|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
tittade på denna på blocket : Länk gjorde registerutdrag: Kreditköp med återtaganderätt T O M 2007-09-30 Kreditgivare Ge Money Bank AB sen -97 26 ägare körförbud 2006-09-14 pga 7 2:or på besiktningen.. privatperson som säljer den men den annonseras ut av en firma??? pärlan Länk | |
| Den är ju billig iaf;) | |
| ...... och ful som stryk. | |
| 26 ägare på 9 år (i sverige), då snittar dom på dryga 4 månader var... | |
|
och vips så är väl inte nån M3 3.0 värd mer än så? :P // M.v.h. Daniel |
|
hampe m3 |
ett klipp, hahaha |
|
Är det DUC på reggen så vet jag att den är rejält piskad! //Schnitzer M5 1995 Limousine: Länk |
|
|
Men vilken front.. Ser ut att ha följt med nån Happymeal från Mc Donalds och egentligen inte alls skulle vart tänkt att monteras på en bil, utan va nån blomlåda tänkt att monteras på ett dockskåp eller nåt.... //MVH Andreas M-power när du älskar att köra! |
|
|
schnitzer: jepp duc på reggen... vad menas med kreditköp och återtagande rätt? har inte sett det innan på ett registerutdrag. |
|
|
Inte vacker precis. Isbil till vintern kanske? |
|
|
Leeroy, ägaren har lånat pengar med bilen som säkerhet. Om han säljer bilen till dig utan att lösa lånet och sedan struntar i att betala kommer finansbolaget hem till dig och plockar med sig säkerheten, dvs. bilen. Detta ska man akta sig för naturligtvis. Bilven överkr ju inte vara någon pärla i övrigt heller. Sju tvåor... Jag är direktör, så det ligger ju en del i det jag säger |
|
|
Stackars bil...... Billy / Kattmannen |
|
|
Tretretti: oki tack då vet man det. fan va blåst man skulle kunna bli hmm.. |
|
|
En av de föregående ägarna körde dessutom sönder diffen. Var något tjafs om att det skulle sitta en diff från en 3,2. Vet inte om det stämmer! Detta var ju några år sen. En bekant till mig ägde den för ett tag sen, sedan köpte en yngling bilen och körde skiten ur den. //Schnitzer M5 1995 Limousine: Länk |
|
|
Vid återtagande rätt så går ej ägarbytet genom p.g.a kreditspärren som följer bilen tills lånet är löst eller överlåtes på korrekt sätt. Inga problem att köpa en bil som har återtaganderätt. Man gör upp affären på banken ser till att säljaren löser sin skuld gentemot finansbolaget, restskulden brukar stå på bilägarens inbetalninsgavi, sedan tar du en kopia på hans inbetalning som garanti. mvh |
|
|
hur kollar man upp om det finns nå skuld på bil?? Enbart stilrent!!!! |
|
|
Det står i regbeviset... Mvh Jens BMW CS # 5080 |
|
| Kanske man ska göra någon form av kedjebrev på den där, jag menar att vi köper den av varandra så länge vi orkar... Kanske skapar någon form av rekord. | |
| "så vet jag att den är rejält piskad! hahaha, nu får ni kamma er. Vilken M bil är INTE piskad, alla mina bilar som jag haft inklusive M3an har blivit piskad å det tror jag både föregående samt efterföljande ägare har gjort. grabbar, bilarna är inte gord av trä. Ut å gasa(piska) å ha kul | |
|
Inte för att det gör bilen sämre eller bättre, men företaget bakom annonsen figurerar som det verkar på "svarta listan" där de som ej följer Allmäna Reklamations Nämnds rekommendationer listas: Länk |
|
|
"Piska" var menat med spinna och bromsa upp o härja. Menar inte urvarvningar! Min bil utsätts inte för någon uppbromsning. //Schnitzer M5 1995 Limousine: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.