|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Jag har ett konstigt "tickande eller Knackande" nästan som en plastbit är lös och ramlar omkring i ? (se länk1och2)Länk Länk Och ni som inte orkar tiita på bilderna så sitter boxen på insugnings grenröret precis bakom oljestickan. Nu undrar jag vad det är och vad kostar det att byta och varför tickar det???? Och en liten fråga till. Jag har ett hål i skumgummit som är bakom motorn mot torpedväggen Vad finns där bakom och spelar det nån roll om hålet finns där?? (SE Länk) Länk /Henke006 (ATT STYLA EN VOLVO ÄR SOM ATT SMINKA EN GRIS) | |
|
Sorry för lämkarna dom suger jag vet men det visar bilderna iallafall. /Henke006 (ATT STYLA EN VOLVO ÄR SOM ATT SMINKA EN GRIS) |
|
|
jag reagerade på det första med plast biten osv. kommer ljudet i framkant av motorn? skulle jag till 100% göra följande jag skulle känna på ac kompressorns remskiva och se om du kan vicka på den, om du kan det är lagret i magnet kopplingen tvärslut varefter du inte ska köra en meter till utan att ta bort remmen från kompressorn du kan även demontera remmen direkt o se om det var därifrån det lät gör samma sak med vattenpumpen... men det är då en fördel om du lossar på remspänningen, känn sedan genom att greppa propellern och vicka. glappar det här, är lagret i pumpen slut och det är dags o byta vattenpump hjälper inte följande skulle jag gå över på oljepump och kamkedjesträckare själv hittade jag 2 bultar i tråget och pumpen höll på att dela sig, byt i samband med demontering av tråget packningen, kostar ca 200 på bmw. spänn även kedjan till oljepumpen "When GOD made the 540 he blew in the REMUS trumpet and i became the king of the road" |
|
|
såg först inte hur ny din 540 var, tror problemet med bultarna är löst på dom nyare.... inte helt 100% dock "When GOD made the 540 he blew in the REMUS trumpet and i became the king of the road" |
|
|
och när man ändå är i farten kan man ju läsa hela frågan.... sorry jag är morgontrött av mig och läste bara det första med plastbiten.... har inget svar på resten tyvärr "When GOD made the 540 he blew in the REMUS trumpet and i became the king of the road" |
|
|
Jag har plockat av boxen nu men blir inte klokare. Jag hittar inget direkt fel i boxen, och förstår inte funktionen med den. den bara öppnar och stänger mellan tre och tre cylkindrar. Nån som vet vad det är. Kolla gärna länkarna! /Henke006 (ATT STYLA EN VOLVO ÄR SOM ATT SMINKA EN GRIS) |
|
|
snälla kan nån hjälpa mig med mina 2 små frågor? /Henke006 (ATT STYLA EN VOLVO ÄR SOM ATT SMINKA EN GRIS) |
|
|
Vet inget om plastbiten. Men hålet gör inget, detta är bara ett hål i ett skyddsmaterial (ljudisolering mm.). |
|
| Kolla bara om det inte är fläkten längst fram (kylfläkten med viskokoppling) som tar i plasthöljet... Låter iofs inte som tickande utan mer som en helikopter:P | |
|
Nej det är inte fläkten. Jag har lokaliserat ljudet till plast boxen. Och när jag kopplar bort kontakten (elförsörjning) till boxen så försvinner ljudet. Är det ingen som vet vad den boxen är till för? /Henke006 (ATT STYLA EN VOLVO ÄR SOM ATT SMINKA EN GRIS) |
|
|
Är det ingen som har en aning om vad detta kan vara. ???????????? /Henke006 (ATT STYLA EN VOLVO ÄR SOM ATT SMINKA EN GRIS) |
|
Amethyst |
boxen påminner om LMM tycker jag. BOOM BOOM BASS |
|
Och vad är en LMM???????? /Henke006 (ATT STYLA EN VOLVO ÄR SOM ATT SMINKA EN GRIS) |
|
| Det är en ventil som reglerar luftflödet i insugningsröret , låter den så pass högt att det hörs när du har motorhuven stängd? Det skall nog låta lite om den men inte störande mkt , jag har inte reagerat på att min låter. | |
|
nja, man kan höra med motorhuven stängd, om man lyssnar noga. vad kostar en ny? kan man fixa till den? vad står LLM för? /Henke006 (ATT STYLA EN VOLVO ÄR SOM ATT SMINKA EN GRIS) |
|
|
Det är inte LMM. Boxen sitter i insugningsgrenröret Kolla på Länkarna så ser ni. Sitter bakom iljestickan i M54 Motorn. Nån måste väl veta vad den är till för???? /Henke006 (ATT STYLA EN VOLVO ÄR SOM ATT SMINKA EN GRIS) |
|
| Jag trodde jag skrev det men okey: (rätta mig om jag är fel uta)Beroende på hur den står så påverkas luftens väg i insuget så att motorn fungerar optimalt dvs ett visst typ av insug ger bra lågvarvs egenskaper och en annan typ fungerar bättre vid höga varv och genom att bygga in denna ventilen så kan man kombinera dessa två i ett och samma insugsrör , kallas för variabelt insug. | |
|
men varför tickar den då? /Henke006 (ATT STYLA EN VOLVO ÄR SOM ATT SMINKA EN GRIS) |
|
|
jag glömde att fråga. kan man köra tills den pajjar helt eller kan det bli dyrt då. /Henke006 (ATT STYLA EN VOLVO ÄR SOM ATT SMINKA EN GRIS) |
|
| det kan vara normal arbets ljud! | |
|
Jag var inne på BMW idag och dom sa att det lät inte konstigt. Och det var ingen fara om man skulle köra tills det rasa, det kunde inte hända nåt. ha höll med att det tickade lite men det skulle jag inte bry mig om sa han. men jag glömde att fråga vad en ny kostar är det nån som vet?? /Henke006 (ATT STYLA EN VOLVO ÄR SOM ATT SMINKA EN GRIS) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.