AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
3.160

Böter för trafikbrott fördubblas – minst

Sida 2 av 2
Iw
794
Iwarsson
530xd Individual -16
Jo du e34briliant.

Du tyckte inte att mitt inlägg var särskilt moget. Det är inte en korrekt bedömning. Mitt inlägg var så överdrivet att det med lätthet ska uppfattas som ironi, med det lilla kravet att man då besitter den. Och det visas ganska omgående vilken kategori du tillhör.

Det här är saxat från Nationalencyklopedin:

forum

fo`rum subst. ~ el. ~et, ~ el. fora
ORDLED: for-um

1 plats eller sammanhang där ngt (lämpligen) utspelas eller läggs fram: propagandaforum; storforum; tidskriften blev ett ~ för den unga lyriken; fel ~ för diskussionen
BET.NYANSER: a) om diskuterande församling: ett ~ på 200 professorer b) spec. domstol som är behörig att ta upp visst mål
KONSTR.: ett ~ (för ngt)
HIST.: sedan 1739; av lat. forum 'torg; öppen plats', urspr. 'förgård', till foris 'dörr'; besl. med dörr

Det står ingenstans att allt e34briliant skriver ska uppfattas som absolut! Du ska inte kalla mig omogen för vad jag skriver ej heller håna Acous för att han tycker vissa saker är tuffa.

Ej heller står det något i mitt första inlägg att det är ditt inlägg jag syftar på. Du har tidigare skickat privat post till mig låt mig slippa det, snyfta hos mamma istället! Att trådar inte till punkt och pricka följer trådskaparens intentioner skapar större och djupare diskussioner. Du vill tydligen tex bara prata frukt hos frukthandlaren och inte om väder, vilket är en naturlig följd av intelligens och hög social standard.

Om du väljer att gilla höga böter, koka kaffe med hjälm på och ha vardagsrumssoffan klädd i plast så är det upp till dig. Men du kan inte tvinga MIG eller NÅGON annan att gilla det. Då får du ha ett eget forum där du ställer frågorna OCH svarar på dem.

Begrips!
kilroy
På ett öppet forum som detta ingår det också att ens inlägg blir bedömda enligt en annan måttstock än ens egen.

Jag tycker inte alltid likadant som e34briliant, jag har säkert gett honom en "bredsida" i någon diskussion, men i det här fallet så uttrycker han faktiskt sin personliga mening, precis som massor av andra AP medlemmar gör varje dag. Han berättar inte för oss andra vad vi de facto ska tycka.

Att acceptera andra måttstockar än ens egen...det är moget. Att acceptera att andra inte alltid uppfattar ironi (eller det man kallar ironi) är också moget.

Ärligt talat har jag sett massor med ironiska inlägg skapade med väsentligt större elegans än Iwarssons.

Mvh kilroy

"Med ett hyfsat järnrör kan man slå världen med häpnad"

Paap Reeder
Ser i de nya böterna att man får trycka +50 på vägar skyltade med 50 eller högre innan man blir av med kortet.

"Således är de nya fartgränserna" ... vad jag kan förstå:
100 - 120 - 140 - 160.

Särskilt många 90-sträckor bör asfalteras och repareras upp så man kan hålla 140 på ett säkert sätt.

MVH /// Paap R

Paap Reeder
... såg att vv PDF-fil med de nya bötesbeloppen var på 72!! sidor.
Mycket pengar blir det till staten.

Ännu värre är det för sjö"farts"böter. Tryckar man på för mycket med Aquamaticen blir det dyrt som helskotta.

MVH /// Paap R

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.