AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
2.101

Visste inte att M-modellerna var så slöa! :-))))

Sida 2 av 3
netsix
Tyckte det bästa var killen som påstod att han spöat en -00 M5 med sin -94 9000 aero med 3", hihihi, vicken drömmare.

/netsix
Det är väl självklart att det finns Saabar som kan vara snabbare än en M5. M-bilar är inte det snabbaste som finns.
Jo
744
Jonhny
745 -85
Är det nåt att hänga upp sig på ?
Vem kör bmw för dragraceprestanda ?
De som gör det trimmar ju oftast rejält med turbo eller kompressor.
Skulle ni kört en traktor om den gick fortare än er bmw ?
håller med, förstår inte heller, ena stunden har M5 super prestanda, sen nästa sekund så körs dom för att det är bra väghållning och komfort. bestäm er.

[Varför ha en motor som suger, när det finns fläkt?]
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
En utav anledningen till att det finns olika kategorier i motorsport är väl för att undvika sånt här tjaffs. Hur skulle stcc se ut om någon tog dit och f1 bil och började köra med? Jag menar man kan inte jämnföra en helt standard m-bil mot en vråltrimmar saab. Det funkar lixom inte. Som någon sa även en moppe går att få mycket bra ös ur.

Sen vet jag inte inte varför folk hakar upp sig. Många gånger kan man se någon idiot (typ killen med 3" saaben) säga jag drog ifrån en ny m5a. Jag körde om en ferrari 550 idag på väg hem från föräldrarna jävlar vad 325an går!

Jävlar tattar italienare vet inte hur man bygger bilar! När jag kom upp över 90 hade han inte en chans!
</ironi>
sebbe_bmw
Allvarlgt... Vem bryr sig om en trimmad skit bil drar en Alpina... Alpina bygger också på kvalité... Ta 360 häst ur en B230 den lär inte hålla i 12 år som som en 89:a Alpina gjort...

Sebbe
netsix
dannej

Jag tror folk köper M5 för alla dom anledningarna, prestandan, väghållningen, komforten.
Det finns nog ingen annan bil på marknaden där du kan få allt det på den nivån.

/netsix
kanske inte, men samtidigt kan man få en bil som är bättre på var och en av punkterna, fast kanske inte bättre om man ser tilla tt få en balans på dom punkterna och vill ha lite av varje.

ibland ser man ju resonemanget "bmw är den bästa bilen" då kan man ju fråga sig vilken kategori? jag kan inte påstår att den är bäst i någon kategori, men däremit är dom inte dåliga på någonting, utan har lite av varje lixom. och det är väl visserligen bra det.

Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
"bmw är den bästa bilen" Givetvis finns inte den bästa bilen alla kategorier, men om man har en begränsad budget och vill ha maximal körglädje utan att göra avkall på komfort, kvalitet och driftsäkerhet så är BMW oslagbar enligt min mening. Körglädje är inte detsamma som mycket hk.
För mig är BMW den absolut bästa bil jag hittils provat. Någon kanske kan tipsa om något alternativt märke som stämmer bra/bättre med min definition av bra bil ovan.
Skall inte detta vara ett furom för BMW fantaster?!
Både här och där tycker jag mej se infiltrerade Volvo och Saab raggare. Alla har olika smak, alla söker olika typer av värsting bilar. De flesta här har hittat sin! Nämligen BMW!!!

Låt oss avguda dessa, enligt oss, perfekta bilar ifred. Vill ni göra upp så gör det på racerbanan, sitt inte här och tjafsa.

Och att kalla BMW M3 och M5 för slöa bilar! För att då inte tala om skit snacket om Alpina, det tänker jag inte ens kommentera!
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
dannej: jag kan sätta en tia på att för varje bil du anser vara världens bästa i sin kategori kan jag hitta minst 2 som matchar eller slår den du har sagt. Anledningen? Världens "skönaste" bil är högst subjektivt. Världens snabbaste bil delas in i olika klasser osv.

