AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
3.392

Har det blivit svårare att sälja bil?

Sida 1 av 2
Ge
639
George.K
330ci - 02
Har noterat att det inte är lika lätt att sälja bilar längre. Snackade med en vän som äger en bilsalong, och han säger att det bästa är att sälja bilar som är "lättsålda", dvs Volvo, Renault Saab. Visst kanske han säljer någon BMW emellanåt, men dom är lite ovanligare, och han säger att han inte vill ha bilar ståendes för länge i salongen heller.

Är BMW svårare att sälja?
Ma
3.050
Masten
Z3 2.8 American Edition -99
MX-30 Sky -22
Touran 1.4 TSI R-Line DSG -18
Beror helt och hållet på vilken modell det är. Vissa av BMW-bilarna vi har på firman blir sålda innan de ens kommit in i hallen, andra kan stå där i något år. Att Renault är lättsålda kan jag inte hålla med om, har haft en Scénic -00 och en Clio -01 sen i somras utan att någon visat direkt intresse.

/Masten

Besök gärna min blogg! Länk
Lagom modeller med lagom mil och lagom ålder och lagom färg samt lagom utrustning till lagom pris funkar bra. ;) Dessutom så går Volvo combi alltid att sälja, med vilken ålder miltal och prisklass som helst. Men allt går allt att sälja till rätt pris. Marknaden har gått ner mer än vad säljarna kanske har försstått. Oheta vagnar med olagom allting, kostar mycket mindre helt enkelt...
Ge
639
George.K
330ci - 02
Nu syftade jag på bilar typ frn -00 o framåt.

Nåja, en personlig reflektion som jag har gjort bara.
George.K: Försöker du sälja 330in eller? :)

/// Bimmarkomanen
Visa användare
2.178
Herr Gaspedal
BMW 535D -07 M-Sport
Kan säga att Saab 9-5 är riktiga hallvärmare. Går inte att bli av med. Hörde en annan handlare säga att kan han inte lägga sig så han blir billigast på blocket så tar han inte in en 9-5.

Men som Masten sa, vissa bilar kommer in en sen eftermiddag och innan kl 12 dagen därpå så är de sålda.

Schnelle fahrt, Härliche fahrt. Länk
Ge
639
George.K
330ci - 02
Jo men det är lite som jag menar. Att vissa bilar säljer fortare än andra.
En annan reflektion, hur har Blocket påverkat bilhandlare?

Bimmer330ci: Jag har försökt sälja bilen, men det va ett tag sen, jag la ner tankarna på det, men vi får se. Kan bli av nån gång i framtiden =)
Visa användare
2.178
Herr Gaspedal
BMW 535D -07 M-Sport
Märkeshandlaren har inte påverkats sådär jättemycket. Men vi ska iaf annonsera på blocket tillsammans med bytbil.com

Jag tror mer på att blocket har påverkat privathandeln och småhandlarna mer.

cr
3.939
crille82
Mercedes C 200d -19
1302 LS Cab -72
BMW F750GS -19
A3 1.8T -99
T-Roc Cabriolet -20
Herr Gaspedal: Precis, blocket gör att det är väldigt lätt att kolla vad respektive modell "skall kosta", folk kollar vad den billigaste av respektive modell kostar, det blir sedan vad många anser att det "skall kosta"

MVH Christofer
Helt rätt! De flesta tänker inte så mycket på skick, utr, miltal osv. man går på märke, modell och pris, då blir man lätt förblindad när man tänker så. om man ska tex jämföra bilar med säljaren vid prisförhandling.

/// Bimmarkomanen
Herr Gaspedal: Kan du nämna några tyexempel på populär beg.bilar som "vänder i dörren"?
Visa användare
3.489
Narvselius
Alfa o BMW
Jag skulle gissa på en E61 M-sportpaket! Verkar knappt finnas några begagnade...

----
BMW CS #6212
Kombi och bilbarnstol - den moderne mannens attribut :-)
Visa användare
2.178
Herr Gaspedal
BMW 535D -07 M-Sport
Fords Flexifuel bilar. Speciellt Ficusen. En fin V70 kombi med rätt utr och mil vänder fort. BMW 525iT med M-pak och 330i med m-pak, Toyota Prius, Avensis m.fl är lättsålda bilar.

Ge
639
George.K
330ci - 02
330 med mpaket, mycket intressant...
Pl
1.902
Player
BMW 420d M-sport
Att det är ett stort sug efter 330 med M-paket märkte jag då jag provkörde en 335 i förra veckan. Jag fick ett lika högt inbytespris som jag skulle få om jag sålde den på blocket. Säljaren sa att just orginalmonterat M-paket är extremt eftertraktat.

//Player
Visa användare
2.178
Herr Gaspedal
BMW 535D -07 M-Sport
Jag menade givetvis 330iTM. Men även vanliga 330 med m-pak är eftertraktad.

Faceliftade, svensksålda E46 320 Touring med plus/Lifestyle/M-sport samt lagom mil är fortfarande mycket eftertraktade. "Vänder i dörren" har alla säljare sagt som jag pratat med. Blev positivt överraskad av inbytespriset för min bil när jag för någon månad sedan var inne hos Volvo vid köp av ny V70 på kampanjpris.

Annars är A4 Avant quattro med prosport/S-line ruggigt eftertraktade.
Ge
639
George.K
330ci - 02
Herr Gaspedal, känner du några dela med dig =))
Visa användare
2.178
Herr Gaspedal
BMW 535D -07 M-Sport
George. K. Nu förstår jag inte vad du menar?

Ge
639
George.K
330ci - 02
Att 330 med mpaket skulle vara eftertraktade.

Hade min ute ett tag, men det va svårt.
Jo
1.073
Johan M3
Variant Highline -06
307 XT -03
Allt går att sälja till rätt pris. Det gäller väl bara att acceptera värdeminskningen innan man sätter ut annonser..Bara att kolla
på blocket. Mycket fantasi där...

/J
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.