|
Sida 1 av 3
|
|
|---|---|
|
Har precis sålt iväg våran 540ia sedan, för att ge plats åt en 540 touring av lite nyare årgång. Har ringt på ett 20-tal, och varit och tittat på några av dom, men ingen har fallit mej i smaken! Rostiga bakluckor och skärmkanter, omlackade, krockade, avsaknad av dragkrok (vilket är ett måste!) tveksamma miltal med svag dokumentation osv. Dom få svensksålda jag har ringt på är för det mesta väldigt snålt utrustade! Mina krav är: Dragkrok, skinn, väldokumenterade mil, rostfri, ej krockad. Det är väl inte helt orimliga krav el? Ingen som känner till en fin 540 touring med dragkrok för ca 120 lök?? Tacksam för tips:)) Mvh | |
|
Det finns bara en hos bmw i tyskland som motsvarar dina minikrav, och den kostar mer än 120kkr. uttagen 07/98, 10720mil, €14900. // Mvh Andreas Min 540i6 Länk |
|
|
När jag letade efter min touring ville jag också hitta en med dragkrok, men det verkade stört omöjligt...hittade tillslut en som föll mig i smaken utan drag, det är ju inte allt för stor operation att eftermontera. Känns som man får prioritera upp dom andra sakerna, hällre en fin rostfri okrockad bil än en tvivelaktig med drag. |
|
|
Hittade denna annonsen åt dig,,,men felet är att skärmen glappar till navin, och då kostar bilen 100.000:- och det är bra pris för den om den är felfri och ingen rost.....kolla länken nedan.....tror den är import.... Länk BMW - Bil Med Wingar |
|
|
Insåg precis att det fanns 8st som motsvarade dina krav, dock så var 14900 den billigaste av dom :) // Mvh Andreas Min 540i6 Länk |
|
|
Är det inte lite konstigt att alla importerade 540 har rullat ca 14000 mil?? Kollar man på mobile.de så har dom flesta 99:or rullat ca 20000 mil och uppåt!! Bil Med Wingar: Jo har ringt på den med, men ej fått tag i han. Ovanligt att behöva renovera en sån automatlåda redan vid 14000 mil.... Mvh |
|
|
Jo det är ovanligt men allt kan hända..även på nyare bilar...ett exemepl, min vän köpte en spliss ny v70n, automat, 06, 2000mil och lådan pajades, helt själv....så att man vet aldrig vad som händer...men få tag i honom och fråga om automaten,,,samt jag skickar några länkar nedan på bilhemsidor så kan du leta efter bilar där med... www.traderamotor.se www.bytbil.se www.motorborsen.se www.bilauktioner.se www.garaget.org lycka till... BMW - Bil Med Wingar |
|
|
Ja det är klart det kan hända även på en nyare bil. Man är väl lite väl nojjig kanske! Ska ringa på den igen imorrn. Tackar för länkarna! Mvh |
|
|
www.arlandabilcenter.se har en som vid granskning verkar riktigt fin. Du har nog liten chans att hitta en fin för 120kkr, du måste up till 140-160kkr. Sedan går det säkert att pruta en del på dom. Annars säger jag, tyskland. Mvh Asken |
|
|
Tja, efter att ha letat 540 touring ett bra tag, blev det till slut en 528 touring för mig. Jag gav mer eller mindre upp, efter att ha tittat på en massa lik som enligt utsago skulle vara "fina" och tjattrat med bilhandlare om konsultkörda as till bilar som de ville ha överpris för. När 528:an dök upp med rätt pris och rätt skick, så var det bara att ta försöka affären i hamn snabbt som blixten. I efterhand känns det suveränt, jag behövde egentligen ingen 540. Så mitt tips till dig är, håll ut och kika även på anda modeller än just 540. Det finns fina bilar, men jäsiken vad man får leta efter dem, folk har ju en nära nog sjuklig förmåga att överskatta sina bilar... :o( |
|
|
Asken, riktigt äckligt ful färg på klädseln i upplänkad beijl! |
|
|
Nej jag begär ju givetvis inte att bilen ska vara i nyskick, det ska ju synas att en bil är använd efter 6-8 år! Men rost vill jag helst slippa:) Asken: Har funderat lite på Tyskland, men vet ej om jag är så sugen på en sådan procedur! Kikar nu på en svensksåld 540ia touring på ca 15000 mil med bra dokumentation, men den saknar dragkrok och rails. Nån som vet vad det kostar att montera ett löstagbart drag? Mvh |
|
|
Alltså försök att pruta bort summan av vad dragkrok kommer kosta....men min undran är, varför just en 540 !? , finns 535, 528, 530,,,ingen annan modell !? de är inte lättsålda heller de här 540.... BMW - Bil Med Wingar |
|
|
Har faktiskt kikat på 525-01, 528, 530, men faller alltid tillbaks på 540! Dessa underbara V8:or!! Men visst, dyker det upp en fin ärlig 525-530 touring som känns rätt så lär jag inte tveka! |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Veåtta: Även om du inte ser rosten på bakluckan på en touring så finns den där mer eller mindre efter 3-4 år om den stått utomhus tex. Och vad ska du ha medar på taket till ?? ganska onödigt faktiskt finns lasthållare att montera när man behöver. Men det är nog lättare att hitta en MED än utan MED verkar det som ?? Dessutom är det bättre att köpa en bil utan drag och monterar ett själv i efterhand. draget med interface runt 4-6000 tusen + montering. Du vet ju inte hur många mil med tung husvagn som bilen dragit tex, vilket ökar slitaget på drivlinan. ///MVH Hasso Länk |
|
Behöver man motivera köp av en 540? För att det är en underbar modell, dom 6cylindriga är kompromisser, min fars 530iA E39 är en fin bil men saknar det lilla extra och inte är den speciellt mycket snålare än 540 någon dl eller så. Jag röstar på Tysk BMWhandlare det är värt besväret. Mvh Stephan |
|
|
Hasso: Jasså det går så pass snabbt? Finns det inget sätt man kan förhindra eller fördröja rosten lite? Det är sant, utan drag så har den ju inte kånkat runt på massa tunga lass! Kan jag räkna med ca 8000:- för att få ett monterat på bmw? Mvh |
|
| Stephan735i: Exakt! :) | |
|
Hej, Är oxå på jakt efter en bra 540. Kommer att köpa i Tyskland. Varför köpa en skruvad bil i Sverige? Den här verkar som ett klipp. Länk Funderar lite på att exportera den då det är ett topp-pris i jämfört vad den borde kosta i Tyskland :-) Nä, mycket skumt finns det. /Anders |
|
|
Ett vettig klippe tycker inte jag....den är import annars hade det stått sv-såld, samt tysk bmw , 6 år gammal och endast vid 4000mil, och en 540, tror inte det...sedan så stavara firman fel på avbländnings bakspegel..så att jag hade inte gått på den bilen.....kolla också när den kom in !! BMW - Bil Med Wingar |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
En import 540 -00 7 år gammal med ärliga 5000 mil finns inte på världskartan:) ///MVH Hasso Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.