AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
9.553

Någon som känner till fin M5 E34 till salu?

Sida 1 av 2
Är på jakt efter en riktigt fin E34 M5 i originalskick.
Helst en 3.8. Bilen skall användas som entusiastbil och därför är endast riktigt fina exemplar intressanta.

Är det någon här som känner till ett fint exemplar och har lust att tipsa?

Mvh/ Jim Profit
M5 E34:ornas nationalsång är till salu ---> Länk Saltat pris med det är trots all en av dom få kvarvarande 20 jahre motorsport.
jimmy/bmw
Länk
den e garanterat fin
jimmy/bmw
hehe du han före :)
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Ett råd, leta i Tyskland istället för Sverige. Mest sopor här! De som har fina exemplar vet vad de har och säljer inte i första taget, i alla fall inte i den prisklassen som de flesta ligger på.

//Schnitzer

M5 1995 Limousine: Länk
Tack för snabba svar. Förstår att man får betala lite extra för ett fint exemplar men 200 K är jag inte beredd att lägga på en E34 =)

Kanske får man titta lite i Tyskland då..
Jim Profit:

Om du kan sträcka lite på 200 gränsen kanske denna kan passa:

Länk

Har stått osålda ganska länge läs=1.5-2år så ett bud kan vara lägligt?
Som sagt är jag INTE beredd att betala 200 000 för en men i min enfald inbillar jag mig att man inte skall behöva betala det för ett fint ex, kanske har jag fel?

Därmed inte sagt att jag söker en bil som gått 2000 mil och är bättre än nyskick. Helt ok med en som rullat lite mil fast är välskött.
Kan den här vara något?

Länk
Jim Profit:
Det ser onekligen ut som om den är värd en extra titt.
Enl. annonsen är den ju helrätt, sedan om den i verkligheten är lika fin återstår att se!
Man måste ju prova några för att bilda sig en uppfattning om hur modell "ska" gå?
Min M3'a var den som hade en färg jag från början inte ville ha, med ett miltal som översteg min "gräns". Ändå var det den som kändes helrätt och gick överlägset bäst av de jag provade (totalt 6 st).

Lycka till! Det är kul att leta entusiastbil!

Mvh,
/Wille
Gemini__
Oj, du har ett riktigt hästjobb framför dig. =) Att hitta ett fräscht ex. av en M5 E34 är inte det lättaste.

Hoppas du hittar en vagn som uppfyller dina krav, lycka till!

Mvh:
Thomas
Thomas>> Kan tänka mig det. Får se om jag har någon tur. =)
Visa användare
4.704
J.L
BMW M2-24
Länk

är själv lite sugen på den...

BMW CS #5139
Pro>> Jo, den ser fin ut. Är lite tveksam till färgen bara, får nog fundera lite på det. :-)
Gemini__
Det är Schnitzers gamla pärla, förhoppningsvis är den i lika gott skick nu som då.

Mvh:
Thomas
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Jim Profit:

Jag har inte sett den 95:an live, men har hört från en bekant som har sett den att det fanns lite småbulor. Kanske är fixat! Tänkte bara så du vet. Har som sagt inte sett bilen IRL, så där får du kolla noga. Om milen stämmer så är det ett bra pris. Serviceboken ska vara korrekt infylld! Får inte ihop med att det ska vara 3 ägare, i såna fall endast i Sverige. Sedan får man hoppas att det finns en kopia på Fahrzeugbriefet så man kan se antal ägare i Tyskland. Troligtvis bara en! Om det skulle vara så, är det 4 ägare totalt (med nuvarande ägare inräknad). Produktionsdatumet är: 1994-12-05. När den är uttagen i Tyskland vet jag inte, men med FB så går det troligtvis att se. I övrigt har den Leder Nappa Schwarz samt är Cosmosschwarz-metallic. Finns väl de vanliste koderna med i utrustningslistan, t.ex. klimaautomatik, farthållare, alarm, airbags, osv.

Fördel med den bilen är att den verkar vara originalutförande, m.a.o. inga vita blinkers eller annan styling. Vet inte hur den ser ut innuti. Återstår att se! På de bilarna som jag har på den så sitter M5-emblemet väldigt fel, men det går att åtgärda lätt. Vet inte hur det sitter nu, svårt att se på bilden i annonsen. Du måste kolla skicket på bilen och bilda dig en egen uppfattning.

Personligen så vet jag om 40-åringar som kan köra ganska hårt, men han syftade nog på "burnouts" och överdriven drifting. Klart att en M5 ska varvas ur, annars har vi ju 518 eller 520 som alternativ.

Tycker mig se sidogardiner, men kan inte hitta det i listan, varken 416 eller 417. Kanske eftermonterat??

//Schnitzer

schnitzer>> Tack för ditt långa svar!
Jag ringde ägaren och han sa att den hade stått på BMW som "visningsbil" och sedan såldes ny till förste ägaren i Sverige. Förövrigt skall den vara original och enligt ägaren skall det finnas full servicebok på den. Han sa även att han själv hade bytt lagren i motorn, lite svårare att kontrollera dock.

Tycker inte den ser så fräsch ut på bilden men jag har avtalat att jag skall ta en titt på den. Kanske är den tillräckligt bra för att räddas om man är beredd att lägga ut några kronor?..

Har din bekant varit och titat på den som spekulant? Hade varit intressant att få lite fler reflektioner om denna bil.

Angående "40 åriga ägare" så ser jag väl inte det som något direkt "värdehöjande" :-)
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Jim Profit:

Tror min kompis såg den på en träff i Brostugan, minns inte riktigt. Alltså var han inte potentiell köpare till bilen.

//Schnitzer

Jim Profit:

Tror att Asken har lite mera info om bilen, jag fick nyss om den i går på kväll vid bmw träffen. Då även jag söker efter en M5 i mkt gott skick men denna passar jag på och söker vidare. Har sökt i ca:1-2år efter ett fint ex och ja de växer inte på träd även om man är villig att betala väldigt mycket pengar för ett bra ex, och då pratar vi kanske på fel sida om 200TK strecket.
Starre>> Det låter som om du har lite info om den eftersom du "passar", har du lust att skicka mig ett PM?

// Jim Profit
Jim Profit:

Jag har tyvärr inget mera än den info som du redan har bla: En av de 50-första,press bil, står som Sv-såld enligt uppgift vilket gör sig bra vid premiberäkning.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.