|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
| Är det någon som testat vad ni har för tider på 80-160 ex på fyrans växel?Jag fick ca 10 sek och det är mer än vad Track.Challenge.com fick. | |
| vi får la ut o testa... | |
| Jag tror att det står fel info på den där sidan.Det står 80-120 tar 5 sek på fyran och 80-160 på 7.6 då skulle det alltså endast ta 2.6sek mellan 120-160 tror inte att det kan stämma.Provade 0-160 på kall röd asfalt halt som tusan och fick då någonting på 13sek så effekten verkar iallafall finnas i min motor.Har ej försökt att få till någon kanon tid utan var bara intreserad av att veta om motorn ger det han ska. | |
| Mathias hur upplever du M5an mot 3.2 caben som du hade tidigare. | |
| Fick 9.9 sekunder enligt bilens egen tidtagning. | |
| Vad bra då verkar din och min gå lika då.Din verkar gå som den ska prestanda mässigt annars eller? | |
Sajo |
var ute och provade nyss, första gången fick jag 7.8 andra 7.2 och tredje 7.4 fyrans växel. 80-160 på bilens egen tidtagning. |
jimmy/bmw |
inte orginal din bil va ? ska ju fixa 80-160 på 7.3 med fullgas genom växlaran! |
Sajo |
min bil är orginal. 80-160 fyrans växel. 7.4 sek. 80-160 femmans växel 9.6 sek 80-160 sexans växel 12.5.allt me bilens egen tidtagning. |
| Hur stannar man och startar bilens tidtagning? | |
|
Nescobar du går in i färddatorn och vrider fram tidtagaruret så är det bara att starta och stoppa med knappen. Sajo satan vad din bil måste gå har du dopat den? Prova min en gång lite lätt på 0-100 fick ingen kanon start direkt men det blev 5.9sek så att komma ned i 5.4 utan antispin är nog inga problem om man bara får lite fäste däcken är fem år gamla. |
|
Sajo |
2002tii inte vad jag vet.den ska vara helt orginal.om du har vägarna förbi västerås så kan vi gemföra lite. |
|
Sajo Du höll jämn fart 80km/t och stämlade på?Så att du inte redan axade och starta tiden vid 80. |
|
|
2002tii: Jag upplever den som snabbare uppe i fart och bättre vrid, har testat båda på 201m med tidkort, caben 9 s blankt och m5'an 8,75, dock var fästet lite sämre när jag körde med m5'an. Har videos där jag kör ifrån en lättad m coupe som annars ska gå ungefär samma siffror 0-200 km/h såp frisk lär bilen vara. Hur visste du att jag haft en m3 cab innan? Blir en cab till nästa sommar igen, vilken återstår att se, man kan inte va utan med det grymma vädret vi har här i södra sverige. :) |
|
|
Mathias Jag är lite av en Sherlock Holmes :) Nä skojja bara jag klickade på din användarsignatur. |
|
|
Ok, det är så man gör, jag trodde att dom på bmw hade tänkt till och att man kunde starta och stanna timern med spaken bredvid ratten, synd att det inte var så :( Var också ute och provade lite precis, bästa tiden jag fick var 8,7 sek och den sämsta 9,1 sek, men då var det lite uppförslut. Jag låg stadigt i 80km/h och sedan fullgas till 160 km/h Mvh Crille |
|
|
80-160 tiderna på track-challenge stämmer garanterat inte, för i sånna fall så skulle E39:an vara 1,2sekunder snabbare än E60:in, och så är det ju tyvärr inte:) Dom kanske har råkat kastat om tiderna och E39:an ska gå på 8,8sek och att E60:in ska gå på 7,6, det vore lite mer logiskt. Mvh Crille |
|
| Har BMW någon officiell tid vad den ska göra på ex fyran 80-160km/t | |
Sajo |
2002tii ja jag höll jämn hastighet vid 80km/h och sen gasade i ex fyran, och samtidigt tryckt på knappen. Nescobar Aloplop tiderna på track-challange stämmer mycket väl. 80-160 i ex fyrans växel är en segdragning för de flesta starka bilar men inte för E39 M5. för den har ju 500nm i det intervallet.men kolla på tiderna mellan E60 M5 och E39 M5 ex 80-180 i fyrans växel.då visar E60 sitt rätta jag och bara flyger förbi E39 M5. Men klart är E39 M5 en av de starkaste bilar när det gäller 80-160 i fyrans växel. |
| Hmpf! Måste ut och prova igen, ska ju va fan om inte bilen går som den ska... Hade ni sport knappen i on-läge? | |
| Har provat jag med och låg på dryga 10 sek.Pratade lite med Khöler och han trodde att den gick som den skulle. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.