|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Är inte alls så insatt i bilar och så. Men har fått ett erbjudande av en polare att köpa hans blåmetallic 328Ci -00. Den har gått snart 12000mil och han precis gjort den stora servicen. Helskin grått, Sportstolar, Taklucka m.m Han vill ha 140 000:- för den har han sagt. Är detta ett bra pris? Eftersom jag känner han så vet jag ju att den går mycket bra, har även själv kört den en del. Är den värd sitt pris? tack för svar :) | |
|
Är väl ett OK pris om det är i fint skick men jag skulle inte kalla det kompispris. Finns ett antal likvärdiga på annonser som kanske skulle gå att få loss för de pengarna. Dock är det ju en fördel att köpa din kompis bil eftersom du känner till dess historia. Köp den om det är just en BMW coupe som du vill ha. Mvh Johan |
|
|
Instämmer med ovan inlägg, priset är OK men inget kompispris, vid dom milen börjar slitdelar bli slitna och det kan komma saker som kostar, bärarmar, fjädrar, bromsar m.m. kolla också rost i framkant på motorhuvens undersida. Annars är det en underbar bil att köra. bmw coupe är i en klass för sig, lycka till. MvH Niklas |
|
|
tack för svaren! kan tillägga att han precis bytt höger styrled som han fick anmärkning för på senaste besiktningen. Och att sommardäcken är mycket fina (200mil) med 18" fina alufälgar. Men den är även imorterad från början, minus? Kanske skulle göra ett M-test och om den får bra resultat slå till? |
|
|
Kolla Länk så får du även en lista på liknande bilar från BytBil.com /Udo Dirkelsniff Länk |
|
| Säger inte så mycket om priset, inte bra, inte dåligt. Men höjer ett varningens finger för att köpa bil av polare om man värdesätter vänskapen. | |
|
har kollat runt en jävla massa nu. har insett att den kommer nog kosta en del plus att den kommer sjunka som fan i värde snart.. kör nog på en audi a3 istället, lite nyare bil för samma pris.. ;) om man nu får nämna det i detta fourm..hehe tack för svaren iallafall |
|
|
...det kostar att ligga på topp... /Udo Dirkelsniff Länk |
|
|
www.bilpriser.se |
|
|
Håller med Acey till 100%, affärer är affärer, kompisar är kompisar. Kompispris borde vara ett högt pris eftersom man känner personen väl som säljer bilen och han inte vill lura på dig vilket skit som helst? ;) Mvh, /Wille |
|
|
Sålde min 328Ci samma färg och med likadan utrustning samt fina vinterdäck och 13 000mil. Samt massa delar bytta, nya styrleder, nya skivor, nya däck etc etc. Hade stora svårigheter att bli av med den för 125 000 och det var för 1 år sedan. Så jag tycker att 140 000 är alldeles för mycket. Räkna med att byta en styrled till... Schnelle fahrt, Härliche fahrt. Länk |
|
|
Men om man nu köper en som gått 12 000mil.. ungefär vad kan det kosta att byta delarna som har blivit slitna då? ungefär hur mycket sjunker bilen i värde på låt säga 2 år? också en kanske mycket dum fråga, men behöver man byta kamkedjan nångång? Jag e ju så jäävla sugen :P ..kanske inte på just polarens men på en annan 328ci eller 323ci |
|
|
Slitagedelar är oberäkneliga. Det enda som du med säkerhet kommer behöva byta inom en 2 års period är bromsklossar (om du inte fiskör). Annars är det inte säkert att du behöver byta någonting. Att säga att saker börjar gå sönder efter 12 000 mil är att genaralisera lite väl mycket. Oftast brukar man komma närmare 20 000 mil innan det på allvar börjar hänsa saker. Men man skall oxå komma ihåg att åren sliter i många fall mer än milen. (Förutsätter att du redan har tänkt på priset för ordinarie service). |
|
| för mycket 140 tusen. har själv en men anser inte att dom är värda mer än 130 om dom e bra sckik. själv hade jag släppt min för 125 utan o tveka. mvh | |
|
japp, har sagt att han får 130 för den om den klarar ett m-test bra. han hade precis byt koppling på den också sa han. Och att där va m-paket på den vilket kanske gör den lite mer värd? |
|
| Kolla själv vad den skall vara värd. ---> Länk | |
|
bilpriser.se ger jag inte mkt förr..högst en sketen 5 öring min bil:Länk sebbe |
|
| enligt den sidan ska den bara va värd 115 000:- vid köp hos privatperson..det kan väll inte stämma? :| | |
|
bilpriser.se har tillgång till egna försäljningar via kvd.se samt t ex försäkringsbolags försäljningar så att helt avfärda resulatet från dem kräver en stark argumentation verkligen. Observera att jag inte har några kopplingar till bilpriser.se! |
|
| Håller med simon_en, resultatet du får på bilpriser ger ett mycket verklighetsnära riktpris. Men visst, till slut är det alltid en fråga om vad köpare och säljare kommer överens om ;-) | |
| 120+ beroende på skick säger jag... Och kom ihåg när du väl har gjort affären så är den ur världen. Alltså priset skicket och eventuella fel på bilen är dina och har inget att göra med din polare längre. Du står för allt själv... Lycka till. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.