AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
3.290

Vad finns det för bilar att byta till igentligen?

Sida 2 av 2
rx-8, är den RWD??

S4an må vara snabbare vid rödljusen men jag åker heldre brett än fort. RWD är lättare att lära sig leka med och ska man drifta med precition på snö så är RWD oslagbart.

Kan f.ö. meddela att det blev en porsche 944 turbo. Saknar lite av Z3ans direkta koppling till vägen, känslan av att hjulupphängningen är bultad direkt till mitt skelett s.a.s. Motorkaraktären är långt från BMWsexornas sköna gång med 80-tals turbokick och massor av lagg efter växlingar. Men uj vad det går undan ibland.
124
zätatre
118d 3d -07
325d -07
Z4 3,0i -05
Jag går i valet och kvalet om jag ska sälja min Z3 roadster eller ej. Är våldsamt förtjust i min 98:a som jag haft sedan den var nästan ny och egentligen inte alls sugen på att göra mig av med den.

Eftersom jag i dagsläget har fyra bilar (förutom Z3:an även Saab 9-3 TiD -06, Saab 9-3 Aero -02 samt en MG ZTT -05) och har tänkt införskaffa nya X5:an när den kommer till våren så måste minst ett par bilar bort... Det känns som om det blir BMW:n och MG:n som måste "offras"...

Har för övrigt varit mycket nöjd med min Z3 2,8 -98. Bilen är silvermetallic med röd skinnklädsel och utrustad med bland annat automatlåda och 17" Radial 32. Köpte bilen våren -99 nere i Tyskland, då hade den endast gått ett par hundra mil som demobil. Jag har bara kört den på somrarna i fint väder och väglag, entusiastkört den kan man säga... Men nu måste den alltså bort tyvärr...:(

Till trådstartaren så vill jag tipsa om E36 M3 3,2 sedan, en riktigt läcker och ganska udda sportsedan. Helt klart en klassiker! Jag tycker själv att det skulle vara riktigt kul att ha en sådan, men jag rymmer bannemej inga fler bilar på garageuppfarten nu! =)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.