|
Sida 4 av 5
|
|
|---|---|
|
Rolex: Ta och ge dig, har du inget hyfs? Jämförelsen utfördes på tvåfilig motorväg (E4 mot Uppsala) och vi startade från 50 för att jag, som sagt inte hade antispinn. Vid ungefär 200 km/h tittar vi på varandra genom sidofönstren. Vi upprepade proceduren flera gånger(som sagt). Om jag tyckte det var intressant för tråden så får jag väl ändå skriva det. Jag har väl ingen koll på hur hans bil är maskinellt, det ber jag om ursäkt för.nåja.. Men nästa gång lovar jag att kontakta dig för att få exakta mätningar och kontrollerade motorer som jag tydligen lovat ut i mitt inlägg. Såna otrevliga inlägg som dina får mig att vilja spy! |
|
randrup |
Avviker något från Audi S4, och frågar istället: Hur mäter sig 540iA -93 mot Volvo S60R T 5 -01? Någon som har erfarenhet? Ni får ursäkta för min okunskap i ämnet. //randrup |
| Rolex: Kan inte förstå varför du hettsar upp dig, utgår enbart efter vad jag upplevde o såg..... | |
|
Rolex, Jag tycker att du kastar sten i glashus....jag ger två exempel på detta. 1. Du har sagt att det räcker med en smula sunt förnuft för att förstå att en MB E55 AMG med 354hk slår en BMW 540i. Samtidigt har du sagt att en BMW 330i inte har en suck emot en Audi S4 Biturbo trots att Audin är tyngre och lider hårt av transmissionsförluster...."endast" 35hk skall kompensera detta. Var tog logiken vägen? 2. Du vill se siffror på S4 och 330i men korvmojsrace eller Bilsportsiffror duger inte utan tiderna skall komma från seriösa tidskrifter med friska (nya) bilar. Jag presenterar siffror som överensstämmer exakt! med ditt önskemål men då får jag till svar: "jag är fortfarande inte övertygad, trots dina siffror". Hur fan ska man då övertyga dig? man förutsätter _naturligtvis_ att en bil är ok maskinellt. att en 346/354hk-bil bör köra ifrån en 286hk-bil kanske även är en smula förutsägbart, och det kanske t.o.m. räcker med en smula sunt förnuft för att förstå detta. Flåklypa |
|
|
Det sista copy-paste stycket skulle inte med. Flåklypa |
|
|
Rolex: Din 330, lr har du inte kvar den?? /// Bimmarkomanen |
|
|
jovisst den en kvar: Länk tyvärr bara dåliga bilder... - UTAN FRI FART STANNAR SVERIGE - |
|
|
Randrup S60 T5 eller S60 R? Den senare är den chanslös mot i alla fall upp till 200. |
|
randrup |
E38B12: Ok - är T5:an snabbare till 200 än 540:n? Hörde nämligen en kille på högskolan tala om detta - och jag blandade mig i debatten - för att hävda att 540:n är något underskattad i sammanhanget. Dock påstår jag inte att 540:n skulle vara snabbare - utan undrar bara försiktigt hur de förhåller sig till varandra. S60 R - vad vill den Volvon? Har du upplevt en T5:a på vägen som duellant? //randrup |
|
T5 och R är ungefär lika snabba "från rull". Möjligtvis att R:en är någon sekund snabbare mellan 100-200km/h men det kan lika gärna vara dött lopp beroende på exemplar. Flåklypa |
|
| kan säga att ja tar en 540 med min 528i 97a! | |
Gemini__ |
Hehe, där fick man sig ett gott skratt kulans. Välkommen till forumet! Mvh: Thomas |
| Hehe kulan,den var bra den! :D | |
| 540 E34 bör och skall ta en S60 T5, framförallt i höga hastigheter då BMW'n kommer till sin fulla rätt :) | |
randrup |
E38B12: Tänkt väl det :) Kulans: Jag är inte helt övertyga om det påståendet, men det var kul ;) //randrup |
|
Kulan: med tanke på att jag stog helt still trots fullgas på 3an jämfört med M5 e39 så borde du jämfört med en 540 jogga på halvfart medans 540 spriger som en elit löpare på 100 meter :-) kass jämförelse men hoppas någon hänger med! Mpower |
|
randrup |
betan: Jag gillade din metafor (: //randrup |
|
TCG (här på forumet) har en E39 540i manuell med racekattar. Jag har en Volvo S60 T5 manuell med annan mjukvara och Ferrita efter katten. Vi har båda två cirkus 290 uppskattade hästkrafter och i vårt fall är det väldigt jämnt från 70km/h upp till ~260 mätarfart. I högre hastigheter är det snarare så att S60:n segar ifrån, om än väldigt beskedligt, tack vare framhjulsdriften. Men... Ut och prova, för bövelen! Förlorar Du så är det väl inte hela världen? :) -- fjalar |
|
Paap Reeder |
... intressant läsning. Det finns således vovlvobilar som gör över 200?? ... i praktisk vardagstrafik? MVH /// Paap R |
|
Ja, vi har faktiskt passerat 90-talet nu även om det känns främmande. ;-) Flåklypa |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.