AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
2.533

När ställer ni undan bilen för vinterförvaring?

Sida 2 av 2
Visa användare
1.189
t80196
328 Xdrive 2013

E30 320i -89 Cab

Jag ställer inte av mina bilar....utom caben för att slippa skatten, har ju entusiastförsäkring på allihopa och den gäller året runt.

Det kan vara kul att ta fram en pärla en gnistrande kall och torr vinterdag ibland.

Åker i alla fall alltid med hustruns Cittra när man skall handla eller transportera mer än sig själv eller annat värdsligt.............

Mats
BMW CS #5847
ea
473
easy rider
M5 e39 2002/6
Kör oktober ut. Sedan blir det lilla vinterbilen eller "firma"bil.
Tycker inte heller om rost och hade tänkt behålla denna "klassiker" ett bra tag.

randrup
Jag planerar att ställa av bilen i slutet på september. Väderleken avgör den exakta dagen, men rost är inget jag önskar (:

//randrup
Co
972
CompactK
BMW 118iM (F20 LCI) -17
BMW IX1M -2025
Kör till mitten av November sen får den vila till början av April el nåt =).

B U L L ! ! !

/Kristoffer

Bilen =)
Länk
KR
1.360
KRAFTWERK
BMW 530iA -07
MINI Cooper Lounge -15
Vad gäller avställningen, så är det värsta att jag tyvärr inte fått fatt på något garage :-( Jag står i kö för ett jättefint o bra garage, alldeles intill huset, men det verkar aldrig hända något....suck. Vi får väl se...nånstans måste man väl kunna få ställa in den...några månader...

/Anders

BMW - Du mein einzig Licht. Die Rose hat nicht,was an Farb und Schein wie Sie,mein Bayrische Mädel.
Visa användare
3.729
JohanE
E30 -87
E30 -89
Ford focus -19
Jag kör september ut sen blir det vinterdvala. Tar väl fram kärran igen i maj/juni nån gång så säsongen är inte lång tyvärr.

///BMW - Was sonst!
Visa användare
1.189
t80196
328 Xdrive 2013

E30 320i -89 Cab

Anders, du får bara inte låta henne stå ute........

Mats

Mats
BMW CS #5847
Visa användare
41
L-Power
E39 540iA Touring -97
Jag har alltid haft "Vinterbil" tidigare, men när jag köpte 540in (E39 Touring) i våras var tanken ett den skulle gå året om..

Men nu när d närmar sig börjar jag fundera..

Vad tycker ni?! =)
Hur gör ni med era E39or..?

Mvh
L-Power
Jo
465
Johnte
530 D M-sport -05
X5 3,0Sd M-sport -08
Borde inte ens ställt på M3an iår. Har kört till och från besiktningen. Ca 2 mil. Så man kan ju säga att den blev undanställd i början av juni. 20 mil förra sommaren och 150 mil sommaren innan. Kanske dag å sälja:)? Dyra mil kan man ju säga...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.