AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
4.955

530d tappar orken...

Sida 2 av 2
Pa
59
Patte11
530dat-01
528i-87
Jag håller med dig jonek kul att veta hur det slutade.
Att skriva om upplösningen är ju hela tanken med ett väl fungerande forum.
Visa användare
209
tobbemal
BMW 530dt 2016
Detta är väl för enkelt, men när min 525tds tappa orken räckte det med byta bränsle filter :-)

Ga
752
Garpen
530D GT M X-drive 2016

MC:
Ducati Monster 900 -97
Bilen går som ett skott nu! Den var inne på en massa tester, de bytte LMM och beställde ny vevhusventilation, men innan de hann montera den så testade jag en ny dieseltillsats.

Bilen slutade ryka, jorå den ryker när jag drar på som vilken diesel som helst, men den vita röken försvann. Och den växlar upp till femman och accelererar vidare upp över 200...

Det kan ju vara så att det var spridaran som var skitiga... Jag vet inte!! Men bra går den.
Vad var det för tillsats?
Ga
752
Garpen
530D GT M X-drive 2016

MC:
Ducati Monster 900 -97
Motor miljö heter det; Länk

He
70
Heavy
530D Touring -00
Vad roligt att det att Euro AD funkar för dig.
Jag har ju kjört på detta ett tag nu, men nu står min bil inne på verkstaden med en läkande spridare.(Dyrt) vågar inte påstå att Euro AD är boven till problemet, då det bara var 1 spridare som lämnat in.
Är lite osäker på om jag vågar fortsätta med Tillsatsen när jag får tillbaks bilen.
Jag kör med beprövade tillsatser...
pa
182
paa
530DA Touring -02
Garpen
Slutade den ryka av tillsatsen eller han du fixa vevhusventilationen? Jag har hade samma symptom som du och röken slutade när jag fixade vevhusventilationen, men jag tappar fortfarande efekt.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.