|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Letar vinterbil, gillar automat o såg detta:Länk Det är väl inte korrekt? Måste vara slöast i världshistorien....;-) BMW - Du mein einzig Licht. Die Rose hat nicht,was an Farb und Schein wie Sie,mein Bayrische Mädel. | |
| Kollade för skojs skulle på mobile. Där fanns 2 st 518 ia till salu... | |
|
Jaha, ja! Man lär sig nåt nytt varje dag :-) Måste kolla Mobile.de! Mvh /Anders BMW - Du mein einzig Licht. Die Rose hat nicht,was an Farb und Schein wie Sie,mein Bayrische Mädel. |
|
|
Fy fan...letar men hittar icke...kan Du inte posta länken? Mvh /Anders BMW - Du mein einzig Licht. Die Rose hat nicht,was an Farb und Schein wie Sie,mein Bayrische Mädel. |
|
| Jag tycker alltid automat känns "kvickare" än motsvarande manuell, även fast det brukar vara tvärtom. Beror det på att jag varvar för dåligt med en manuell tro...? | |
| Länk | |
|
Du måste varva för dåligt ;-) hehe! Kan Du inte posta länken, så jag får se skapelsen!!!??? Mvh /Anders BMW - Du mein einzig Licht. Die Rose hat nicht,was an Farb und Schein wie Sie,mein Bayrische Mädel. |
|
| Det är ju bara på den första det finns "bildbevis". Lär vara en extremt ovanlig modell... | |
|
Ja, tamejfan...DEN FINNS!!! Jag vill ha.......bara för att skilja mig från mängden ;-) Tack så mycket, Tagge! Mvh /Anders BMW - Du mein einzig Licht. Die Rose hat nicht,was an Farb und Schein wie Sie,mein Bayrische Mädel. |
|
|
Hehe. Det är väl bara att slå till på den i GBG... Låter inte så dumt om annonsen stämmer. |
|
|
Produktionssiffror E34 518iA: 518iA M40 vänsterstyrd: 287st 518iA M40 högerstyrd: 74st 518iA M43 vänsterstyrd: 358st 518iA M43 högerstyrd: 21st Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
För övrigt gick det inte att få få 518iA i Touringutförande... Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Jag vill nog å det bestämdaste avråda ifrån detta köp :D /Olof |
|
|
Haha, det var en riktig uddabil du hittat nu! :o) Vad säger du, ska vi mecka nästa helg? Magnus är på! Vafan, ska du inte köra rånarbilen istället, vi behöver ju bara pressa 5 lik för att få fram den ur garaget... vilken PÄRLA! :o) Ringer dig sen... |
|
|
Haha!!! Hallå där! Ja, visst är det en ultraudda-bil! jag har funderat litet på själva konceptet, o det bara MÅSTE vara trafikfaligt slött ;-) När Du nu nämner "rånarbilen" förstärks denna tanke ytterligare, jag menar, vad väljer man: en 184Hk M30 automat eller en M40 113Hk automat...??? Få se nu....hmmmm :-) Äh, om inte Magnus skall köra det "kriminella aset" så står jag mer än gärna till tjänst :-) Kan ju bli riktigt skoj, med mörka solglasögon o hela kitet! Japp! Mecka skall vi :o) BMW - Du mein einzig Licht. Die Rose hat nicht,was an Farb und Schein wie Sie,mein Bayrische Mädel. |
|
|
Det fanns också en E36 318 tia ute på blocket men tycks nu ha blivit såld. Troligen enda i Sverige om inte Europa. |
|
|
518 E34 skulle inte tillverkas från början, med gjorde det med påtryckningar från Sverige, 525 var för dyr för att passa dåtida tjänstebils åkare, och 518 E28 var ju en storsäljare här just av denna anledning. Vi hade bråda dagar i verkstaden, med att peta bort 518 märkena, som huserade i samma hus som ett stort företag när dom bytte tjänstebilar. |
|
| Sablar vad den måste vara trött :) | |
|
Det här med 1.8 automat är tyvärr inte det värsta....Det finns faktiskt 316tiA! Hugaligen, vilken vagn....Jag abdikerar, den dag jag ser en 716iAL ;-) /Anders BMW - Du mein einzig Licht. Die Rose hat nicht,was an Farb und Schein wie Sie,mein Bayrische Mädel. |
|
|
Anders; Då skulle du uppskatta den Tyska 750iL E32: an med motor från 524td = 724tdL=) Jag har dock för mig den var manuell. Mvh Stephan |
|
|
Jotack, har sett sådana, o var på gränsen till abdikering, men böjde mig för slagvolymen ;-)....undrar hur mycket Diesel per mil en sådan tar, när man väl fått fart på skrotet? Kan ju vara en rätt hyfsad förbrukning, eller? Säg 0.75l/mil kanske? Vi tog in en chippad, tidig manuell E34 524tdS(alltså en E28-maskin MED intercooler) sedanmodell, o det aset lämnade nästan 160Hk o hade ett hiskeligt vrid :-))) Den spann loss på 3:an, om man bara höll turbotrycket uppe, men en 2.4 utan chip o intercooler i en E32....njaaa.... BMW - Du mein einzig Licht. Die Rose hat nicht,was an Farb und Schein wie Sie,mein Bayrische Mädel. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.