AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
6.381

M3 E46 för 245.000:- någon som kikat?

Sida 3 av 3
JN
1.064
JN
Porsche Cayenne turbo -08
Volvo XC90 T6 -03
Volvo XC70 2,4T -02
Jag måste sticka ut hakan hær o sæga att jag faktiskt tycker att m3 e36 ær en roligare bil att køra æn e46:an... e36:an kænns mera rå o brutal tycker jag medan e46:an kænns lite før mycket "vanlig bil" æven om prestandan ær aningen bættre i e46:an så tycker jag man upplever den bættre i e36:an...

Sedan så kan jag sæga att totalekonomin på en e46:a m3 ær katastrofal jæmført med en e36, dels pga att e36:an har betydligt mindre værdeminskning sedan kanske man inte behøver låna før att køpa en sådan så då har du mindre kapitalkostnader i form av ræntor. Vidare ær ju e36:an en ældre bil som du med førdel kan serva sjælv (spara kvitton på det du køper) medan det ær viktigare med stæmplar i boken på en nyare bil. Ytterligare en faktor ær att e46:an drar ca 2 dl mer / mil i snitt mot e36:an...

Mvh Jens
BMW CS # 5080
ja men tyvärr finns det ju väldigt få e36 m3or till salu som är något att ha....
Inte sett en vettig ute på annons för tillfället...
Ul
98
Ulrik_
Bmw E91 -12
Bmw E39 -02
tack dali för info !!
JN
1.064
JN
Porsche Cayenne turbo -08
Volvo XC90 T6 -03
Volvo XC70 2,4T -02
Ulrik_:

En hel del bilhandlare tillhandahåller æven en typ utav garantiførsækringar som kan vara vældigt omfattande... Dessa står privata bolag som sysslar med førsækringar/garantier før o sæljs som tillval till nyare bilar du køper genom anslutna bilhandlare.

Jag køpte en sådan garanti som gællde bilar upp till 8 års ålder med max 15000 mil på mætaren till min m3 e46, tror den kostade ca 6000 kr och den var vældigt omfattande, tæckte i princip allt som kan gå sønder tror jag...

Mvh Jens
BMW CS # 5080
Mu
531
Mullret
330xd Sedan E90 -07
i3 - 14
Man för återgå till frågan:

Är det nån som kikat på bilen, eller vet nåt om den?

Länk : Länk
Ut
11
Utter
BMW M3 SmgII -03
Bilen på blocket har legat ute ett bra tag. Troligtvis en import därav priset samt att den gått över 10.000 mil. Tänk på att försäkringen blir dyrare på en import...
iq
327
iqbad
BMW M2 -17
Porsche Cayenne S -15
Volvo S60R -05
Det konstiga är att den förut kostade 230K men nu är höjd till 240K..
*dali:
rent felaktigt av dig att påstå att direktimporterade bilar inte omfattas av nybilsgaranti i 2år. vänligen skippa ett sådant uttalande nästa gång du är osäker.

Jag skrev "såvitt jag vet" eftersom det varierar. Du garanterar alltså att alla biltillverkare ger 2 års nybilsgaranti i Sverige för direktimpiorterade bilar?
ST
2.827
STEPHAN
Alpina B10 BiTurbo -06
BMW M5 -91
BMW M3 -97
Dali:
Så om din nästan nya bil pajar i tyskland så får du stå för garantirep?
Alla garanti som biltillverkaren står för gäller minst i hela Europa.

M V H
Stephan

Min bil: Länk
Beror väl var bilen är såld första gången. Om den är direktimporterad från USA till Sverige, vilken garanti gäller då i Tyskland?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.