|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
| överreklamerat dyrt skit. Enligt tillverkarna av diesel (Shell och Preem) i Sverige behövs inget. Prova gärna M-Power diseln i Tyskland - den e bra | |
|
Tänk på att Preem (jag vet inget om Shell) numera blandar i RME i all diesel. Enligt instruktionsboken är RME skadligt för i varje fall många äldre - t ex 1999-2000 - dieslar. Hur 5% inblandning påverkar dessa vet jag inte, men är rädd för att våra kära myndigheter gärna offrar oss som har dessa motorer på "miljöaltaret". Kanske vi kan få ett förtydligande från "dieselmeken" Lindgren? Förresten - heter den inte V-power i Tyskland? Hälsningar ChristerG525 |
|
|
helt rätt, V- POWER är namnet. Satt nog med ludvikavantar igår (svårt med tangenterna) Rapsen som blandas i gynnar ingen annan än staten. De kallar det miljövänlingt men enligt min mening så är det inte så. De går otroligt mycket energi åt att producera detta. 3 kg raps blir 1 liter olja. Rapsen måste importeras från Öst (Ryssland, Ukraina, Baltikum) för att förse den svenska marknaden. Alla vet väl hur det går till i dessa länder. Sen ska det fraktas hit (miljöpåverkan STOR). Ser man sedan på motorns egenskaper så är det rena katastrofen. Nä fram med riktig diesel till oss. |
|
|
Teflon är bra, sedan är det synd att vissa inte vet hur man ska jobba med den"sorry". Jag var sponsad av slick 50 1989. Min RGV 250 var den enda RGV av 25 st som inte skar det året och förare hade budgivning på hojen efter säsongen. Jag fick vad jag gav för hojen i butiken före säsongen. Även effekt ökning bromsade vi fram ur FZR1000 ca 5-8%. perantoniohansson@hotmail.com |
|
|
Nästa vecka kommer jag att prova en helt ny tillsats. Jag raporterar av vad som händer... Tillsatsen har jag hittat på: Länk |
|
|
gällande 2 taktsolja i diesel , så har jag hört att det inte ska ge något resultat...för att den oljan inte löserupp sig i sieseln på rätt sätt. finns det nån som kan bekrefta/dementera detta? gällande teflon , så har jag , med positiv effekt, använt optima teflonbehandling...vet någon om detta går igenom systenet om man har det i dieseln....detta skulle då innebära att det behandlar delarna i pumpen på samma sätt som tvåtaktsbehandlingen gör... |
|
|
Med teflon behandling menar jag att man ska lägga på teflon på delarna i pumpen och "baka" hemma i ungnen ca125gr ett antal timmar. Eller köra lös pump med borrmaskin? och låta koncentrat gå runt o runt perantoniohansson@hotmail.com |
|
|
perantoniohansson: läs det här Länk /Anders |
|
|
Ja Ja Det finns 1 miljard muslimer som bevis att "folk" är lätt att lura in i dumheter så varför skulle inte teflon kunna vara en sådan. Men Jag har bevisat i racing att det funkar genom att aldrig haft ett 2-takts ras med teflon. Men utan oj oj oj. Även bromsbänkkörning jag gjort har gett tummen upp för teflon. Men ni pessimister får tro vad ni vill /slut snackat perantoniohansson@hotmail.com |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.