AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
3.394

Har det blivit svårare att sälja bil?

Sida 2 av 2
Ge
639
George.K
330ci - 02
Man vågar ju inte ha ute bilen för mycket heller, är den ute till annons för länge då tänker väl folk att det är fel på bilen eller dylikt.

Den känslan har jag ialla fall
Visa användare
2.178
Herr Gaspedal
BMW 535D -07 M-Sport
De bilar som jag pratar om ligger korrekt i pris, är svensksålda, kan fås med finansiering samt är välutrustade (skinn, klima, multiratt cd m.m).

Vad du hade ute för pris eller har för utrustning samt när du annonserade gör det svårt för mig att veta om din bil är svårsåld, annonserad vid fel tidpunkt, dåligt utrustad eller om den bara låg fel i pris.

Blocket är inget riktigt bra värderingsinstrument. Blocket visar vad en del handlare samt privatpersoner utannonserar sina bilar för. Inte vad bilen är värd eller vad den säljs för, detta får man ha i åtanke när man tittar på blocket. Blocket är en bra fingervisning i värderingsdjungeln men inget man kan stödja sig helt på eftersom vi inte vet hur affären avslutades.

Schnelle fahrt, Härliche fahrt. Länk
Ge
639
George.K
330ci - 02
Nu va det ett tag sen jag hade ute bilen (12-18 månader sen), den låg rätt till, hade bra pris, och den va bra utrustad samt att den va svsåld. Att du kunde få den med finansiering gjorde väl knappast saken sämre?

Men men, nu syftar jag på allmänt oxå, inte bara mig.
Ge
639
George.K
330ci - 02
Länk

vad tror ni?
mi
68
mickeolsson
X4 30i G02 -21
428i F33 -15
Mycket prydlig bil, borde väl intressera rätt person med dom milen. Problemet som jag hade när jag skulle sälja vår V70 2,4t -02 4600 mil är att på Blocket gäller bara BILLIGAST. Jag blev nästan vansinnig, där står man med sitt skötebarn och blir jämförd med taxibilar med minsta motorn, helt otroligt!!!! Kommentarer som "men jag har hittat samma bil för si och så mycket mindre" svarade man med "köp den då" hur många gånger som helst. Men ge inte upp, till slut kommer en sån som vi som uppskattar en riktigt schysst bil med all dokumentation i ordning.

"If you have a hammer, most things look like a nail".
Visa användare
1.998
mistafrizz
Tesla Model S 85

VW Golf cab - 12
Vsad tror ni om denna?

Länk

*håll till höger, eller gasa*
Ge
639
George.K
330ci - 02
Förstår dig lite där Micke.

Nu är det ioch för sig lite fel tidpunkt att sälja bilen.

Men ändå, visst är den nice?
mi
68
mickeolsson
X4 30i G02 -21
428i F33 -15
Ja den ser mycket bra ut, inte för mycket trams utan cleen precis som det ska vara (enligt mig) E60 kan jag inte gärna klanka på heller, då den ser exakt ut som min, svart är vackert... Carbonsvart är ännu roligare, härlig färg när solen skiner.

"If you have a hammer, most things look like a nail".
Ge
639
George.K
330ci - 02
Vad tycker ni, ligger jag rätt i pris då?
Visa användare
2.178
Herr Gaspedal
BMW 535D -07 M-Sport
Det är svårt att säga eftersom det nästan inte finns nåt att jämföra med.
Jag skulle tycka att du ligger okej i pris. Bilen ser väldigt välskött ut.

Dock så ser jag ett problem med din annons. Den är inte sökbar om man t.es skriver "BMW 330" eller "330 Coupe" utan endast om man skriver 330ci. Detta gör att du kan missa en del intressenter eftersom din bil inte poppar upp vid alla sökord.

Ge
639
George.K
330ci - 02
Ska jag ta bort ci, och bara skriva 330?
Eller ska jag skriva 330 coupe?
Visa användare
2.178
Herr Gaspedal
BMW 535D -07 M-Sport
I rubriken skriver du 330CiM. I texten skriver du 330 Coupe och ytterliggare nånstans så smyger du in 33Ci. Går det så få även in 330i nånstans =)

Så brukar jag göra iaf =)

Ge
639
George.K
330ci - 02
Om inte annat, så borde det göra det, hehe

Ska se till att försöka ändra på den.

Grejen är att jag inte har nåt garage över vintern, vi håller på att bygga om hemma. Och jag brukar alltid ställa av bilen på vintern, vi får se hur det blir nu.

Visa användare
450
Stocktrader
Z3 3,0 Roadster -01
MB GLC Coupe AMG -17
VW Golf tdi -13
Ligger väl hyfsat i pris sett till skick & miltal (det ska ju ochså alltid prutas 5-10%) Sen att det kan vara lite segt att sälja beror nog tyvärr på att många letar "biligast på blocketbilar"

/Mvh
Visa användare
2.178
Herr Gaspedal
BMW 535D -07 M-Sport
Om du brukar ställa av bilen över vintern så tycker jag du ska skriva det i annonsen.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.