|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Så man bör undvika Fittja bil med andra ord? FInns det någon "recension" av småfirmaorna någonstans på forumet? Inte lätt att ha koll på sådant när man sitter långt upp i spenaten :( |
|
|
Små eller stora firmor spelar nog inte så stor roll....dom tjänar pengar på oss hursom:-)Men om bilen är billigare här på en bilfirma än att importera själv!!!!!Då är den iskall! Betala hellre för skicket,finns hjälp när det gäller import om du tycker det är för krångligt.Då kanske det kan va värt en slant. kolla här tex: Länk Har inte erfarenhet av av dessa alls men kolla kostar inget;-) /Johan |
|
|
Hej igen Uppskattar alla kluriga killar och råd. Jag behöver nya sådana nu. En ny 540 på Blocket som jag fått ögonen på: Länk Fina siffror om dom är korrekta. På minussidan är: Importerad i sept. Jag har pratat med säljaren och tycker inte jag får nått vettigt svar på varför han säljer den direkt. På plussidan: Svensk säljare. Säger att milutredning gjord av BMW för 300 kronor mot garantireparationer i Tyskland som inkluderar att den är okrockad. Papper ska finnas, likaså servicebok. Bilen ska ha gått som leasingbil, med en ägare i Tyskland. Mätaravläsning ska ha gjorts samtidigt. Jag har inte gjort mer än. Nästa steg torde vara att beställa kopior på hans tyska papper, servicebok och BMW's utredning. Bilen ska vara fin, utan omlackningar. Input, tack?????? |
|
|
Nyimport, oreggat mobilnummer, säljarens namn är inte samma som ägarens, motsvarande bil i Tyskland annonseras högre... Ta chassinummer och kolla SJÄLV hos BMW om du trots allt är intresserad. |
|
| Alltså undvik nyimporterade vagnar, speciellt dom som är dyrare i Tyskland än här. Alla säljare som självmant kommer till dig med milintyg från BMW skall du sky som pesten. Du vill ha en vårdad bil som har brukats av ägaren som säljer vagnen under en längre tid. Denne skall även kunna redogöra för service och mil historik enligt dokumentation som du dubbelkollar. Man känner på sig om allt stämmer... Om du misstänker något så finns det oftast något där som inte stämmer. Kolla upp allt som går och gå på magkänsla. Allt kan man tyvärr inte kolla men undvik allt "skumt". Det finns en herrejösses massa fina och ärliga vagnar till salu. Tyvärr så är dom ofta lite dyrare. ;) | |
| Det verkar vara en väldig skeptis mot nyimoprterade bilar här, det är väl inte alla bilar som tas in till sverige som gör det av personer som avser bruka dom i åratal framöver. Det finns ju både firmor och privatpersoner som lever på detta, och att säga att alla är att undvika känns rätt drastiskt. Visst är den mycket billigare här än i tyskland och känns skum så håller jag med, men det går att hitta fina exemplar även om dom är nyimporterade. | |
|
Håller med PowerMac,såvida inte säljaren har ärvt bilen av nån släkting i Hamburg:-)) Gör så här: kolla själv vad man får betala för en bil med samma utr,& mil på mobil.de,lägg på kostnaden för att ta hem den så förstår du själv att antingen är bilen skruvad,eller säljaren. min högst personliga åsikt....,men den ser fin ut på bild;-) /johan |
|
|
Har återigen släppt objektet baserat på lite feeling och fakta. Nu är den hetaste kandidaten en svensksåld, lågmilad 530 som ser skitfin ut. Klart dyrare, men jag tror jag vet vad jag får också..... Ska kika på den om någon dag. Det bästa är att den står på BMW, och dom tar min 528'a i inbyte. Med tanke på servicebok mm, så lär det väl bli svårt att tro att denna bil är fejkad på mätarställningen. |
|
|
Viper540: Nyhemkommen från tyskland som ajg är kan jag bara sammanfatta det med ett ord. KÖP från en auktoriserad BMWhandlare. Alla bilar slits men på BMW så reparerar de den till nyskick innan den går till Försäljning. I Sverige fattar man inte vad bilunderhåll är och svensken i gemen är alldeles för ointresserad att underhålla bilen såsom det skall göras. I Tyskland kan de utrusta bilar som få kan så för min del blir det iofs en Alpina D10 som allt ser ut nu. 245 hk biturbo diesel och 500NM till 0.75l/mil blandad körning... Slår vilken 540 somhelst i mina ögon som redan åkt det. Mvh Asken |
|
|
Asken...äntligen byter du bil, tyckte att det inte hänt något på den fronten den senaste tiden! ;-) //Player |
|
| Glöm inte BMW orginal hörproppar bara. ;) Länk Länk | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.