AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
2.532

När ställer ni undan bilen för vinterförvaring?

Sida 1 av 2
Tänkte kolla hur länge ni ska köra med bilen innan den ställs av? Känns som om sommmaren är slut nu men det tar ju ändå ett tag tills snön kommer...

Själv tänker jag köra hela vintern med hardtopen och v-hjulen monterade :)

- UTAN FRI FART STANNAR SVERIGE -
Usch, det är inte så att jag längtar....

31 okt. Men det går ju att köra länge om man så vill.
33
246
330 diesel
i8 - 15
i3 - 17
Tesla S 90D
31 okt här också.

-P
544
-Per-
M5 (03.01)
Min bil har redan påbörjat vintervilan. Kombinationen trasig låda och att jag åker utomlands har lett till tidig semester för bilen.

Kör året runt. Det mår både bil och dess ägare bäst av. Läser med förfäran varje år om alla möjliga och omöjliga fel som gamla E32or ådragit sig under vinteravställningen.Varför nöja sig med något sämre under den perioden då det råder roligt väglag nästan varje dag?Friska dubbdäck och bredsladdar gör gott för humöret/ BMWfreaket.
M6
5.185
M635 forever
Swe E24 M6/M635 register

E24 M635Csi -84
E34 535i -92
E87 120D -08
E61 535D LCI -08

BMWCS #5984
BMWSC #481

Usch för att bli påmind om vinteravställning!
Tyckte inte det var så länge sedan tråden om när påställning skulle ske, var aktuell.
Kommer nyttja min så länge vädret tillåter!
Men absolut senast i mitten av oktober.

MVH Patrik
Jag ställer av 520:n i november för att styra ut på vita havet med 735:an som står klar med nya fina vinterdäck, det ska bli roligt! Eftersom jag inte litar på mina medtrafikanter så vill jag ha större deformationszon på vintern. =))
Visa användare
386
Mattias Eriksson
E28 M535i -87
E36 323i Coupé -98
Och ett par icke BMW...
Har precis skaffat mig en E34 535 med diff att förgylla vintern med. Det blir en omgång nya vinterdäck och ett stort flin ända fram till mars-april... En motor ska bara stå på tvären i kurvorna!
33
757
330-mike
330Ci -01
Kompressor
Avställning? Har man inte bil för att köra den? ; )
Visa användare
2.841
Robert Lundberg
BMW 420d -16
MB SLK 250 -13

Töntigt att ställa av bilen. Livet är till för att levas, inte för att åka runt i en Jetta-88 halva året.
jo
1.756
jonasjonas
Tesla Y Performance
Åker M5 året om. Körde Alpina förra vintern :)
KR
1.360
KRAFTWERK
BMW 530iA -07
MINI Cooper Lounge -15
Ganska snart ställer jag av, o tar cykeln, apostlahästarna eller firmavagnen ;)

Jag gillar inte rost...;-)

Mvh
Anders

BMW - Du mein einzig Licht. Die Rose hat nicht,was an Farb und Schein wie Sie,mein Bayrische Mädel.
M6
5.185
M635 forever
Swe E24 M6/M635 register

E24 M635Csi -84
E34 535i -92
E87 120D -08
E61 535D LCI -08

BMWCS #5984
BMWSC #481

330-mike!
Vissa har en bil för varje årstid! ;-)

MVH Patrik
Ma
3.050
Masten
Z3 2.8 American Edition -99
MX-30 Sky -22
Touran 1.4 TSI R-Line DSG -18
I fjol ställde jag inte av förrän "dan före dopparedan", trots att bilen inte körts någonting under november och december. I år blir det troligtvis en bit in i november eftersom jag ska försöka besiktiga den innan avställningen...

/Masten

Besök gärna min blogg! Länk
Jo
1.066
Jonsson
328iC -96
Usch och fy detta vill man ju inte göra sig påmind om.. Men det blir säkert runt 28-29 oktober om vädret håller i sig tills dess.

328: Länk
318: [Avställd] Länk
/Daniel
Besiktning på fredag och sen till helgen så hamnar den inomhus till 1:a maj. Ingen idé att köra med cabben nu, är för dåligt väder.

/Martin
När jag börjar ana att saltbilsfan är på gång, då är det dags att ställa av.
Försöker dock att inte tänka på det ännu, måtte värmen hålla i sig till April, och sen kan den få fortsätta...

/Fredrik
Visa användare
1.460
a_wingard73
BMW M3 3,2 Coupe -97
Jag har inte bestämt datum men det blir troligtvis under september nån gång. Kör knappt med den ändå.. känns inte lockande att ta ut den när det ändå inte är sommar längre. Är heller inte säkert att den kommer tas ut nästa sommar pga lite projekt. Vill spara pengar och köpa "riktiga" bromsar samt investera i ett kolfiberinsug, avgassystem mm. Har även en del jobb med huset så det känns som både tid och pengar kommer vara en bristvara..

//MVH Andreas

M-power när du älskar
att köra!
bj
45
bjornand
Z3 2.8 Roadster -99
September ut står den redo, sen blir det avställning...
Visa användare
1.274
1BJÖRN
X5 -07 Sportpaket samt Aerodynamikpaket
Porsche GT3
Jag kommer att ha den påställd September ut. Då kanske jag kommer upp i 150 mil denna sommaren?!?
Pinsamt men tiden räcker inte till.....

Mvh
Björn

Länk

Jag ämnar köra M5 oktober ut. Sedan blir det 750i, eller något annat töntigt ;)

Mvh,
Kalle
___
Bilarna: Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.