AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
7.170

Bra pris på överbliven 2006:a 325-touring

Sida 1 av 4
Ct
31
Cthulhu
325i Touring -06
Har blivit erbjuden att köpa en outtagen 2006:ans touring, 325:a för 334.000:- Nybilsgarantin och vagnsskadegaratin är alltså orörda

Den har dynamicpaket, advantagepaket, comfortpaket, larm, förvarningspaket och tyg/läder-antrazit. Metallic. Bilen är tillverkat oktober 2005.

Plockar man ihop en ny 2007:a så kostar motsvarande ca 375 papp.

Är det ett bra pris eller blir jag blåst? Har reserverat den, men kan backa ur.

Brukar man inte kunna pruta/få rabatt på nästan 10% när man köper nytt? I så fall skulle väl en nyplockad variant hamna väldigt nära dina 334.000kr. Nej jag skulle iaf aldrig nappa, det lilla du tjänar nu i så fall lär du väl förlora den dagen du säljer den (som en årsmodell äldre)!
Ct
31
Cthulhu
325i Touring -06
Oj då.. Visste inte att det fanns en nybilsprutmån som låg på hela 10%? Är det standard alltså? Då låter det definitivt som ett bättre deal och så kan man custa den lite. Naiva jag.
Visa användare
1.330
Heinz_Keller
VW Passat 2,0tdi Masters Premium -12
kolla hur mycket du kan pruta på -06:n kan du pruta ytterligare 10% så är du ju nere på 300k blankt..

// Erik
Ct
31
Cthulhu
325i Touring -06
Fanns ingen prutmån kvar på 06:an, han var stenhård.
16.561
Löwet
Tesla Model S 75D
BMW 335 E93 M-Sport
Volvo XC70 2.5t AWD
Tro inte att det är standard med 10% prutmån på en ny populär bil för det är det inte. 10% brukar dock vara standard om du köper tjänstebil för en större firma som har ramavtal. Som privatköpare har du inga 10% på en ny populär BMW.

//Lövet

Excusa me, vir optime, cogitio inquis tibi nomen "fatuus" es?
Fr
1.140
Freude am Fahren
330E xdrive touring -25
hm Tillverkad 0510, måste nog vara en del kvar att pruta, den är ju trots allt snart ett år gammal även om det är 0 km på mätaren. I allafall borde det gå att plocka på vinterhjul, motorvärmare osv utan ytterligare kostnad
Ct
31
Cthulhu
325i Touring -06
Jag har lyckats få med vinterdäck, dubb med alufälg 16'' utan extra kostnad - tips på andra extras som de kan slänga in?
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

tygmattor ! Som du kan slänga in till våren.. :)

Nu vet jag inte hur mycket dom prutar på E90 men det låter inte som nån superdeal med det priset. Bra men inte super..

Min Länk Cabrio
Ct
31
Cthulhu
325i Touring -06
Vad vore en superdeal då? Och var hittar man dylika? ;-)
Fr
1.140
Freude am Fahren
330E xdrive touring -25
Gå till en konkurrent och begär att få bästa offertpris på en ny ( dvs 07:a) med beskriven utrustning ( eller utrustning som du själv föredrar) och jämför om du tycker det är tillräckligt mycket billigare att köpa en ett år gammal bil med ej påverkbar utrustning. De borde vara angelägna att få ut den innan butiken fylls med MY07.
En kompis till mig köpte en ny 325 2006 bilen skulle kosta 395.000 med diverse utrustning han fick pruta 7%
Ct
31
Cthulhu
325i Touring -06
Visserligen är bilen snart ett år gammal, men den är aldrig uttagen eller påställd. Det betyder att det gäller 3 års vagnskada, fri service och 2 års nybilsgaranti från det att jag köper den. Borde inte det vara den viktigaste biten av andrahandsvärdet? Jag menar - den har ju stått på lagret och ingen har petat på den.

Berra. 7% på 395 är 367. Den här kostar 371 och 7% borde sålunda bli 345. Mitt pris är alltså 10% rabatterat och inkluderar vinterdäck. Tror nog ändå jag skall slå till.
Cthulhu
Du har rätt men tänk när man ska sälja den om två år då säljer du en bil som är nästan 3år gammal och som har gått lite,ingen bryr sig hur länge du har haft den.Köper du en bil och ställer den i ett garage i 20år tror du att du skulle få 300 000 för den sen när du skulle sälja den.
Ct
31
Cthulhu
325i Touring -06
Sony - om jag säljer den om två år så har jag ju ett års vagnskadeförsäkring kvar. Det måste ju betyda mer än att den stått mindre än ett år i garage? Så skulle jag tänka som köpare iaf.
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Håller med dig till viss del, det viktiga är ju hur långt den gått, hur den gått och vilka garantier som finns. Däremot är det inte alla köpare som ser det på det logiska sättet.
Jag skulle göra som nån sa ovan, gå till en konkurrent och fråga pris på samma bil med samma utrustning. Hårdpruta och ställ sedan dina alternativ mot varandra. Nu vet jag inte heller om bilen ifråga är exakt som du vill ha den, färg, skinn o övrig utrustning. Beställer du en ny får du ju som sagt precis det du vill ha...
Jag menar, är det värt 20-30´ att få en bil exakt enligt önskemålen kanske?

Min Länk Cabrio
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Håller med Anders S. En stor fördel med att köpa nytt är att du kan speca bilen precis som du vill ha den. Är verkligen 06:an specad som du själv skulle valt?

En 06:a är en 06:a och en 07:a är en 07:a kommer köparna resonera sen kan du få ett plus i kanten för att den är uttagen lite senare än normalt.

Tycker tyvärr inte det låter som en bra affär. Borde finnas lite mer prutmån, om du inte har bråttom låt dem ha bilen någon månad eller två till sen kanske de blir mer angelägna om att göra affär.

Racerbilen: Länk
Ct
31
Cthulhu
325i Touring -06
Den är i princip utrustad precis som jag vill ha den, så det var väl det som var mest attraktivt. Lutar nog fortfarande åt köp även om jag skall gnälla lite om velourmattor och sånt.
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Beror lite på hur länge du ska äga bilen.

Men om någon kom fram till mig och sa du får köpa en lagerbil som är ett år gammal med 10% rabatt, eller du får beställa en helt ny bil med 7% rabatt så skulle jag specat en ny. Även om 3% är relativt mycket pengar när man börjar närma sig de här summorna.
Ct
31
Cthulhu
325i Touring -06
Tänkte ha den antingen tre år eller sex år.
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Antingen 3 eller 6 ??
Hur resonerar du då?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.