AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
7.254

BMW M5 AC Schnitzer

Sida 2 av 2
Alter Schwede
@viobebe

Det var jag som ägde den violetta 535-92 Schnitzern innan jag sålde den till killen i Göteborg. Dessvärre såg jag den även senare i någon annons utan frontspoilern och skärmbreddarna fram. Även fälgarna såg ut att vara annorlunda,,samma design/modell dock.

Importerade bilen sommaren-00 från Remseck/Stuttgart. Blev efter ca 1,5 år tvungen att sälja bilen pga studier. Kändes som en kniv i hjärtat när bilen åkte iväg härifrån.

Nu har jag kört MB AMG coupe i 3 år och är sugen på att ta kontakt med ägaren till Schnitzern ifall han är intresserad av ett byte.
viobebe
Alter schwede:

Han krockade den 535:an så den blev inlöst, men jag vet att det var någon på Wölkes som köpte bilen från försäkringsbolaget, men den blev aldrig sig lik igen....
Alter Schwede
Det var synd,,det var en unik vagn. Men den svarta M5:an verkar väldigt läcker. Undrar ifall han skulle vara intresserad av byte? Har inte kontaktat honom än,,känner mig fortfarande lite kluven. Har lagt ner min själ på AMG:n samtidigt som jag känner att den gamla BMW ådran börjar pulsera igen:-)
Cr
1.381
Cruser
325i -92
328i-97 touring
träffade ägaren tiil M5:an på gbg bilservice för några veckor sedan...kollade ordentligt på bilen...riktigt fin, han är ordentling pedant med den bilen
Cr
1.381
Cruser
325i -92
328i-97 touring
enda m5:an i sverige med den utrustningen sa han
Cr
1.381
Cruser
325i -92
328i-97 touring
nylackade fälgar, undr varför annonsen ligger kvar?
Al
543
Alpina B8
Alpina B8 -96
Alpina B6 2,8
M3E30
är det någon som vet vilka förändringar ACS gjorde i 3,7 liters motorn relativt Men vanlig 3,5 liters M30 för att nå ökad effekt?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.