|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
| Ngn som har ngt bra tips på vad för fälgar som skulle passa fint på en E30? Så jag vet vad jag ska leta efter...helst 16" | |
|
15-16" med bred fälgkant passar ypperligt till E30. 17" tycker jag blir för stort.... Jag har ett gäng 15" med bred fälgkant. Väldigt snyggt om jag får säga det själv! (och det får jag ju...!) mvh |
|
|
joi, då är det en som tycker lika som mig iaf. hade senast en uppsättning MOMO Sport 16"=ingen kant alls men ganska snygga ändå. Men jag körde ju sönder dom förra veckan. och med begränsad ekonomi så mste jag försöka få tag på ngt annat. Så alla tips är välkomna. 6,5" Et 35 /" Et 25 Navhål 57,1 och självklart får du skryta lite, är ju inte mer än rätt de =) |
|
|
Jag tycker en uppsättning Azev A 16 eller 17 tum är som gjorda för en E30. De har ju ganska bred kant också. ///BMW - Was sonst! |
|
Joppe_325 |
ett par 17" sitter fint på en e30... har själv ett par 17" :are på min e30 325 MVH Jeppe |
| okej, men då blir det ju dyrt med däck istyäleet. Och för lite gummi också. Man vill ju kunna sladda lite grann utan å skada fälgen ;) | |
Joppe_325 |
det går hur bra som helst att sladda med ett par 17" :are. Jag har 205/40 17" på däckonline kan man hitta sådana pirelli däck för under tusenlappen! MVH Jeppe |
gretzky |
Satte på en uppsättning dotz daytona 15" o 195/55-15 på min, men den hade nog gått med 17" också. Men man vill ju som sagt ha kvar lite komfort... dieseldoris |
Joppe_325 |
vill man va fin så får man lida pin!!!! MVH Jeppe |
| Jo, Visst går det. Men 16" tycker jag är ganska idealt på en e30. Men jag tycker det är så svårt att hitta tag på fälgar till just E30. är det ngn här som vet vilken ET som passar på en 7*16" fälg? Har hört ET25 jag men några sånna verkar vara väldigt svår at få tag på. | |
SpineKracker |
BBS Krysseker i 16" är som sitter på M3 SE II är ju det snyggaste man kan ha på en E30. 15" Är de också väldigt snygga i, om man inte har en fetisch för ultralågprofilsdäck.. =) Jag valde inte E30, E30 valde mig. |
gretzky |
jorsten på en 7*16" fälg bör et ligga runt35-38. Kommer du ner till 25 så breddar dom nog aningen för mycke utåt. |
| BBS Krysseker... | |
| Okej, För jag har nu på Momo sport 16" som tydligen var 8" bred med ET35. Och dom tar i fjäderbenet om jag inte använder 6mm spacers. men med en 7 tum bred fälg, behövs spacers då? | |
| 16" med ET35 är lite lurigt på E30. Jag måste ha 10mm spacer fram. Annars tar det i fjäderbenet. Man bör ha Et 25 när man kör 16"/ 7,5" på E30. | |
| Jo, dte är ju ngt sånt jag också har hört. men fälgar med Et25 växer ju inte på träd precis :/ | |
| Vilket ET ska man köra på om man har 9" breda fälgar bak? Funkar det? Valsa skärmarna? | |
| På en 318is E30 menade jag. | |
| sitter 7x15 på min med et 13,har ca 20mm frigång till fjäderbenet,däremot så går det inte sänka bilen nåt vidare då dom ligger lite långt ut,planen är 16x7.5 ifram och 16x9 i bak till våren,om jag hittar med rätt et vill säga. | |
|
jag håller me johanE: Avev A är tidlös! även Borbet A även keskin kt1/5 även Oz futura och Brock b1 men är du över jävlig och kan lägga pengar: Hartge split med kromad kant!! |
|
|
Självklart krysseker... ser riktigt stilrent ut! ___ Bilbloggen: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.