|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Här har vi en liten film som visar en Z4 3.0 turbomatad mot en M3 E46. Jäklar vad Z4:an måste gå alltså. Länk Mvh Kristian | |
Lars Jakobsson |
Konstigt att M3:an inte använde LC i starten bara..det tappar man massor på. Men visst fan går Z4:an bra, dock är det väl en kompressor? Min älskling: Länk |
|
Lars Jakobsson: M3:an använder LC i sista försöket enligt filmen men den hänger inte med.... Z4 är med ESS kit så ja den går bra:)) |
|
|
Z4 an gick ju bra en riktig glidare :) BMW- När du älskar att stå på Verkstad !!!!! |
|
| någon som vet vad det är för effekt i z4:an... ser ju ut o gå riktigt riktigt bra | |
|
Jävlar vad snabb den var från start! Flåklypa |
|
Lars Jakobsson |
Ahh, sorry..kollade aldrig på sista..:P Min älskling: Länk |
| Vi lär få se överladdade motorer i nästa generations M-bilar för trenden går dit. | |
Ionaz |
Det var jag som körde m3an och jag kan som m3 ägare surt konstatera att jag hade ingen chans! jag försökte allt men fick pisk i 12 av 12 drag :-( |
| Ionaz vet du hur många hk z4:an hade | |
Ionaz |
Tror det var 290hk på hjulen, är inte säker, fråga de på ess eller kolla hemsidan vetja:-) |
| hur mycket är det i din m3:a då... hur kan den egentligen vara så snabb med mycket mindre effekt | |
|
Tyngre bil = 343hk max Lättare bil = 355hk max Gissa vilken som är vilken och räkna själva ut varför den som är snabbare vinner. Varför ens jämföra en trimmad med en original? Hur löjligt som helst. MVH Patrik |
|
| men det var ju 290hk i z4:an eller?? | |
|
Riskok, jag antar att du är ironisk. Flåklypa |
|
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
Jo! Kompressorn gör ju bra i från sig uppenbarligen! Skulle jag vilja ha också. =) MVH Patrik |
|
Det är som Ionaz säger, 5 psi borde ge någonstans drygt 300 i motorn. ESS kittet som ger 355 hp laddar 8Psi. Som Flåklypa är jag mest impad av starten på Z4'an! känns som det mörkas lite med effekten på Z4'an annars skulle den knappast dra iväg fån M3'an så konstant som den gör? Mvh, /Wille |
|
|
Vad ger en kompressor förutom mer hästar? ;) MVH Patrik |
|
|
riskok:Bättre vrid på låga varv = i starten kanske därav acc från 0 km/h !? Mpower |
|
|
Ionaz: Jaså det var du, jag hörde att det var någon svensk i M3:an. :) Z4:an var uppmätt till 288 hk på bakhjulen, och det är en ESS CF-kompressor (centrifugal). ESS ska snart släppa en TS-kompressor (twin screw) också: Stage TS1 runs at 6.5 psi: Recommended for Steptronic owners Can be easily upgraded to TS2 by simply adding the Laminova System later Rated @ 320hp and 300ft/lb Torque (407 Nm) $5895 Stage TS2 runs at 8 psi: Includes Laminova water-air intermanifold cooling system Rated @ 350hp and 320ft/lb Torque (434 Nm) $7895 Optional Bonus Stage for our customers with existing exhaust headers: Stage TS2+ runs at 8.5psi. Rated @ 370hp and 330ft/lb Torque (447 Nm) $7995 Fler diskussioner om videon: Länk Mer info om de nya TS-kompressorerna: Länk Jag väntar på att ESS ska kontakta mig igen när kitet är klart så att jag kan åka upp till Norge och installera, de ska vara klara väldigt snart. Det blir en TS2 eller TS2+ (jag har inte bestämt mig om det blir Eisenmann eller ESS avgassystem) :) |
|
Ionaz |
Anledningen till att det blev gjort är för att visa vad det billigaste steget gör mot en m3, det finns rätt många 3l z4 i usa där de har 90% av sin marknad, M3an jag körde var helt org. Sen är det ingen mer än ess som har klarat progv i z4 ännu. Har sett twinscrewen in action och den kommer verkligen att parkera org e46m3, Jag får akta mej tror jag :-) |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.