AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.861

Har ni njutit med eran BMW under sommaren?

Sida 1 av 2
M6
5.185
M635 forever
Swe E24 M6/M635 register

E24 M635Csi -84
E34 535i -92
E87 120D -08
E61 535D LCI -08

BMWCS #5984
BMWSC #481

Antar att de flesta är tillbaka i arbetslivet nu efter semestrarna!
Tycker att denna sommar har varit helt underbar, som har bjudit på strålande solsken mest hela tiden,vilket har medfört att man plockat ut den annars så ljusskygge BMW:n ur garaget , och nöjesåkt mer än dubbelt så mycket än övriga sommrar.
Antar att de som njutit mest är alla med cabbar, eller?
Har ni några sköna sommarminnen med BMW:n att dela med er av?

MVH Patrik
ha
734
haack
X3 30d -18

inte njutit ett dugg!

eller jodå..1200mil har de väl blivit, å säkert 7-800 av dom utan tak.
denna sommar ska man inte klaga på inte.
;)

In
799
InfiniteObscurity
E61 520d -08
F11 520d -11
Har helt klart njutit av min bmw denna sommar. Har varit mycket bra bilåkarväder och flera trevliga bmw träffar.

Trevligaste minnet denna sommar är nog åkandet i våran E32 cab på Power Big Meet. Blir nog en e38 cab nästa år om vi har tid ;)
Ci
531
CiM
325ciM-04
jodå!!! har varit skit kul att köra på dessa så kallade vägar. två framvagns inställning och däck balansering har den förbannade VV kostat mig. Grrrrrrrrrrrrrr
19
231
1995
BMW 740ia - 2000
BMW 850ia - 1993

850:n har fått sig lite nya prylar, rostskydd, läderbehandling och ny framruta och jag har fått njuta några hundra mil i underverket!

Jajamen varenda gång jag trampat gasen i botten. :)

Mvh
Mikael
Visa användare
386
Mattias Eriksson
E28 M535i -87
E36 323i Coupé -98
Och ett par icke BMW...
Gävleträffen och "Glassträffen" i Västerås, samt några hundra mil krokig landsväg är väl de bestående trevliga minnena av sommaren med M5:an. Fast senast idag var jag ute och sladdade med "nya" 528 3,3:an i regnet. Kul men man saknar den uppsträckta diffen från M5:an...
varje gång man får lämna mercedes surbensinare bakom sig,hehe

Visa användare
2.525
SvanteE
528i -97
540ix MPPSK 2017
BMWCS 05553
Då jag arbetat i Iran under sommaren har det inte blivit något, men i natt flyger jag hem och i morgon kl 21.00 kör jag av färjan i Rostock för färd ner mot Balkan, då ska jag NJUTA kan jag lova.

Fortsatt trevlig sommar önskas.

P.S Bensinen här kostar ca 80 öre litern!!! D.S

*BAWORAK*
Visa användare
1.189
t80196
328 Xdrive 2013

E30 320i -89 Cab

Köpte en "hojkarta" utgiven av Ducatiklubben, där finns alla fina hojvägar i Sverige utmärkta.

Dessa vägar är även fantastiskt fina att glida fram i cab eller gammelbil.

Lite trafik och ingen stress, fina vägar, vacker natur. Härligt att bara glida fram i 70-80km genom det svenska landskapet i denna fantastiska sommar.

Resan blev målet!!

Mats
BMW CS #5847
Ex
940
ExHonda
325i Coupé -94
528i Touring -97
SvanteE: Kan inte du köpa med dig en kubik bensin åt mig, du kan få pengarna du får ligga ute med ;O)
Visa användare
2.525
SvanteE
528i -97
540ix MPPSK 2017
BMWCS 05553
Exhonda> *skratt*... Hade gärna gjort det, samt till mig själv också... Tror dock inte UD skulle uppskatta räkningen för den diplomatposten:-) Och bensinen hade jag bjudit på.

*BAWORAK*
Visa användare
1.024
Alf_VON_Sil
BMW X4 20d
Jeep Wrangler YJ
"Skogsbesten"
Gubbar tänk er in i denna situation:

30 grader varmt och solen i huvudet, brillorna på med en solbränd kvinnlig brunett med enorma ***** i passagerar sättet.

Samtidigt som man glider runt flyger tankarna till hösten då en ny 335 står och väntar på dig. Konfigurerad exakt som du alltid drömt.

Det enda som kunde varit bättre vore om det kunde ha fått plats en brunett och en blondin. Tyvärr fanns det inte plats för blondinen detta år, nästa år kanske?

Mvh
Kristian
Inga jäkla FI påhopp nu. Och se humorn idet istället.
Stekaren
Har väl kört en 600-700 mil nu i sommar med m5an, blivit en tripp ned till Gotland annars är det bara nyttomil.

Alf_VON_Sil: precis så har jag haft det i M5an ;)
ML
252
MLindqvist
540i (6 vxl) -98
Har inte njutit allt för mycket då kopplingen inte uppfört sig som den ska. Det blir dock snart åtgärdat. Fast visst har man ett par åk över 200 km/h.
Visa användare
660
Bholmberg
BMW 330i Touring -00
Ohja njuter varje gång jag kör den =)
Trors att den kostat mig väldigt mycket i sommar, nya däck, framruta, bussningar, angeleyes, hjulinställningar mm =P

--
DTM system och rak 6a ;)
Man kan inte annat en att njuta när man åker långt. Omkörningar går på nolltid och komforten är på topp. Bränslepriset är inget problem när bränsleförbrukningen ligger på 0.65 l/mil.

/Anders
To
964
Tozzy
M5 -00
BMWSC NR 490
Har kört ca 400mil i sommar och det har bara varit glädje mil, inget nyttigt alls förutom för själen :) Men nu är pärlan hos farbror doktorn så nu är det sorgens tid här hemma ;)
KR
1.360
KRAFTWERK
BMW 530iA -07
MINI Cooper Lounge -15
Jaha, ja....kört fantastisk E23 735:a till olika mål under hela semestern, o njutit av varje sekund. Fy satan vad bra hon går! Eftersom jag är singel, så har där åkt en del "galanta damer" i henne oxå ;-) De har alla uttryckt sitt nöje av att få åka i "en så gammal o fin BMW, o den ser ju inte ut som nån kebabsvarvarbil heller!!!" Nej, tror fan det! Den är ju för fan ett rullande tidsdokument, av det glada 80-talet! Jag har även förfinat henne litet oxå, med ny original, 3-ekrad E23-sportratt, Inspektion II, mm, mm...å så har jag köpt 5st. jättefina TRX BBS 415 krysseker :-)

/Håhå jaja...

BMW - Du mein einzig Licht. Die Rose hat nicht,was an Farb und Schein wie Sie,mein Bayrische Mädel.
Laddade inför sommaren med att göra min e28 528i riktigt sommarfin sista veckan i maj. Servade och polerade bilen så att jag skulle kunna njuta av min 80-talsbil vackra dagar. Den siste maj tog dock glädjen slut då någon tyckte sig behöva bilen bättre än mig. Har inte sett den sen dess... Så det blev inte mycket BMW åka i sommar tyvärr.

/Martin
dj
58
djkpg
320 touring e30
Tyvärr så har man inte kunnat njuta så mycket av att åka min nylackade e30 touring.... fick en mopedist jävel rakt i sidan, så man har inte fått njuta riktigt av sitt verk....suck... men nu e den hel å fin igen, ska bara kränga på min nya fälg, sen e den som förut.... :) ha de gött alla beeemmmer lovers
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.