AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
4.028

AutoPower provkörning - Z4 M Roadster

Sida 2 av 2
Lite motorljud och däcksskrik lagom till lunch kanske? ---> Länk
PowerMac:

Inponerande reportage av BBC och det bästa av allt liknelsen med maten stört skönt
så grymt ljud.. så snygg bil.. synd bara att man inte har råd:(
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
Jag hade en Z4 2.5 till låns under en vecka... och j*klar vad roligt det var att köra den, jag trodde aldrig att en vanlig 2.5 litersmaskin kunde kännas så pigg och rapp. Kan bara föreställa mig hur vass M versionen måste vara.

___
Bilbloggen: Länk
Är verkligen i valet & kvalet.. Älskade gamla M coupén och som ren andra/bus bil vet jag inte om Z4 M når mycket längre.. Svart pianoträ interiör javisst, men en Z3 M coupe med samma motor för drygt halva priset är svårt att resonera bort..

M.

M Coupe
"it´s a lot like nothing else"
visst det är samma motor på vissa årsmodeller men den är svagare i z3m samt så är har ju z4m bättre väghållning och aerodynamik så du åker ju ändå snabbare i z4m.. men visst har man inte råd så är ju z3m ett självklart val.. dessutom är ju z3m coupe så speciell och snygg :D
Be
1.902
Beppo
M roadster -00
Tesla Model Y Performance - 24
Tesla Model 3 Performance - 21
Audi A3 1.8T - 03

He he: "Visst har man inte råd så...." För många handlar det nog inte om att ha råd eller inte, men det Mbolo kanske menar är att Z3M som busbil är högst konkurrenskraftig och man får 300 000:- över att göra något annat kul för...
skulle vara kul om man kunde sätta dessa bilar mot varandra och låta 2 förare köra skiten ur dem båda och se hur pass mycket bättre är en Z4M R/C än en Z3M R/C ...
//Rop
Värt att notera:
För några år sedan (2003) gjorde tidningen bilsport en s.k. superstage test mellan M3 (E46) och en Z3 M Coupe, där till testarnas stora förvåning var att Z3 M Coupe spöade M3:an med övertygande resultat tror att det var över en sekund) Vilket enses vara ganska mycket i superstage.

Trots att M3 skall vara snabbare på bana. Bara ett exempel där tex: Z3 M Coupe kunde bita ifrån... Är verkligen Z4M bättre på allt?

//Rop
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Som förstabil/endabil så är svaret enkelt. Z4! Men som en ren kör/hobbymaskin och andrabil så är det betydligt svårare. Speciellt eftersom man garanterat kan göra Z3MC betydligt snabbare än Z4MC för högen pengar som blir över...

Be
1.902
Beppo
M roadster -00
Tesla Model Y Performance - 24
Tesla Model 3 Performance - 21
Audi A3 1.8T - 03

Enligt detta Länk så skall M Coupe vara snabbare än M3e46 på bana (om än väldigt lite) trots sämre accelerationsförmåga.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.