AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
6.250

M3 e46 värde efter lansering av e90?

Sida 3 av 3
Var du tvungen o va så hård!! *snyft*

/// Bimmarkomanen
Ri
957
RiBBaN_
V60 T6 R-design -22

Grandy: Härliga förutfattade meningar du har om bilar med ögonlock/styling.
Varför skulle dom vara mer slutkörda än andra?
Jag kommer aldrig, och har aldrig monterat på ögonlock på nån bmw jag ägt, pga jag tycker inte det är snyggt.
Men varför skulle dessa vara billigare eller mer slutkörda?
En M3:a ska väl tåla lite hårdkörning. Det är ju det den är byggd för.
Vill man åka lugnt och inte ha nån effekt, ja så då ska man satsa på en 320 precis som du åker!

Jag kan med ärlighet säga att min "stylade" M3:a är som mitt barn. Tar inte ens ut bilen i regn, behandlar den kopiöst noga.

Kan säga att när jag letade M3, innan jag slog till på min "orginal bil" med 2300 mil på mätaren. så var de ändå slutligen förutom den jag köpte de entusiast ägda bilarna (med coilovers/ eftermarknadsfälgar) som hade absolut bäst skick! Dessa killar som ägde de märkte man tog hand om bilarna på ett liknande sätt som man själv vill! Medans orginal bilarna var som sagt, bara körda och servade efter boken. Dvs som en vanlig bruksbil. Oftast med mycket stenskott, sliten inredning, vinterkörda etc..

Mu
531
Mullret
330xd Sedan E90 -07
i3 - 14
Står en M3 på Blocket för 277K. Visserligen 13K mil, men priset! Tror inte någon M3 E46 kommer hamna på 150K som lägsta pris, men kanske runt 200K om 2-3 år. Mycket bil som ny för 500K men rena fyndet för 200K.

M3/// Mullret
Det är klart att det kommer att finnas E46 M3:or för 150k, varför skulle det inte komma? En E36 M3 kostade trots allt nästan lika mycket (skiljde väl ca 75k i nypris) och kan nu hittas för en bra bit under 100k, ibland ner mot 50k. Inga pedantskkötta lågmilare, men de finns. Vänta några år bara så dyker de upp.

Denna 750iL kostade över 700.000 ny för ca 12 år sedan, idag är den till salu för 45.000, oprutat: Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.