AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
3.359

Hjälp med köp av M5

Sida 2 av 2
M6
5.185
M635 forever
Swe E24 M6/M635 register

E24 M635Csi -84
E34 535i -92
E87 120D -08
E61 535D LCI -08

BMWCS #5984
BMWSC #481

hall112!
10-20k kommer du nog inte långt med på den bilen,oavsett om motorn nästan är i toppskick.(vilket den nog inte är)
Ska du ha original delar till en E34:a M5 så brakar det iväg rätt lätt.

MVH Patrik
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Ja, 30K kanske är en felaktig värdering, den kanske är värd mindre. Nu är ju värderingen bara just om vad man hittills vet.

10-20K är ju nästan vanligt skötsel. Det går iväg ganska snabbt, precis som M635 sa.

//Schnitzer

M5 1995 Limousine: Länk
ha
853
hall112
BMW 740IA E38 -94
kanske var lite otydlig. Det jag syftade på var om man får tag på en relativt fräch M5 med lite sk "småfix" och inga defekter i motor el. drivlina, stödämpare mm så kostar oftast småfelen 10-20k att fixa.

Jag vet vad det kostar att ha M5 då jag hafft 2st och det springer lätt iväg i pris..

Det som jag stör mig på är att de flesta bilarna som diskuteras sågas och är inte värda någonting trots att ingen igentligen vet något om bilen, tycker det är skillnad om man sett och provkört bilen.. Nu har ju bilen i fråga vissa saker som drar ner priset på den, men skulle den annonseras ut för 30k så skulle den inte finnas ute länge innan den var såld

När jag skulle sälja min M5 touring så fick jag dommen här på ap att den max var värd 65k, vilket var vad den billigaste touringen fanns utannonserad för, och den främsta motiveringen var att den inte hade orignalfälgar, vilket inte är direkt svårt eller dyrt att få tag på.. slutpriset på den blev 85k
ha
853
hall112
BMW 740IA E38 -94
jag tycker dock att det är mycket bra att saker som felvända blinkers, avsaknad av ac kommer fram.

En sån sak som felvända blinkers är ju inte alla som märker..
co
968
commander_krill
520D touring xDrive -18
525D -11
X3 2,0D -13
530iM -02
Det som gjorde mej intresserad är just att det är en Winkelhock, visste dock inte att det bara fanns 51 ex. Tänkte mej den som ett renoveringsprojekt isåfall...
Nå'n som vet om man kan entusiastförsäkra den?

Freude am fahren
ha
853
hall112
BMW 740IA E38 -94
bilen som jag och de felsta skriver om är inte Winkelhocken utan den andra bilen.
Winkelhocken tror jag är en riktigt bra affär och det är helt klart värt att renovera den då det är en så pass udda bil och inte så mycket jobb att få i orignialskick. Blev faktiskt själv lite sugen när jag fick se priset på den. Vad jag vet så är M5:an väldigt svår att entusiastförsäkra, men en Wh bör vara mycket lättare då den är så pass udda.

Det som jag tycker behövs kollas på den är om det är någon rost i skärmarna.. ser ut som det är lite skiftninger på skrämkanterna, fasst det kan ju vara bilderna som ljuger.. Är den rostfri och i bra skick så lär den bilen vara ett fynd!! Får bara hoppas att den bilen kommer till rätt person så att den blir renoverad och inte blir slutkörd som så många andra M5;or.
ha
853
hall112
BMW 740IA E38 -94
kolla även denna tråd om Winkelhocken.

Länk
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Många M5 E34 känner man faktiskt till eftersom jag är med och arbetar med det svenska M5 E34 registret. Så hyfsad koll har man! Sedan förutsätter man att bilen motor och många viktiga saker funkar som de ska. Skulle det vara något som är konstigt när man provkör den så blir det något negativt. Finns faktiskt många M5 E34 i Sverige som nästan inte är värda något, knappt värt att köpa för 10.000 kr eftersom det kommer att kosta för mycket att få i någorlunda fint skick.

//Schnitzer

M5 1995 Limousine: Länk
jo
26
johel
E34 M5 3,8 1992
Hej är ny här på forumet. Jag är helt inne på att skaffa en M5a och jag undrar om nån vet nånting om den här m5an och om den är värd pengarna?
Här kommer en länk:Länk
BM
48
BMW_Ante21
525iAT-93
ALla M5 Speciallister här kan väl tala om vars jag får köpa en M5:a För 30 Tusen.. Köper gärna den nästan osedd om ni talar om vem som säljer en sån bil till det priset? Såklart skall den gå och vara besiktigad, ej heller rostig eller krockad
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.