AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
4.620

AutoPower - reportage från Parissalongen

Sida 1 av 2
Hej!

nu har vi varit i Paris och gjort ett reportage: Länk

Mvh
/Janne
Ser han amorteringen framför sig? ;) Länk Eller är det detta han tittar på? Länk ;) Ni verkar ha kul i alla fall, roligt att ni delar med er...
Visa användare
1.397
Erik G
X3 2.0d 16 Brunmetallic
M Å S T E B Ö R J A S P A R A!!! Länk
grymmt reportage som vanligt men lite tråkit att bmw på senare tid inte komemr med någon riktig conceptbil.. det var ju ett tag sen.. vill itne se nåt m5 concept elelr liknande utan något helt nytt i stil med z9 concept m.m
Underbart skrivet och finfina bilder.

Två notiser:
1. Sorgligt att BMW Individual kopierat designen på Audi's 20-tums A8-fälgar i stort sett rakt av till den där E92an, fast efter allt Audi härmat BMW med så kanske de kommer undan med det ändå ;)

2. Den salongsberusade Karl Hansen är en lång man, men han försvinner i den där E65ans delikata komfortstol :)

MVH,
Victor
Vorsprung Durch Überlegenheit
Misstänker att denna inredning:
Länk
tillhör denna bil?:
Länk
En sådan vill jag ha!! :)

Kanon repotage med många fina bilder!!

Var någon av er och tittade på avtäckningen av A**i R8?
Också en läcker vagn!

Mvh,
/Wille
Visa användare
3.002
heltsonika
Aprilia Tuono -22
BMW 325i-M 2001
Den vita Z4M'en ser ut som ett fordon en stormtrooper skulle passa in i =) Mycket vacker!

"Den fege dör tusentals gånger, den modige dör bara en".
Framkom det någon som helst information angående vevaxeln till kommande M3-motorn? Kommer den ha 180° eller 90° vevaxel?

/Anton
Buspelle
Mycket trevligt och proffsigt reportage! Tack!

Mi
2.004
Mixtus
E60 530i 2004
Ett av de bättre reportagen på länge, bravo! Och bra bilder förstås.
Visa användare
2.783
Grabber
BMW 318dT ´11
Hu måste jag komma på hur ska jag råna securitas eller en bank...

BMW - Beroende Med Wilja!
Si
3.020
Sim
F11 530dA
i3
Hur bra som helst! Bra jobbat!

BMW - Freude Am Fahren

//Simon
Ah! Man tackar för läsningen och alla foton. Välskrivet reportage som vanligt av Dr Hansen, och bra foton också för den delen.

Jag är dock nyfiken på om Kalle fann någon bättre kvalitetskänsla i inredningen på X3, som till synes testas på denna bild
Länk

/Olof
Epilog: Hemma nu, efter en tokstressig fredag. 19:45 skulle jag och Tommie (1 timme innan avgång) checka in på Paris Champ De Gaulle- flygplats (reservation för stavningen). Då det tydligen är HELT omöjligt att få tag i en vettig taxi i Paris på fredagar, fick vi vänta en halvtimme på hotellet (!!!) innan en bil dök upp. Det var en sympatisk men väldigt uppgiven chaufför som hämtade oss 19:20 - "Jasså, ni ska flyga 20:45, det kommer ni ALDRIG hinna, jag är hemskt ledsen".

"Kör så fort du kan utan att ta livet av oss", svarade jag. Rusningstrafik i centrala paris en fredagskväll är inte nådig, men vår tappre chaufför gjorde sitt bästa för att kryssa mellan filerna.

20:35 var vi framme på flygplatsen. Vi sliter ut bagaget ur bilen, slänger åt föraren en hög Euros och rusar för att försöka lokalisera SAS-informationen. Väl framme (efter att ha trängt oss före hela kön...så klart) heter det att "Nej, ni kan absolut inte borda planet, det är för sent". Upprörd gormar jag tillbaks att "Nej nej, det är ju 10 minuter kvar! Vi har inget bagage att checka in, så vi får ta en löpning" Damen i kassan ger mig en förskräckt blick men lovar att ringa gaten och fråga. Under tiden rotar Tommie frenetiskt i sin packning, på jakt efter sitt pass, som han i ett ögonblick av sinnesförvirring och stress inbillar sig att han packat ned bredvid tandkrämen.

