AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
3.188

Tips vid köp av BMW 735i från 1987

Sida 3 av 3
Ni får nog komma överens ang. skatten. Men den ligger nog på dryga 2500 kr. så förhandlingsläge.
KR
1.360
KRAFTWERK
BMW 530iA -07
MINI Cooper Lounge -15
Hej -Per-!

Hör efter med vilken mindre AC-firma som helst :-)
Här i Eskistuna har vi bland många bland annat, EMBE Service samt T.Mannby, men Du bor ju långt härifrån, så...

Lycka till iaf!

Mvh,
/Anders

BMW - Du mein einzig Licht. Die Rose hat nicht,was an Farb und Schein wie Sie,mein Bayrische Mädel.
ga
522
gabber
Golf 1.6 2008
Hej,

Vad menas med besiktningstermin och varför har bilen körförbud? Bilen ska besiktas på onsdag och senaste var 2005 nån gång. Idag har den körförbud men jag vet inte varför, ska få reda på vad som bytts ut m.m. på verkstaden för 12000 kr.

Sedan så undrar jag hur skattereglerna och avställning/påstallning fungerar.

Säg att en bil vars skatt inte är betald och den är avställd. Det är en bilhandlare och jag ska iväg till Göteborg och köpa bilen. Hur tar jag mig tillbaka utan skattemärke osv

Vem är skyldig att betala skatten? Ska han sänka bilens pris om skatten inte är betald eller? Sen kostar det att ställa på bilen igen, vem betalar detta?
Visa användare
4.704
J.L
BMW M2-24
Bilen har körförbud eftersom den är obesiktigad nu
En bilhandlare har alltid sina bilar avställda, dom ställer på den nu köper den, och köparen får till 99% alltid betala skatten.

BMW CS #5139
ga
522
gabber
Golf 1.6 2008
ok, så skatten hamnar på mig men hur tar jag mig hem då från Göteborg utan skattemärke. Visst går det att betala när man kommer hem och om man blir stoppad säger man vad som är fallet?
Handlaren ringer in och "ställer på" bilen OM du köper den så att du lungt och stilla kan köta hem bilen till Götet. Blir du stoppad kan polisen checka och se att den är "påställd". Inbetalningsavin kommer hem till dig efter ett par dagar....lycka till..

TonyH
...glömde tillägga att du har ju all rätt att köra den "till och från" verkstad och besiktning...

TonyH
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.