AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
3.298

Nån som har bilder på rött läder?

Sida 1 av 2
bo
190
boopidoo
Z3 2,8 Roadster -98
Är det någon som kör med rött läder i sin bil och kan dela med sig bilder och erfarenhet? Jag tycker att det ser lite fräckt ut men vet inte om man blir less snart. Svart läder fungerar ju alltid, har aldrig ens suttit i en bil med rött läder. Är ni som kör med rött nöjda eller blir man bara trött i ögonen? ;)
Visa användare
2.480
Highway Star
BMW 523iA -98
BMW 520i Touring -98
Ser lite väl pimpigt ut med helrött läder enligt min mening. Bi-color tillsammans med svart ugör en utmärkt kombination dock.
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Har lite svårt för dom inredningarna som blir så "pastell"-liknande, är inte särskilt förtjust i bi-color heller. Är mera för de mera klassiska svarta, gråa, beige. Det säger ju iof inget om hur färgen röd slits och hur det ser ut med tiden. Enda raka är väl som sagt om nån har bild eller om du åker o tittar på en bil med just rött skinn.
En polare hade en Vit 911 Turbo med rött skinn, den var verkligen superfin och där tyckte jag att det på nåt sätt funkade. Grymt läckert.

E46Cabrio Länk -06
Co
972
CompactK
BMW 118iM (F20 LCI) -17
BMW IX1M -2025
Tjena,

Jag har röd tygklädsel i min compact. Till svart bil så ser det väl ganska okej ut. Skulle dock inte köpa bil med röd inredning igen...

Mvh
Kristoffer

Bilen =)
Länk
to
310
toksmurfen
Z3 2.8 -97
XC70 D3 AWD Polestar -12
Hej.

Jag har rött läder i min arktiksilverfärgade Z3:a med M-stolarna så är det riktigt snyggt, kontakta mig så kan jag skicka lite bilder till dig på inredningen om du vill.

//Daniel
bo
190
boopidoo
Z3 2,8 Roadster -98
Du får jättegärna skicka lite bilder till: simon.hedstrom AT gmail DOT com
bo
190
boopidoo
Z3 2,8 Roadster -98
Tack för synpunkterna! :)

Apropå inredning. Går det att byta ut mittkonsollen? Har sett både svart, silver samt ädelträ. Det jag helt vill ha är silver men svart kanske fungerar bäst till röd läderklädsel.

Om det går att byta (vilket det borde) är det någon som har gjort det och/eller vet vad det kan kosta?
33
246
330 diesel
i8 - 15
i3 - 17
Tesla S 90D
Jag har rött läder i min nyinköpta Z4! Sökte ett tag för jag ville verkligen ha kombinationen silver med rött läder. Älska el hata, själv tycker jag det är riktigt snyggt!
Jag har rött skinn röda dörrsidor samt röda mattor. Fixade en silverinredning som jag har för mig kostade 1500:-
Bilen är montrealblau.
Maila mig om du vill ha bilder.
Mvh Thomas

thomas.tornefalk@spray.se
Rött läder är läckert, på en Z'a träff i Jönköping förra året var det med en silver Z4 med rött läder. Mycket tjusigt och en klassisk färgkombination, kolla på MB 500 SL t.ex. BMW's första sportcabbe, hette 800 någonting var ofta vit med röd inredning, som sagt klassiskt och mycket snyggt.

/Fredrik
to
310
toksmurfen
Z3 2.8 -97
XC70 D3 AWD Polestar -12
Hej.

Jag har rött läder i min arktiksilverfärgade Z3:a med M-stolarna så är det riktigt snyggt, kontakta mig så kan jag skicka lite bilder till dig på inredningen om du vill.

//Daniel
to
310
toksmurfen
Z3 2.8 -97
XC70 D3 AWD Polestar -12
Hej.

//Daniel
Det är visserligen ingen BMW, men jag har rött läder i min silverfärgade Alfa Romeo GTV -98 och det är så jävla läckert. Nu har jag ju bara haft bilen i ett år men jag är fortfarande barnsligt förtjust i inredningen och kan inte se mig mätt på den! Rött läder rekommenderas starkt av mig!! :-)
Bu
241
Bucket
535iA - 87
Jag hade rött läder i min silvriga z3 coupe och har nu även rött läder i min svarta Boxster S. Tycker det passar riktigt bra..

/Henrik
bo
190
boopidoo
Z3 2,8 Roadster -98
Kollade in denna (se nedan) men blev kunfunderad när reg.nr. som syns på bilden är reggat på en Corvette samt att säljaren, när jag frågar om detta via e-post, inte längre verkar intresserad och att han "inte vill ha några brevvänner". Det var det andra e-postmeddelandet. I det första skrev jag i stort sett bara om bilen var såld samt om den hade AC.

Luktar skumt... vill nog inte ha den ändå.

Länk
rött skinn pasar ju väldigt bra i dem flesta sportbilarna speciellt till dem med svart,silver eller vit färg
Får samma svar från vägverket som du boopidoo, verkar ju väldigt skumt. Synd för den ser ju fin ut på bilden, men för att slippa strul bör du nog leta vidare. Den bilen luktar trubbel lång väg.

/Fredrik
bo
190
boopidoo
Z3 2,8 Roadster -98
Jo, jag letar vidare men som sagt, det är lite synd. Tycker nog också att rött läder kan vara riktigt snyggt, särskilt i kombination med silver.
dw
3
dwarxter01
z3 roadster 2.8 -97
Det är min Gamla bil!!! sålde den för 2 månader sedan! Skulle gärna köpa tillbaka den om jag hade tid att tillägna den............. Reg nummret ska va RKJ 533 , vet ej men på bilden ser det annorlunda ut -- konstigt! hade den bara ca 1 år , åkte alldeles för lite i den ca 200 mil
på bilden står det ju rku 553
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Det inte bara ser ut som RKU, det står RKU och inget annat.

Detta kan bli en intressant tråd btw...

E46Cabrio Länk -06
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.