AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
3.115

Z4 3.0 Turbo vs E46 M3 SMG

Sida 2 av 2
Ionaz
WilleW
Det står väll i filmen vad som är gjort med den?
Ionaz: Varvar du verkligen ut din m3a til max? Bara undrar..

/// Bimmarkomanen
Ionaz
Jag körde skiten ur den och försökte allt! Sen var det inte min m3. Jag hatar smg..
Ionaz:

Efter att ha ägt och kört M3SMG ser det inte ut som du drar motorn på max men jag kan ha fel? Det tar tid att lära sig SMG så att man växlar vid rätt tilfälle annars kan man halka efter vid ett rödljus race.

Ionaz
Starre: jag har kört mycket smg sedan 97 första gången och vi gjorde 12drag och försökte allt. Jag kör själv m3 och det är surt att bli parkerad av en frisörbil men det var tyvärr det som hände.
Ytterligare ett "getingbo" att stcika näsan i, kan bara inte låta bli! Jag skulle bara vilja fråga alla er M3 ägare varför ni blir så förvånade? Det är som "Riskok" säger att vikten också spelar in, inte bara hk. Jag har själv med min "gamla" standard Z3 3,0 kört ikapp ett antal gånger med olika M3'or och jag kan ju bara säga att det inte hade behövts så särskilt många "hästar" till för att hålla jämna steg. Sen kan jag ju även hålla med "Riskok" om att jag inte riktigt förstår vad jämförelsen går ut på, förutom möjligen att sälja ESS grejor.
I-mar
Jag är inte ett dugg förvånad. Har själv en M3 med ess-kompressorsats i och vet hur bra dom går. Att en z3 3,0 som är mycket lättare och med kompressor går bättre än en orginal m3 finner jag inget konstigt i.

Att du inte förstår vad jämförelsen går ut på förstår inte jag. Det jämförs ju bilar helatiden så det finns väl ett intresse i att se hur olika bilar går mot varandra trimmade som otrimmade. Dessutom skriver ju Ionaz att det gjordes för att visa hur bra en kompressormatad z4 går. Är det konstigt att ett företag vill visa vad deras prodult går för om man vill sälga?
Lite taskigt att åka och blända killen i Z4:an hela sista repan :P

____
You're Solid Gold, I'll See You In Hell
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Är det lagligt att åka runt med ESS-kompressor i Norge eller är det samma regler som i Sverige?
Ionaz
I-mar: JAg är inte förvånad jag bara berättar hur det gick till; sen är det ganska naturligt att jämföra trimmade bmws med m3 då det är något av det snabbaste de har att erbjuda.

acey: Nej det är ungefär som i Sverige, men det går även där att få egenom.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.