AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
2.845

AP forum = Trevligt forum med bra stämning!

Sida 1 av 2
M6
5.185
M635 forever
Swe E24 M6/M635 register

E24 M635Csi -84
E34 535i -92
E87 120D -08
E61 535D LCI -08

BMWCS #5984
BMWSC #481

Måste bara säga att detta forum har städat till sig ordentligt på sista halvåret!
Man känner sig alltid välkommen och sällan man ser några personliga påhopp på senare tid!
Har ju varit en del pajkastning tidigare, men det verkar ha skärpts till.
Är även mer eller mindre aktiv i andra kända svenska forum,och måste säga att jag inte tror att någon annan har denna sansade stämning.
Hoppas andra här håller med mig!!?
Jag ger er alla stående ovationer för er insats till ett så eminent forum! =)

MVH Patrik
Jag håller med. Sällan någon uppför sig otrevligt och agressivt. Kanske beroende på ett aktivt bruk av funktionen "Rapportera inlägget" så att de snabbt raderas?

Mvh
Mikael
Håller med er grabbar !!!!
Visa användare
3.002
heltsonika
Aprilia Tuono -22
BMW 325i-M 2001
Jag instämmer! Ett mycket trevligt forum som man är helt beroende av. Har bara varit här i strax över ett år men jag håller med, det har blivit bättre och mindre påhopp. (Kanske har de lärt sig att hålla tyst nu ;)

Klart det bästa och mest givande forum jag har besökt!

Önskar dock en edit funktion ;)

"Den fege dör tusentals gånger, den modige dör bara en".
Jodå, det går lugnt och städat till på Autopower, åtminstonde på de forum jag brukar läsa och skriva inlägg i. Tyvärr tycker jag det blivit svårare och svårare att få svar på frågor, händer ofta att man inte får någon hjälp. Misstänker att det är lätt att inlägg försvinner bland alla andra, det känns som antalet användare vuxit ordentligt sedan -02 när jag blev medlem, men det har blivit klart sämre på sistonde. Kan ju vara jag som ställer konstiga frågor oxå. =)

För övrigt kan jag bara hålla med Patrik

/Fredrik
Visa användare
3.002
heltsonika
Aprilia Tuono -22
BMW 325i-M 2001
Fredrik M: Jag håller med lite där. Postade ett inlägg i Styling forumet men fick 0 svar trots rop på hjälp. Postade sedan exakt samma fråga i 3-serie forumet och fick 5 svar på 5 minuter typ... Men DET blev raderat pga av dubbelpostning... Skärpning moderatorer. Ni kan väl ta bort den som ingen svarat på!?

Visserligen finns det nästan ingenting i denna värld som är så bra att det inte kan bli åtminstone lite bättre, men jag tycker det är jävligt synd att folk har ett så enormt behov av att gnälla att man inte ens kan låta bli att göra det i en HYLLNINGSTRÅD. :-( Tycker man att moderatorerna är skit - skicka ett mail och förklara varför så kanske de blir bättre? Men det kanske inte är lika kul, vad vet jag. Hatten av till ALLA er som förgyller forumet på ett eller annat sätt - och ni är riktigt många! :-)
Visa användare
3.002
heltsonika
Aprilia Tuono -22
BMW 325i-M 2001
Anders N: Nu tycker jag att du gnäller lite... ;)
Jag anser att moderatorerna gör ett ypperligt jobb men att det felar ibland. De ska ha all credits för det de gör! Men om alla skulle vara tysta så sker väl ingen utveckling? Gnäller gör jag bara om det är befogat och att kalla moderatorerna för skit har väl ingen gjort?

Men eftersom det här är en hyllningstråd så ska jag passa på att tacka er som bloggar för intressant läsning i många fall. En mycket komplett sida som innehåller det mesta och lite till.

MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
Autopower är en site som hela tiden växer och växer och blir bättre och bättre hela tiden, tycker jag själv. Introduktionen av PRO-konton var ett mycket stort och viktigt steg som gav AP bra med fart och förändrade upplevelsen mycket för användarna. Personligen uppskattar jag det nya galleriet och blogg funktionen väldigt mycket. Det som förut var reserverat för frilansarna finns nu tillgängligt för alla som vill.

Nu har jag inga data för hur utvecklingen av antalet användare på AP Forum har ökat, men enligt mina egna observationer har ökningen av antalet användare varit närmast exponentiellt och i skrivande stund har vi 30 397 registrerade användare på forumet. Det är väldigt lätt att förstå att det lätt blir osämja/konflikter eller annat stök på ett forum där så många användare ska samsas och i takt med att antalet användare ökar, ökar också behovet av att hålla ordning.

Personligen tror jag inte att vi bara har moderatorerna att tacka för den fina ordning och stämning som jag tycker råder på AP, utan det är till en mycket stor del vi användare som gör det. Genom att läsa igenom alla regler och göra det vi kan för att inte bryta mot dem och kan vi hjälpa till att förbättra forumet ännu mer. Samtidigt tycker jag att forumet är till för oss användare och jag det är viktigt att vi användare talar om vad vi gillar och inte gillar och detta försöker jag göra genom att flitigt använda mig av rapportera svaret funktionen när jag ser ett inlägg som jag anser är opassande. Genom att rapportera ett icke önskvärt inlägg talar vi också om för moderatorerna vad vi giller eller inte gillar.

