|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
|
Har skrivit ut allt som finns att checka från guiderna m.m. Underbart hjälpmedel för den som inte kan så mycket. Håller på för fullt med att kolla igenom forumet. Det där med skrotdelar hade jag inte tänkt på ens, bra att veta. |
|
|
Gabber: Den vinröda har varit till salu med samma bilder i ungefär ett år.... M V H Stephan Min bil: Länk |
|
|
Om vi snackar samma bil, som jag hade fastnat för så såldes den igår till en bekant tydligen. Men den var krockad och lagad m.m. Jag får ångest nu då jag inte hittar en normal 730, 735 eller 740. |
|
|
Vad säger ni om denna bil som jag gissar är samma. Länk Länk |
|
|
Gabber: Det är bara att invänta. Blir man desperat gör man knappast ett bra bilköp. Jag väntade i 3 år... då rätt bil till rätt pris dök upp. Rätt plats är viktigt också! Min bil fanns i min stad. Inget kul att åka 40 mil för att kolla på ett vrak heller. Det får man väga in. Nu var det iofs rosthål o AC ur funktion på min bil... men inget jag upptäckte vid köpet. mvh |
|
| Det är viktigt att få "känslan", jag köpte ett vrak men med rätt färg. | |
| Fan, den där känslan har jag haft 2 ggr nu, senast idag för en 97, 728 fullutrustad och bra pris. Hann inte ordna allt och den såldes. | |
|
Gabber! Den vinröda 730 V8:an ägs av en mycket trevlig o ärlig man! Bilen är i princip fullutrustad, samt servad, men TYVÄRR i så dåligt skick överlag, att den är värd MAX 8.000:- som den står! Jag har varit o tittat på den samt kört den. Den har TOKSLUT EDC runt om, o bara där har Du ett prut på 40.000:-, o det är sant! Det enda som är riktigt bra på den bilen är motor o transmission! Dessutom tanklucke-rost, samt en huv i princip utan klarlack. Bilen är otvättad, ostädad, o tok-sunkig invändigt! MEN den är hel o fin i klädseln, o det mesta funkar. Men mer än 8 pix är den ICKE värd! Du har 40K på EDC-dämpare, 5000:- på rekond, o 25.000:-på lack samt rostlagning, för att den skall se bra ut! Synd på en i grund o botten riktigt bra, fullsmackad 730iA V8, som i rätt händer hade varit värd 55K utan att överdriva.... BMW - Du mein einzig Licht. Die Rose hat nicht,was an Farb und Schein wie Sie,mein Bayrische Mädel. |
|
|
Får man höra vad experterna säger om denna bil Länk Är intresserad av den också, har inte pratat med honm ännu då han ite svarar men vad anser ni om denna bil. Det jag fått fram är att den är importerad, 9 ägare, avställd och senaste besiktning var 051114, skatten är betald samt nästa besiktning ska vara 070131. Man undrar ju då varför den är avställd och varför han säljer plus 4000 kr rabatt. |
|
|
KRAFTWERK: En parentes angående det du skrev om AC tidigare. Var letar man för att hitta någon som kan utföra den operation du beskriver? Jag är rädd att min kompressor inte kommer gilla den långa vinterdvala den blir tvingad till och att jag står med ett läckage i systemet nästa år. |
|
|
En fråga till, varför har en bil körförbud när det står i annonsen att den är nybesiktad och nyservad inspektion II? Vad är felet då? |
|
|
Har den körförbud är den inte besiktigad.... BMW CS #5139 |
|
|
i annonsen på bytbil står det så här: Nyservad med inspektion II, Nybesktigad. ----FIN OCH PRYDLIG---- på vägverket står det: Fordonsstatus: Avställd (2006-05-18) Antal ägare: 6 Datum för första reg.: 1995-10-12 I trafik första gång: 1995-10-31 Besiktningsuppgifter Besiktningstermin: 2006-02-01 - 2006-06-30 Senast godkända besiktning: 2005-06-21 Föreläggande: Nej Körförbud: Ja Vägmätarställning, km: 188168 Någon som lista ut felet? Annonsen hittar ni på bytbil, sök 7 serien på seanste sortering. 728 från 1996 |
|
|
Den har körförbud nu, förmodligen menas att bilen levereras nybes BMW CS #5139 |
|
|
det betyder alltså att något måste repareras mao. Är det inget att ha den där eller ska jag fortfarande vara intresserad. Dock tycker jag det är för dyrt med 69000 kr. Igår såldes en 97 som hade gått 24000 mil och hade samma utrustning + steptronic m.m. och priset på den var 59000. Vilket pris passar denna? Visst kan man pruta mer med en bilhandlare? Bra argument? Ser i annonsbilden att skrinnet verkar vara skadat på två ställen. |
|
|
De behöver inte alls betyda att något måste repareras, bara att den inte har besiktigas i tid Vad gäller priset är den väl ett normal "bilhandlarpris", lite prutmån finns säkert, 60-65 tkr tycker jag är rimligt (om bilen är i fint, rostfritt skick och inte har några större defekter) BMW CS #5139 |
|
|
Länk utgår från att det är den bilen, tycker den ser helt ok ut, mycket fina fälgar är ett plus, sådana är jag berädd att betala en slant extra för att få. BMW CS #5139 |
|
|
någon som ser några nackdelar här? Tillägginformation Informationen nedan redovisas obehandlad från vägtrafikregistret. Om det är tomt innebär det att det inte finns någon tilläggsinformation om fordonet. T14A EEG-TYPGODKÄNNANDENR: E1*93/81*0007*03 UTFÄRDANDEDATUM 950726 T14C VARIANT: GE21 VERSION: * T51A SAMMANLAGDA BRUTTOVIKTEN FÖR BIL OCH SLÄPVAGN FÅR HÖGST UPPGÅ TILL 4210 KG. T31O MILJÖKLASS 2. KRAVTILLHÖRIGHET L1 AVGASKONTROLLSPECIFIKATION A311/95 SLÄPVIKT FÖR OBROMSAD SLÄPVAGN 750 FÄLGDIMENSION 7JX16/ET20 LJUDNIVÅ: STILLASTÅENDE : 78 DB(A) UNDER KÖRNING: 73 DB(A) |
|
| Han kanske ställt av bilen, (får tillbaka skatten). Det behöver inte innebära att den är obesiktigad. Har du ingen fax så du kan få ett riktigt utdrag från VV? Jag menar den näst senaste. | |
|
Har på jobbet, ska fixa på måndag. En fråga angående skatten. Om skatten inte är betald vid köp, och jag köper från en bilhandlare. Ska han då gå ner i pris eftersom jag tar den kostnaden eller ska bilen vara skattad när jag köper? Hoppas ni orkar med mina dryga frågor men det är min första bilköp! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.