|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Är lagom nöjd för tillfället. Mina nästan nya 18"-fälgar beställda från staterna har skrapats sönder av Shells biltvätt. Dom använder sig av typ "rullande band"-tvätt. Tydligen är mina fälgar för breda för både fram o bak ser dom totalkvaddade ut på vänster sida. Vad tror ni dom säger om det? Jo. -vi tar inget ansvar för fälgar över 16". Inte ens ett "beklagar" fick man av Daniel Westerdahl. Hur tydligt informerar man om det då, inte särskilt vad jag kunde se. Tyckte jag läste det mesta som stod på skylten. Och hur många har inte 17" och uppåt i dagens läge? Man kunde dessutom läsa mellan raderna att det inte var första gången någon fått sina fälgar förstörda av deras tvätt heller. Fan va grinig jag är nu !!! Så här såg fälgarna ut innan skit-tvätten förstörde dom Länk , nu är dom helt förstörda... Min Länk Cabrio | |
|
Anders S.: När jag hade bmw så fick jag upplysning om att de inte tog ansvar för fälgar över 17" tror till ock med att det stod på info tavlan. Vilken station var det? I V-tuna? Tag kontakt med huvudkontoret tror att det ligger i solna, de har säkert vart med om detta tidigare. Lycka Till |
|
| Ge dig inte! | |
|
Det var i Täby efter E18. Tror du man har nåt för att ringa dit? Kändes som att han slog ifrån sig innan jag hann säga nåt nästan... Står det på tavlan kan dom ju alltid hävda det. Dock så fanns det ju en anledning till att jag inte såg det. Så antingen lusläste jag inte tavlan eller så är den information j-vligt otydlig? |
|
|
Fy fan va surt!!! Förstår att du mår dåligt. Om detta är ett känt problem vilket det säkert är då skyltar finnes så måste de framkomma tydligt att man inte kan ha stora fälgar i tvätten, lika tydligt som att det står hur hög lastbilen får vara under en bro. Antingen missade du skylten helt eller så har de verkligen otydlig info!!! Du vet att folk som jobbar på bensinstationen kan sällan tänka på mer än en sak i taget. Alltid måste man lära sig och göra saker själv om det skall bli rätt. Samma sak gäller hantverkare, 1 på 10 som har talangen för yrket, resten jobbar där för att de saknar andra ambitioner. |
|
|
j*vla shell.. =) om det inte skulle lösa sejj på nått sätt så lämna in fälgarna till däckfirma....dom renoverar fälgar som ha krap märken och fälgar som tappar färg... kompisen hade fälgar som såg riktigt taskiga ut... när han fick tillbaka dom så såg dom nya ut... |
|
|
glömde tillägga att operationen kostar 300:- \ fälg om de e kanststötningar bara... om det är typ över hela fälgen så tar dom 600:-\fälg man märker skillnad |
|
| Nattugglan - Tack för "komplimangen". Jag kunde tänka på mer än en sak när jag jobbade på station... När det gäller skadan så är det jättesvårt att säga nåt utan att se hur det ser ut på skyltar etc. Normal sett finns det försäkringar som täcker detta för stationen, vilket kan vara bra att ha i åtanke om de "krånglar". Hoppas det löser sig för dig, Anders S. :-) | |
| Ska man nu tvätta i biltvätt så är det statoils nyare tvättar som gäller där kommer man in med stora hjul. | |
|
Anders S. Otroligt tråkig historia som jag aldrig hört eller läst om någonstans tidigare. Stå på dig och skicka gärna kort till huvudkontoret och kräv ersättning. En maskin som ska göra bilen fin ska väl inte förstöra den?? Hoppas att det löser sig... "Den fege dör tusentals gånger, den modige dör bara en". |
|
| Något straff ska man ha för att man maskintvättar! Nej, ucsh. Mycket tråkigt. Har du hittat information på macken någonstans där de varnar för att tvätta med större fälgar än 16"? Om inte så känns det som att du har rätten på din sida. | |
|
Jag har inte varit och lusläst skylten men ska åka förbi på vägen hem, men eftersom det inte är första gången det händer så kan man väl konstatera att informationen inte är tillräcklig. Eller? Pratade precis med Shell Sverige och fick inte så mycket mer än tidigare, dock lovade han att säljaren på distriktet ringa upp mig idag eller måndag efter att denna pratat med stationen. Vad gäller storlek på fälg kom jag just på att det har ju föga samband med risken för skador. Är väl i så fall däckshöjd eller fälgbredd som är väsentligt. Jävla skit helvete säger jag! Acey, Ja där fick man för att man körde automaten för en gångs skull. Är väl 1 på 25 jag kör in i en sån typ.... Min Länk Cabrio |
|
|
Kontakta konsumentverket. ___ Bilbloggen: Länk |
|
Stekaren |
En gång när jag tvättade en E30 och antennen bröts av(det stod på tavlan att man skulle ta bort den) så gick jag in i butiken och påpekade det för en anställd och hon var så jävla stroppig och brydde sig inte ett skit åt situationen så jag ringde upp VDn för Shell så han ringde upp henne och så fick jag en ursäkt för hennes uppförande. Även om de hade rätt i själva problemet. |
|
stekaren, varför hetsa upp sig om det stod på tavlan? Jag körde min bil genom tväten glömde ta bort den, köpte bara en ny. |
|
Stekaren |
Jag hann inte komma till att deras högtryck förstörde BMWmärket på huven. |
| Verkar vara "dagsformen" på macken som avgör. Min svärfar har en Caravellebuss och fick bakspoilern avriven av Shells tvätt. Nemas problemas, de fixade den utan strul. | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Anders. S: dom kan lika gärna sagt att det inte går att tvätta nyare BMW överhvudtaget eftersom det inte ens går att få på mindre hjul än 17" på många modeller 330 tex, Dvs dom borde skylta ordentligt med detta. De varnar ju för spolier, antenner tackräcken mmmmmmmm. + BMW borde det då stå :) Surt sa räven att åka på detta, men har dom inte satt upp anslag på vad som gäller så ge dig inte !! på dom bara. ///MVH Hasso Länk |
|
Hasso, Problemet är att det står längst ner på tavlan, i mindre text än den andra infon. Personligen tycker jag det är vansinnigt att det inte står tydligare men är dom på humör så lär dom väl ändå hävda att det trots allt står där. Daniel Westerdahl som var stationschef menade på att man alltid bör läsa igenom "bruksanvisningar". Jovisst sa jag men hävdade då att om det på sidan 79 av 100 stod att maskinen exploderar vid ett visst förfarande är det inte tillräcklig information. Min Länk Cabrio |
|
|
På Shell-macken här står det att man ska kontakta personalen om man har fälgar större än 17" ///Jesper "Det kortaste avståndet mellan två punkter är alltid under ombyggnad." |
|
|
J-dredd menar du i ålstäket? Har totalt missat att det ens fanns en sådan tavla. Har tvättat bilen där flera ggr med 18" arna. Inga problem. Dock vågar jag inte åka in där med min V40 då jag misstänker att den kommer att slå i undertill. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.