Personligen gillar jag inte otydliga rubriker, jobbigt att öppna trådar man inte har intresse av (t.ex. när man gör sökningar av tidigare inlägg) bara för att rubriken är missvisande eller dåligt formulerad.

___
Bilbloggen: Länk
se
661
seb_540
328i M F30
Personligen kan jag iofs tycka att det visst blivit mer städat, men å andra sidan litet tråkigare - kanske är det så att bloggarna kanabaliserar litet på de allmänna forumen.
KR
1.360
KRAFTWERK
BMW 530iA -07
MINI Cooper Lounge -15
Instämmer med M635 forever!

Detta forum har verkligen blivit bra mycket bättre!

Inte konstigt att man blivit litet "beroende" av det ;-) Det har räddat mången dag med BMW:n!

Ovationer även från mig, till alla Ni som finns här, o så Autopower Crew, förståts!

Mvh
Anders

BMW - Du mein einzig Licht. Die Rose hat nicht,was an Farb und Schein wie Sie,mein Bayrische Mädel.
tr
1.968
tryggve
BMW/Alpina 335is -89
Alpina B3 3.4S Touring -05
Alpina B6 3.5 -89
323i -79
325i -88
1M Coupé -11
320dT -10
Håller med, både den tekniska och sociala nivån har höjts på sista tiden.

Slutade besöka siten för ett tag men har nu börjat återvända igen och beroende börjar växa tillbaka ;-)

/Johan Tryggvesson

-Die Entwicklung stoppte bei 30-
BMWSC #338
Sn
924
Snatto
320i Coupé -93
Det verkar som om det inte finns speciellt många "experter" på forumet utan en massa vanligt folk vilket leder till att de enklare frågorna får(många) svar medans de svårare raderas/glöms bort...

Om man gemför med andra bilforum så att säga.

Annars ett väldigt trevligt forum!

_____Vraum!_____
M6
5.185
M635 forever
Swe E24 M6/M635 register

E24 M635Csi -84
E34 535i -92
E87 120D -08
E61 535D LCI -08

BMWCS #5984
BMWSC #481

Experter finns här med största sannorlikhet!
Men tror dock att många lärt sig ett och annat här,både rätt och fel tyvärr!
Dessutom kan ju många felfenomen ha fler olika felorsaker.
Dessutom är ju forumet till för vanligt folk att vända sig till!

MVH Patrik
Det finns även den möjligheten att en del av experterna efterhand tröttnar på att besvara frågor som återkommer gång efter annan, vilket i många fall troligen beror på okunskap om hur sökfunktionen används och att frågeställaren inte gått igenom eller känner till de permanenta tips och råd som erbjuds här.

Mvh
Mikael
Ja det är nästan lite vääääl trevlig ton här. En diskussion oavsett vad det handlar om blir ju hetsig emellanåt, här känns det lite som att oliktänkande inte riktigt accepteras och kritiker censureras.
St
3.581
Stavros
E30 325i 4d -88
E39 540 man -98
Absolut ett enormt trevligt forum. Som jag är inne på Varje dag! Åtskilliga gånger. Varje gång jag sätter mig vid burken (typ en gång i timmen) så är jag inne på Autopower.

Å jag tycker inte det gör något om det hettar till lite i nån tråd. En hetsig dialog är bättre än en hämmad konversation. Bara det inte blir oartigt och personangrepp etc.

Ett ämnesområde jag skulle vilja ha tillagt är en "panik-gren".
T ex om man befinner sig utomlands och behöver hjälp med bilen fort.
Annars är det lätt att en sån pass viktigt tråd försvinner bland mängden.

mvh

Ett super-forum! Oftast en fin ton utan messerschmidt-ande. Någon pungspark har man sett men i det stora hela är det bara mysigt att läsa i trådarna.
Har oxå märkt att topics faller fort iom att nya besökare är ovetande om sökfunktionen, men man kan ju alltid plocka upp någon gammal tråd lite då och då.
Visa användare
2.783
Grabber
BMW 318dT ´11
Håller helt med! Lungt o fint....
Händer att det blir lite missförstånd här eller där men ingen kastar s##t på varandra för att ena har en Volvo o en annan en BMW som det förekommer på andra sajter...

BMW - Beroende Med Wilja!
Gr
2.160
Grandy
X1 sDrive18i U11 M-Sport -24
997 GT3
Kan bara hålla med alla possitiva kommentarer. Låt oss hålla det lika bra i framtiden.
Visa användare
ProPro-medlem
3.537
Abbe
BMW M2 Competition-19
BMW 323 cab-00
BMW CS 2802
Snatto, inga experter?! Vad sägs om Hasso, Folke, Jesperado med flera!

Mvh Abbe

M3 E30, dagboken: Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.