AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
7.253

BMW M5 AC Schnitzer

Sida 1 av 2
viobebe
Kollade på denna idag, grymt skick, synd att man inte har pengarna bara.

Länk
Stekaren
Vad är det gjort med den förutom stylingen från AC Schnitzer ?
Den var rätt "fet"...
fy fna va fet den såg ut bakifrån :D...
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Ja..jag brukar väl aldrig bli "imponerad" av "lite styling",men den där ser faktiskt verkligen riktigt brutal ut med bl.a. schnitzer ratten+skärmbreddningen ,fälgarna osv :)
Rå vagn helt enkelt...

Undrar om motorn är preppad också?

Mvh Janne.
ST
2.827
STEPHAN
Alpina B10 BiTurbo -06
BMW M5 -91
BMW M3 -97
Borde det inte suttit AC Schnitzer backspeglar också?! Borde vara intagen som flyttgods om nu något är gjort med motorn eftersom ACS inte är tillverkare.

Janne:
Såg inte skärmbreddningen förräns du nämnde det - riktigt diskret men ändå riktigt vasst! :D
Kan inte finnas så många såna kvar...
Trist bara att den verkar vara vinterkörd med tanke på mv-kontakten i fronten + avsaknaden av emblem a'la skrikigt 80-tals snitt.

M V H
Stephan

Min bil: Länk
HD
1.579
HD91
E61 523i touring
E61 530d touring
Ombygget kallas för AC Schnitzer S5 Silhouette (varför står inte det i annonsen när det talas så mycket om "ORIGINAL ACS"?). Tror ACS-speglar är extra utrustning och inte inkluderat i priset för själva Silhouette-kitet, men får kolla upp det. Ska man styla en E34 M5 så ska det ju se ut såhär. Tidsenligt och exklusivt. Lite krimskrams som svarta framljus, andra blinkers, M3 replika ytterspeglar mm har ju hittat dit på senare år, men det är lätt bortfixat för den som vill.
Motorerna brukar inte vara preppade, i varje fall har det här ombyggnadskitet inget med motorn att göra, jag har inte katalogen framför mig nu men det enda som fanns i den till en E34 M5 motormässigt tror jag var en uppgraderad motronicbox.

-M5 E34 Limousine register Länk
viobebe
Motorn är original, Stephan bilen är vinterkörd, men killen är superpedant eller överdrivet pedant, mkt fint skick, en av få kvarvarande i det här skicket, baklyktorna är svartmålade röd vita baklyktor, går lätt att ta bort.

Killen äger även en superpedant E30 cabbe med turbo, så han är en sann entusiast.
Gemini__
Intressant modell. Bra att den har varit i en entusiasts händer som du nämner vioebe.

Mvh:
Thomas
e3
2.887
e34briliant
540iA -94
530D -02
S5 Silhouette kittet är verkligen grymt!

Det är verkligen inte ofta det dyker upp såna modeller!

Min bil
Länk
Riktigt brutalt cool :)

MVH,
Victor
Vorsprung Durch Überlegenheit
Jeppe W
Jag har en fin 535 S5 Silhouette -91, ser likadan ut framifrån och bakifrån som denna fast utan skämbreddarna. Är det kanske breddarna som skiljer sig mellan 535:an och M5:an? Kan för övrigt nämna att prestandamässigt både vad gäller effekt och chassie är det den i särklass roligaste bil jag haft i förhållande till vad jag gav för den...! Nå´n som vet hur många S5:or som rullar idag?
KR
1.360
KRAFTWERK
BMW 530iA -07
MINI Cooper Lounge -15
S5 Silhouette i 535 utförande har väl 3.7 liters maskin? (eller var det Frick??)
Jag har iaf. en tidning om dessa, samt en hel del andra E34:or med olika Tyska preppningar! Det är som sagt VÄLDIGT ovanligt att hitta nåt dylikt! Jag har aldrig sett nån annan än den i min Tuning-tidning från 1989 (tror jag den är från...har den inte framför mig...)

Den inehåller iaf. VÄLDIGT många styling o tuningfirmor, med fruktansvärt smaklösa skapelser, förutom Brabus, AC/Schnitzer, FrickSport, mm. De har verkligen smak o stil!

Jättekul att se en sådan M5:a iaf! Sån skulle man vilja ha :-) Måste vara ju vara betydligt ovanligare än E34 B10 V8....?

Mvh
Anders

BMW - Du mein einzig Licht. Die Rose hat nicht,was an Farb und Schein wie Sie,mein Bayrische Mädel.
känns skumt att koppling + vattenpump ska behöva bytas efter 13000mil...

/Fredrik
Jeppe W
Stämmer bra det, 3,7 liter. Jag hänger bra med M5 3,6:or, inte alls frånåkt om man säger så. Är det ingen som kan tänkas veta hur många S5:or som rullar? Jag har inte sett en enda S5:a sen jag började hålla utkik efter dem, typ 5 år sen, så sällsynta måste de vara. Prismässigt då, hur stor är skillnaden mellan en S5:a och en vanlig 535:a då? Jag menar, har man riktigt flyt kanske man sitter på en mindre guldgruva så småningom...! :)
viobebe
Som jag tidigare nämnde även om det inte har varit ngt så har han bytt ut det ändå.

Jeppe W: har din 535:a rullat i Göteborg, för han som äger M5:an ägde exakt en likadan fast en 535
e3
2.887
e34briliant
540iA -94
530D -02
Det ska finnas en röd 535/S5 i Sthlm...

Min bil
Länk
e3
2.887
e34briliant
540iA -94
530D -02
Länk - Saknar stötfångaren fram...

Min bil
Länk
ST
2.827
STEPHAN
Alpina B10 BiTurbo -06
BMW M5 -91
BMW M3 -97
Den hade iallafall rätt backspeglar.

M V H
Stephan

Min bil: Länk
HD
1.579
HD91
E61 523i touring
E61 530d touring
Som jag förstår katalogen så är Silhouette något som anspelar på själva breddningen, en bil utan den kallas bara för S5.
En S5 3.7 ser man inte så ofta i Sverige, möjligtvis för att den är svår att registrera här om effekten på 262hk är inskriven i FZB, vilket kan vara fallet i bland. Ännu ovanligare är S7 3.7, som är samma sak fast på en E32 735i, en sådan fanns det en svenkregad blå på internet för några år sedan, han som ägde den då skrev här, tror den var byggd på en 91:a. Det hade försvunnit en del detaljer på den, som frontspoiler mm, men motorn var komplett 3.7:a.

-M5 E34 Limousine register Länk
Jeppe W
Okej, då är det S5 jag har, breddning finns nämligen inte på min.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.