Han hittar till slut passet samtidigt som inchecknings-kvinnan meddelar att gaten fortfarande är öppen, och vi får våra boardingkort. Vi tar ny fart och springer verkligen allt vad vi orkar, vrålar på påhittad fransk-engelsk-italiens-tyska åt alla som kommer i vår väg. Vi springer verkligen som dårar. Framme vid rätt sektor av flygplatsen är det förstås en massiv kö till säkerhetskontrollen. Vi springer givetvis förbi hela kön och kastar oss in framför en sydamerikansk man med förklaringen "Our flight leaves in 2 minutes, we are in quite a hurry". Han rycker på axlarna och ser ganska uppgiven ut, men inser väl det hopplösa i att försöka argumentera mot två svettiga svenskar med ögon uppspärrade av stress.

Mirakulöst nog kommer vi genom säkerhetskontrollen och lyckas borda planet! Jag tror aldrig att jag varit så andfådd och svettig i hela mitt liv - men VI HANN!

Samtliga: Tack för beröm - det var ett hästjobb att få fram några nyheter av den tunna skörden BMW själva lanserade... Hektiskt, stressigt, svettigt, men ändå väldigt trevligt, förstås!

Victor,

Jag väljer att mynta begreppet Bilsalongsberusad. BMW bjöd på Moët, samt Paulaner - Det kan man väl få unna sig efter en hård arbetsdag?

Ovenholm,

Jag väljer att citera mig själv, från reportaget, angående X3 "...Interiört är skillnaden påtaglig, den tidigare gummiliknande instrumentbrädan har fått lämna plats åt ett mer gediget materialval. Överlag så känns bilen bättre sammansatt och mer homogen invändigt..." :-)

Mvh,
Kalle
___
Bilarna: Länk
Visa användare
1.504
Sigdarve
X3 3.0i -04.
Kalle*
"Överlag så känns bilen bättre sammansatt och mer homogen invändigt..."

Hur märker du det? Kan du förklara lite närmare?
/Anders

Sigdarve,

Nytt material på instrumentbrädan som sagt, gör stor skillnad. Kändes som att alla paneler satt bättre fastskruvade, jag upplever att panelerna, exempelvis den för radio och klimatanläggning i "gamla" X3 har en lite odistinkt känsla jämfört med övriga BMW-modeller. Närmre än så kan jag inte förklara, du får känna efter själv när X3 Facelift finns hos handlarna :)

Mvh,
Kalle
___
Visa användare
1.504
Sigdarve
X3 3.0i -04.
"Närmre än så kan jag inte förklara, du får känna efter själv när X3 Facelift finns hos handlarna"

Det törs jag inte, för då blir jag kanske tvungen att köpa den;-)
Sigdarve,

:-) Bara att köpa - klart lyft mot nuvarande modell och 3,0Si har ju 272 hkr, det vill säga 50 plus jämförande med ditt nuvarande innehav. Kommer säkerligen en 3,0Ti eller liknande, med turbomaskinen.

Mvh,
Kalle
___
Visa användare
3.884
peter78w
530ia individual e60 -04
525da Touring//M e61 LCI -07
Grabber jag hänger på dig....måste komma på nåt bra!

MvH Bmw 4-ever
ub
12
uboivie
525i Touring -02
Vart tog oberoendet vägen? Nog hade man velat läsa något annat än BMW, när BMW, mer era egna ord, inte lanserar så många nyheter i Paris. Kul att läsa om mässan ändå, tack för artikeln.
uboivie,

Jag förstår inte riktigt kritiken. AutoPower.se handlar inte om alla bilmärken, utan om BMW - således handlar vårt reportage från Parissalongen endast om BMW. Om AutoPower.se hade handlat om Lada, så hade reportaget handlat om Lada, etc.

Jag är övertygad om att majoriteten av Autopowers läsare vill ha det så - att vi går lite mer på djupet i floran av BMW-nyheter, istället för att bara skriva exakt samma saker om BMW som all övrig media gör och istället fokusera på att fylla reportaget med alla de andra märkenas nyheter. Det finns mängder med andra tidningar, sajter och så vidare, som rapporterar från bilsalongen ur ett mer allmänt perspektiv.

Mvh,
Kalle
___
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.