Hitta en bil med samma prestanda, utrustning, körglädje och komfort som nya m3an till samma pris.
acey> precis, alla bilar har sina egna fördelar, skoda gör billiga bilar, suzuki gör nån bil som kostar 60 tusen ny.
där kan man säga: försök att hitta en annan bil för dom pengarna... går ju inte.. sen att jag helldre hade köpt en begagnad bil för dom pengarna är ju en annan sak.

grejen är den att bmw är ju inte bäst på nånting, prestanda finns bättre sportbilar,
komfort= större mercedes eller lyxbilar som bentley, jaguar osv..
ekonomi, finns det verkligen bättre, men också sämre.

men det är ofta en bra kombination.

vad kostar en ny M5 eller M3? jag kan säga skulle jag lagt dom pengarna på en bil skulle det inte blivit det valet. fast jag skulle nog aldrig lagt så mycket på en bil, skulle aldrig köpt en ny bil, enbart idiotiskt tycker jag.

Skulle man lägga 550k på en bil så vore man nästan vrickad om man inte köpte en M3 e46, för mer bil än så för pengarna är det nog svårt att hitta. Min M5 kostade det när den var ny -92 tex och M3 e46 är ju mycket mera bil.. Sen så regerar inte mercedes på lyxbils toppen mera utan det gör nya 7:an ialla fall om man lyssnar på Motorjournalisterna.
Dannej,

Du kan ju inte jämföra bilar ur helt olika klasser när du jämför prestanda. Det märks även att du inte testat några lyxbilar. Skulle BMW utveckla en ny 7-serie och låta konkurrenterna ligga långt före i komfort?? Det skulle ju vara ett otroligt puckat beslut isåfall.
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
dannej: Det beror på resuserna. Det kan tyckas korkat att ta första värde minskningen men att i detalj bestämma sin bil, fri service osv vägre rätt tungt också.

Men tala gärna om vilken bil för 550k du hade valt istället, om vi säger att vi har just så mycket pengar i bilbudgeten idag.
jag hävdar ändå att en bentley eller rolls royce är på toppen när det gäller lyx, sen får ni säga vad ni vill.

skulle jag spenderat 550 tusen på en bil så skulle jag nog samtidigt tagit livet av min sista hjärncell. för så dum kan man inte vara att köpa en bil för 550, jag skulle aldrig lägga mer än 150 tusen på en bil, för sen anser jag att man får ingen valuta för dom pengarna.

och vad det gäller ny bil så tycker inte jag det finns några fördelar, jag anser´att en bil som rullat 1000 mil är en bättre bil att äga, för dom första milen ska den servas mycket, dessutom ska den köras in, sen åker man på alla fabrikationsfel om det finns några, dom är fixade senare.
sen blir ju bilen 20% billigare bara det lixom.

men visst, någon måste ju köpa nya bilar, annars skulle det blir lite konstigt.

Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Otroligt konstigt. Kanske börja producera bilar med gamla delar. Recycle helt enkelt ;)
netsix
Att jämföra BMW med Bentley eller Rolls Royce blir lite fel, lite olika prisklasser om man säger så.
Sen kan jag informera att vi har haft begagnade Rollsar på firman och värre junk i den prisklassen har jag inte varit med om.

/netsix
jo, men om man itne kan jämföra en bentley för 2 mille med en bmw för 500 tusen, så kan man ju inte hallar jämföra en 500 tusen kronbnors bil med en 150, eller hur?

för gör man det så inser man att man får mera för pengarna om man köper den för 150, och kan dessutom förbruka 3 stycken och ändå komma billigare undan.

Visst är RR och Bentley i topp när det gäller lyx, men inte i komfort. Det är två helt skilda saker.

Jag förstår inte hur det kan vara det dummaste man kan göra att köpa en ny bil. Om man har råd då kan man ju göra det. Eller är det roligare att bara sitta på pengarna?? Det är en fantastisk känsla att hämta ut en ny bil. Men jag håller med om att det kan vara smart att köpa en bil som gått runt 1000 mil och spara en hel del.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.