpte två.

Anågende barn så är det inget som är planerat på ett tag, skulle det hända får man se då, sitter ju isofix i iaf ;)

Så här blev specen till slut iaf
Le Mans Blå
337 M-sport pkt
7AZ Advantage och Comfort i komb med M-sport
extra utrustning
470 Isofix
2MH M dubbeleker 208
534 Klimatautomatik
676 HI-FI högtalarsystem
609 Navigation Pro ink skiva
493 Förvaringspaket
508 PDC fram och bak
522 Xenon
420 Solskyddsrutor bak
430 Aut avbl bakspeglar in och utvändigt ink 313 spegelpaket
488 Svankstöd
320 Utan modellbetäckning
302 Stöldlarm

Lite mkt extra men med tanke på kampanjen blev det inte så mkt mer än vad en standardutrustad 120d går på.

Kampanjen var väl bland alla handlare i Sverige? som jag förstod det.
Vet inte om den finns fortfarande, gällde till sista september om dom inte förlängt allt :)

Ji
84
Jidde
120d -06
Vill du dela med dig vad allt det där hamnade på?
Se
127
SemiImbecille
Mini Clubman S 2016
Som en naken 130 plus ett par tusenlappar c:a ;)
Funderade på en 130 men det tillkommer en hel del andra kostnader på den som försäkring och soppa, har haft ett par rejält törstiga bilar tidigare så det kan bli kul med en som är lite snålare :)
Sa
436
Sahlback
BMW 325i-09 Cabriolet
Jag är också inne på 120D. Har aldrig kört diesel förut men det ska bli kul att testa. Dom verkar ju ruggigt snåla och så får man skatterabatt i 3 år. Tycker diesel låter lite "traktor" på tomgång men man vänjer sig nog. Och skulle man vilja ha mer drag så kan man ju köpa en chipbox.
Se
127
SemiImbecille
Mini Clubman S 2016
Jo det är lite ovant att växla vid 4500varv och rödstreck vid 5000 men man vänjer sig nog :)
Såg att t.ex. Kelleners hade ett kit till den som ska ge 205hk/420Nm helt ok tycker jag :)
Sa
436
Sahlback
BMW 325i-09 Cabriolet
Tack för tipset. Svårt att veta vilken box som är bäst. KCR verkar dyra om man jmf med boxarna i Tyskland.
Fick du hela komfortpaketet? I så fall, påverkade det priset?

(misstänker att det kan bli olika svar här från olika säljare, så det är bra att vara påläst)
Sa
436
Sahlback
BMW 325i-09 Cabriolet
Jag? M-sport+Advantage plus en del plock men armstöd och ev. parking distance bak är tillägg. Jag undrar också lite vad som egentligen ingår i deras erbjudanden. Är lite svårt att få översikt.
Jag hittade detta på BMW Solnas hemsida:
Länk

/ Mvh Joakim

Fd 330ci:
Länk
Sa
436
Sahlback
BMW 325i-09 Cabriolet
Kanon!
Jag ska jmf exakt med det jag blivit erbjuden och återkomma.
Tror ni man kan pruta (som man gör annars) eller att dom här erbjudandena är netto? Erbjudandena kommer väl från BMW Tyskland så dom kanske har sin vanliga prutmån kvar här?
Vad tror ni?
Se
127
SemiImbecille
Mini Clubman S 2016
Vanliga prutmånen finns nog inte men lite finns det att ta, jag slog på det jag ville ha och sen drog dom av "kampanj-rabatten" och efter lite förhandlande fick man några spänn till.
Sa
436
Sahlback
BMW 325i-09 Cabriolet
Skippade du mittarmsstödet?
Hur gör du med vinterdäck? Om man beställer nu så kommer den ju mitt i vintern. Jag funderar på att beställa med 16" fälgar med dubbfria. Enklast om dom kommer med dom på men det går på ca 13 papp. Kanske mkt billigare att köpa hos näthandlare.

Mvh Sören
I SVD står det att man får vinterdäck (plåtfälgar tror jag) för knappa 7' i samband med köp av en kampanj 1-serie. Men du syftar kanske inte på plåtfälgsalternativet?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.