AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
2.100

Visste inte att M-modellerna var så slöa! :-))))

Sida 1 av 3
simba99
Här spöar dom M5:or och M3:or på löpande band!

Länk

Citat: "M3 och m5 or e ju ganska så trötta....tycker jag iaf.... "

Ja... vad säger man.

th
141
thorphedo
525 - 91b
fjollor är de...
Gu
1.310
Gunneriusson
318dx touring -15

I3s -22

Fordson Gigantic -55?
"inte så mycket vrid direkt" Grejen med t.ex en m3 är ju att den går bra redan vid låga varv till skillnad från nån 1,8 liters turbomaskin.
BMW E39
Låt de snacka! Vi kör iaf bilar med klass och utan överladdning! Hur bra hänger en Saab på då? :)

"Målet är ingenting, vägen är allt" :)
Har ni noterat en sak?

De snackar om vilket trim de har på sina bilar...

M kan man åka standard... *ler*

Visa användare
1.245
powerkjell
Seat Ibiza Cupra -14
Visa dem en Alpina B8 så tappar de nog hakan... Min drömbil alla gånger! Hoppas man kan köpa en sån om ett år *suck*
så en bil med turbo har inte bra bottendrag?

det beror ju helt på hur man vill ha det, vill man ha bottendrag sätter man dit en lten turbo, vill man ha mycket på toppen sätter man dit en stor.

skillnaden är att en turbo tar någon sekund innan den kommer vid gaspådrag. men det är ju ganska kul faktiskt, först gasar man och bilen börja accelerera, sen känns det som det kommer lika mycket effekt till när turbon kommer. och sen är jävla fint ljud.

[Varför ha en motor som suger, när det finns fläkt?]
Sant Kjelle! =) Eller varför inte visa dem en Alpina B10 3.5 Bi-Turbo (Visserligen turbo *hrummmm hrumm*), men som är från 89... =) En Familje bil som gör 290km/h och har 360bhp... 0-100 på runt 5.9s. Då kan de puttra omkring i sina Sosse(Svensson)-bilar. ;-)

Mvh Tobbe
alpinan är väl inte så mycket att skryta med egentligen, 3,5 liters turboladdad, och sen "bara" 360 häst.

360 häst pumpar man ju lätt ur en volvo 740 (2,3 liter) tillexempel. och alpinan är ju ändå en finslipad värstingbil, ska inte alpina motsvara brabus för mercedes?

Jo, men den alpinan är inte direkt ny heller.

önskar köpa sido, bakjol till E30 83-87
nä, och det är ny teknik i en volvo 740 menar du? det är ju samma motor som 240, och det kan man väl nästan säga att den är från 70 talet.

Skillnaden mellan en alpina B10 Biturbo och en hemtrimmad Volvo 740 (2.3) är väl driftsäkerheten?!

Säkert kan man plocka hur mycket som helst ur BMW M30 motorn men Alpinan måste oxå fungera felfritt och gå och använda på andra ställen än 402 strippen...

Boooze

BMW Club Finland #2046
Dino
En grej som jag tänkte på bara . Vi vet alla att det finns gott om BMW bilar som är stylade som M-3/M-5 och de ser jo fan likadana ut så länge man inte är helt inne i BMW o vet allt till lilla minsta detalj ,Skulle en XXX bil race med en 318 Fullt M-3 Optik o vinna racet har han vunnit mot en M-3 a då eller ? :) nej exakt det är vad de flesta gör.

M-MotorSport
Dino>> Givetvis tar man reg nr och kollar upp vad det var man åkte ifrån.

Nog borde det finnas några M åkare som kan med att erkänna att de blivit ifrånkörda av någon Volvo eller Saab?
Borde väl inte kännas som något större nederlag om det kommer en Saab/Volvo och drar ifrån?
En M3/M5 sätter man sig bara i och ut och kör medans Saab/Volvo föraren har lagt x antal timmar i garaget på att få den prestandan han vill ha och när väl Saaben/Volvon går som ett skott ja då är det dags att åka in i garaget igen för byte till kraftigare koppling.
Steffe
Saabar i saabklubben.....hmmm. Varför åker så Saabklubbens snabbaste bil 1,10 på kinnekulle ring, när vi åker 1.04 med M-bilar...?
Jag skulle säkert kunna få pisk av en trimmad v4,
men en sak är jag hundra på och det är att det finns ingen standard saab som hänger med en e34 m5 eller en e36 m3 inte ens hirsch 9-5an på 305 hk har en chans då den ligger halv sekunden efter till hundra, men snackar vi trimm så javisst det är bara att trimma en flakmoppe så har man värsta F50:n bulta dit en 1100 motor bara, BMW går ju oxå att dopa och då får nog dom flesta se sig slagna hur mycket trim dom än plockar på.
steffe> vad har acceleration för samband med tider på en bana?

inte mycket, vad skulle du få för tider med en dragster tillexempel, antagligen oändliga tider.

M-3
Hej grabbar.. Jag har en polare som har en "duktigt" vässad saab(usch) han ska ha enligt utsago ha en 280-290hk,visst bilen går kannon,men han hängde ändå inte med min M3a..visst det berodde massor på greppet,men jag förstår inte hur dom andra saab killarna kan ha gjort med sin drivning då:):)..
M-3
Hej grabbar.. Jag har en polare som har en "duktigt" vässad saab(usch) han ska ha enligt utsago ha en 280-290hk,visst bilen går kannon,men han hängde ändå inte med min M3a..visst det berodde massor på greppet,men jag förstår inte hur dom andra saab killarna kan ha gjort med sin drivning då:):)..
Br
1.631
Braxen
E21 320i -83
E39 M5 -00
E91 335ix -07
Att folk ens orkar bry sig om vilket bilmärke som är snabbast mm när det gäller "vanliga" bruksbilar ?!
Är det snabba bilar så ska man väl diskutera Porsche, Lamborghini, Ferrari, McLaren F1, CLK GTR m.fl. och inte några vanliga bilar som finns i nästan varje gathörn !

Och att sedan vissa roar sig att surfa in på andra märkesforum för att bara hitta skitsnack om deras märke är väldigt omoget !

Funktion före styling!
Det förvånar mig hur vissa jämför B10 BiTurbo med en trimmad 740 Turbo. De som inte förstår skillnaden har totalt missuppfattat Alpina som företag.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.