AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
2.842

skruven till olje lådan undertill bilen, gick sönder !

Sida 2 av 2
Var får man tag på 4liter valvoline synpower för 330:- ?
Bi
261
Bil_Med_Wingar
Bmw 520d F11 - 2012
Alltså jag har en polare som kan en del om bmw bilar, först rekommenderade han Mobil 1 helsyntet..det är vad han använder till sin bmw 328 e46,,men jag ville ändå ha en åsikt från bmw så jag frågade de och de sade helt klart ja till den Castrol jag köpte....men just nu känner jag mig lite lurad...eftersom jag får höra annat , sedan så undrar jag...

Är det nån nackdel med den oljan jag fyllde på !?!?

BMW - Bil Med Wingar
Visa användare
2.525
SvanteE
528i -97
540ix MPPSK 2017
BMWCS 05553
Valvoline kostar 398 för 4 liter, + att man får en liter gratis, denna månaden på Micro.

Hur fungerar en sådan där "svinpitt"? Kan ngn förklara närmare, försöker förstå av vad som skrivits...men icke...

Ska man borra ett litet hål i skruven som förlorat sitt huvud/man har förstört spåren och sedan försöka skruva in "pitten" mottsols eller hur gör man? Sorry för dumfrågan.

*BAWORAK*
Visa användare
1.935
VillaRosa
X3 2,0d 2007
BMWCS #04821
SvanteE: rätt gissat!

__
Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta!
tr
1.968
tryggve
BMW/Alpina 335is -89
Alpina B3 3.4S Touring -05
Alpina B6 3.5 -89
323i -79
325i -88
1M Coupé -11
320dT -10
BMW har betalt för att rekommendera Castrol då de har ett samarbete med dem, den rekommenderade oljan är dock Castrol SLX till din bil.

Nackdelen är att oljan inte är godkänd för såpass långa serviceintervall som din bil har samt att den inte är lika tålig för hårdkörning som en helsyntet.

Jag tycker du kan köra med den oljan du har nu tills nästa byte.

/Johan Tryggvesson

-Die Entwicklung stoppte bei 30-
BMWSC #338
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.