|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
|
Jag måste sticka ut hakan hær o sæga att jag faktiskt tycker att m3 e36 ær en roligare bil att køra æn e46:an... e36:an kænns mera rå o brutal tycker jag medan e46:an kænns lite før mycket "vanlig bil" æven om prestandan ær aningen bættre i e46:an så tycker jag man upplever den bættre i e36:an... Sedan så kan jag sæga att totalekonomin på en e46:a m3 ær katastrofal jæmført med en e36, dels pga att e36:an har betydligt mindre værdeminskning sedan kanske man inte behøver låna før att køpa en sådan så då har du mindre kapitalkostnader i form av ræntor. Vidare ær ju e36:an en ældre bil som du med førdel kan serva sjælv (spara kvitton på det du køper) medan det ær viktigare med stæmplar i boken på en nyare bil. Ytterligare en faktor ær att e46:an drar ca 2 dl mer / mil i snitt mot e36:an... Mvh Jens BMW CS # 5080 |
|
|
ja men tyvärr finns det ju väldigt få e36 m3or till salu som är något att ha.... Inte sett en vettig ute på annons för tillfället... |
|
| tack dali för info !! | |
|
Ulrik_: En hel del bilhandlare tillhandahåller æven en typ utav garantiførsækringar som kan vara vældigt omfattande... Dessa står privata bolag som sysslar med førsækringar/garantier før o sæljs som tillval till nyare bilar du køper genom anslutna bilhandlare. Jag køpte en sådan garanti som gællde bilar upp till 8 års ålder med max 15000 mil på mætaren till min m3 e46, tror den kostade ca 6000 kr och den var vældigt omfattande, tæckte i princip allt som kan gå sønder tror jag... Mvh Jens BMW CS # 5080 |
|
|
Man för återgå till frågan: Är det nån som kikat på bilen, eller vet nåt om den? Länk : Länk |
|
| Bilen på blocket har legat ute ett bra tag. Troligtvis en import därav priset samt att den gått över 10.000 mil. Tänk på att försäkringen blir dyrare på en import... | |
| Det konstiga är att den förut kostade 230K men nu är höjd till 240K.. | |
|
*dali: rent felaktigt av dig att påstå att direktimporterade bilar inte omfattas av nybilsgaranti i 2år. vänligen skippa ett sådant uttalande nästa gång du är osäker. |
|
| Jag skrev "såvitt jag vet" eftersom det varierar. Du garanterar alltså att alla biltillverkare ger 2 års nybilsgaranti i Sverige för direktimpiorterade bilar? | |
|
Dali: Så om din nästan nya bil pajar i tyskland så får du stå för garantirep? Alla garanti som biltillverkaren står för gäller minst i hela Europa. M V H Stephan Min bil: Länk |
|
| Beror väl var bilen är såld första gången. Om den är direktimporterad från USA till Sverige, vilken garanti gäller då i Tyskland? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.