|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Vem av bilarna känns mest välbyggd?E38 eller E65. |
|
|
kent westin; Ingen tvekan E38 har mycket bättre kvalitet än E65/E66 tyvärr får jag väl säga gäller den förändringen alla BMW av senaste modell jämfört med föregångarna. Mvh Stephan |
|
|
Ok,så även för mercedes. CL600. |
|
|
Stephan735i: Vilka erfarenheter baserar du ditt uttalande på? Kvalitet kan vara mycket är det MTBF, passform, materialval eller känsla som du inbegriper i din kvalitetsbedömning? Mvh, Steaman BMW 745 -02 L-R Discovery V8 -01 Audi A4 1,8t -01 BMW 650 CS Scarver -04 |
|
Njuren |
DU "känner" skillnaden på kvalitetskänslan. Kör, känn, pilla, smaka och titta på en E38 för att sedan hoppa in i en E65 så märker man det. visst E65 ser och är lyxigare men det e inte samma som kvalitet. Detsamma gäller E39 och E60, "Nya" C-klass, S-klass kontra gamla osv osv... Ett svenskt exempel : 240 vs V70 |
|
Den "känslan" får inte jag då jag jämför mellan E38/E39 och E65, snarare tvärtom! Mvh, Steaman BMW 745 -02 L-R Discovery V8 -01 Audi A4 1,8t -01 BMW 650 CS Scarver -04 |
|
|
steaman jag håller med dig. Går inte att jämnföra. E65 är bättre å skönare på alla sätt. Mvh Macke |
|
|
BMW mer komfort än sport. Stor kupé men fjuttigt bagageutrymme. Fin detaljkvalitet, känns modern. Komplicerad iDrive svårskött och ologisk. Motorn ren, rolig, snål och kraftig. Automaten växlar fantastiskt. Ger en mkt bra bild av E65 Mvh Macke |
|
|
Macke_M: Och så kommer man då till utseenden av E65...Som tyvärr är mycket sämre än E38ans Enligt min och många andras mening... Min bil Länk |
|
| Smaken är olika. en av dom snyggaste bmw gjort i mina ögon och i många andras | |
|
Tycker att E65 ser maffig ut,nästan lika fet som den gammla Sklassen (W140).Ska bli kul att se ett duelltest mellan BMW 750 mot nya S500. |
|
|
Jag tycker som macke att nya sjuan är snyggare än den gamla! dock tycker jag att båda är stilrena... Men du har gjort ett bra val, jag försöker köra farsans 02a så ofta jag kan den går ju så sjukt bra. Jag verkar vara en av få som verkar tycka att idrive är logisk o enkel med, :) iaf i sjuan gilla rinte den i femserien! |
|
|
Jag glömmer aldrig första gången jag och polaren såg en E65 i Tyskland sommaren 2001. Vi garva så vi höll på köra av vägen. Vi hoppades och trodde att bilen vi såg var maskerad, men icke. Ljusrampen bak såg ut att vara inhandlad på Biltema. Nu 5 år senare har man faktiskt vant sig hyfsat men snygg blir den aldrig i mina ögon. /Ronin 72 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.