|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
Gemini__ |
Är helt inne på kleppans (och fler därtill) linje. Är det en engångsföreteelse har det ingen större betydelse. Du behöver inte vara orolig randrup =) Mvh; Thomas |
randrup |
kleppan: Helt rätt… Jag menade bara som en engångsföreteelse - för denna gång. Och du svarade ganska tidigt att det inte var någon fara med bilen om ett oljebyte skulle behöva få vänta lite, och jag tror dig kleppan. Hade jag skitit i oljebyte på bilen varje gång det var dags, då hade bilen förmodligen mått stylad Mazda 323. //randrup |
|
...Man kan alltid skvätta i lite NY olja om man ligger sömnlös nätterna igenom och tror att motorn skall skära...En liten bit över max på oljestickan gör inget...och är nivån redan en bit över så finns juh redan lite extra olja att köra på... =) ...Tuta och kör motorn håller... =) Man kan väl se det så här...skall man "tok" köra med bilen...gör det helst när oljan är relativt "ny"...oljan försämras gradvis och den blir juh inte helt plötsligt "tvärslut" bara för att någon servicelampa börjar lysa...däremot behöver man väl inte köra som en "vilde" när man vet att bilen behöver service snart nog...och en snabbtitt på oljestickan kan väl aldrig skada...och då kan lite sunt förnuft avgöra om oljan är katastrofalt dålig eller ej... Vissa tänker i form av problem... Jag tänker i form av lösningar! |
|
|
Just det, sorry trådskaparen! Kör lungt, varva inte för mycket, vänta gärna lite extra vid kallstart innan du drar iväg så oljan hinner runt. Så är det inga problem att dra ut lite på det. Skvätt i lite helsyntet -om det finns utrymme, det kan ju bara bli bättre. Den nya kärleken: Länk Mvh: Zoltan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.