|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Snart är vintern här och bilen ska vaxas. Har en madeiraviolett metallick E36 touring som jag hittills har vaxat med skandinavisk hårdvax. Har även använt det på tidigare bilar jag ägt och är nöjd. Vaxet är lättarbetat och verkar ge ett bra skydd och hög glans. Men jag är en glad amatör som gör det för hand och nu undrar jag om jag kanske skulle vidga mina vyer och börja använda Meguiars som alla lovordar? Till saken hör också att jag fick bilen rekondad i juli månad där rekondaren använder Meguiars produkter och jag blev mkt imponerad. Men så var det också ett proffs som gjorde det! Funderar på antingen Meguiars Cleaner Wax Liquid eller Meguiars NXT Tech Wax som finns hos Micro och hur dessa är jämfört med Skandinavisk Hårdvax? Vilken av dessa vaxer är bäst och vad bör jag välja? Vaxar som sagt för hand... Mvh Robert Mvh Robert | |
|
Om du fick bilen polerad i juli, vad la han på för skydd? Jag gissar på MG20/21 och då finns det ingen anledning att vaxa innen vintern då jag antar du fortfarande inte har avfettat bilen. ///Micke Min cabrio Länk |
|
|
Hej Micke! Nej, jag har inte avfettat bilen och du har rätt angående vilket medel han använde. Så du tror inte jag behöver vaxa förrän till våren? Vilket vax ska jag använda då? Mvh Robert |
|
|
Då behövs snarare en cleaner innan vaxet för att få bort allt vinterjunk. ///Micke Min cabrio Länk |
|
|