|
|
|
|---|---|
|
Har köpt (nästan fått) en e30 325 -88 Automat har väll lite roliga tankar för denna bilen inför vintern bland annat ska försöka mig på en turbo med hjälp av några polare. Men har ingen lust att köra Automat så har funderat på at köpa en tex 318 e30 som inte är Automat och flytta över motorn till den. Frågan jag då har är ifall det är samma typ av infästingar i motorn. Eller ifall detta är något som ni som kan inte rekomenderar. Har inte meckat e30 innan så därför är nybörjare på detta. | |
|
Det är i så fall bättre att byta till manuell låda i 325:an enligt mig. 325motorn passar ändå inte mot 318i lådan. Fjäderben, bromsar och diff är olika på 325 och 318. Men till frågan, tar du med motor kuddarna/fästena från 325an så ska det nog gå vägen att få i motorn iaf. |
|
|
Okej. fick för mig efter lite läsning att det skulle vara svårare/längretid att byta från Automat till manuel låda en att byta motor. Någon som har lite bra fakta på vad som exakt behövs bytas vid ändring från Automat till manuel i 325 -88 förutom lådan då. Är det något man kan ge sig på utan att ligga hela vintern i garaget och mecka med detta. |
|
| men det är ju lika stort jobb att byta motor och växel låda oavsett.. för du ska ha nytt pedalställ till motorn i vilket fall som helst.. så i det fallet köp en skrotig 320 med manuell låda och plocka pedalställ och växellåda från den ,för motorerna passar ju rakt av. nu vet jag inte hur det ligger till med kardan axeln men den går ju att korta av om den är för lång. för om jag inte minns fel så är det korta axeln till 325 | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.