AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
6.647

Vilken beg BMW är mest lättsåld idag?

Sida 1 av 2
Ni
776
Nisse
535i -86
518i -85
320dT -08
Volvo 850 -96
Det verkar vara svårt att sälja bil nu, alldeles för många bilar och för få köpare känns det som. Gäller nog inte bara BMW utan även andra märken.

Men vilken BMW tror ni är lättast att göra sig av med i dagsläget, finns det någon modell som är mer attraktiv än andra?

Jag skulle gissa på E46 320 Facelift M-sport. Dessa är väldigt eftertraktade minst sagt.

Var god att bruka sökfunktionen!
Länk
Nyare dieselbilar tror jag.
Visa användare
2.841
Robert Lundberg
BMW 420d -16
MB SLK 250 -13

Jag tror precis som Wendtan att 320 E46 är den mest lättsålda, men då som vanlig kombi. Många nyblivna pappor som slits mellan det kuliga och "familjeoket" och där smiter denna vagn in som en bra kompromiss.

En liten ot-fråga till Wendtan: Varför har du signaturen som du har?
Missade touring i mitt inlägg. Min signatur är väldigt självbeskrivande och inte på något sätt en uppmaning utan snarare en rekomendation :)

Var god att bruka sökfunktionen!
Länk
Visa användare
2.841
Robert Lundberg
BMW 420d -16
MB SLK 250 -13

Ok för att du missade kombin, men borde inte den vara mest efterfrågad?

Din signatur känns väldigt...skolpolis.
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
E30 bilar skulle jag tro... har aldrig haft problem med att sälja E30 bilar.

320ia - 89 Länk sålde jag för 2 veckor sedan, den såldes inom 2 dygn efter att annonsen kom ut.

318i - 88 med Länk såldes inom en 3 till 4 dagar efter utannonsering.

___
Bilbloggen: Länk
318 e46 med 143hk motorn?

Visa användare
4.266
J.Dredd
535dAT M-Sport e61
M535i e28 -86 BMW-Cup
Z4 Roadster 2.5 -03
E28 M535. Dom går åt fort!

///Jesper
"Det kortaste avståndet mellan två punkter är alltid under ombyggnad."
JoProPro-medlem
2.290
Johan (AutoPower)
2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport
2007 BMW 335i cabriolet
jag kan av egen erfarenhet säga att INGA (nyare) BMW är lättsålda. Bilar med M-paket går fortare än bilar utan, men pris, mil, utrustning, färgkombination måste vara helrätt för att bilen ska gå iväg. Tidigare tyckte jag att bilar i annorlunda men snygga färgkombinationer som oxfordgrön/beige, blå/grå, blå/beige var lätta att sälja, nu är det bara svart/svart eller silver/svart som gäller.
jag tror inte ens faceliftade bilar med M-paket är lättsålda, åtminstone är inte en 320 iT -02 utan M-paket lättsåld.
Tyvärr är prisnivån helt rubbad, det enda som verkar gå åt fort (baserat på hur fort annonserna försvinner från blocket) är kortmilade fullutrustade bilar som säljs billigare än vad de är värda i Tyskland. Tex en nyimporterad fullutrustad 530-touring som har gått 1200 mil per år för 135-145' kr, jag menar det är ju bara skrattretande....
tyvärr ser jag ingen ljusning heller, begagnatmarknaden har blivit sämre åtminstone sedan år 2000, troligen beroende på att allt fler köper nya bilar istället för begagnade. det beteendet håller nog i sig till nästa lågkonjunktur, kanske 1-2 år bort i tiden.

Mvh Johan
Justa E30s tror jag på. Mina egna har sålts 1-2 dagar efter utlagd annons.

Mohsen: Tyvärr är E34 520 12v förmodligen den mest oattraktiva BMWn på begmarknaden, mao inte lättsålda. :(

/Olof
Stekaren
Skulle också precis säga M535 E28 oavsett skick. Dessutom 2002 turbo, tidiga cabs och äldre alpinor
Visa användare
450
Stocktrader
Z3 3,0 Roadster -01
MB GLC Coupe AMG -17
VW Golf tdi -13
Kollar Blocket,Mobile.de så gott som dagligen och jag hålla med johan (autopower) i hans inlägg.

/ Mvh
JoProPro-medlem
2.290
Johan (AutoPower)
2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport
2007 BMW 335i cabriolet
Stocktrader, det som suger är att jag och importbedragarna har kommit på samma sak, dvs att det enda som är billigt i Tyskland är välutrustade bilar som har gått mer än 2500 mil/år, sk. långmilare. Det som skiljer är att jag säljer mina bilar med original mätarställning, medan bedragarna drar av 10-20000 mil. Gissa vem som står kvar med bilen längst och samtidigt tjänar mindre pengar? Jag kan ge dig en "hint", det är INTE killen med kontantkortstelefon, kronofogdeskulder, postboxadress som desstuom verkar döpt till BMW....

mvh Johan
Visa användare
450
Stocktrader
Z3 3,0 Roadster -01
MB GLC Coupe AMG -17
VW Golf tdi -13
Det som är lite skrämande är hur många som bara kikar på "billigat på Blocket och Mobile" Nä då betalar man gärna lite till och köper hos akut.BMW handlare i Tyskland!

/Mvh
E46 facelift med vettigt miltal och historik upplever jag som lättsålda. Både genom att granska marknaden, och baserat på egen erfarenhet.

318i -02 snikig med endast komfortpaket, svensksåld, 6500 mil. Såld på 12 timmar till ett pris som inte var billigast på blocket men inte dyrast heller.

Mest svårsålda: 318is E30 med rost, tog över ett halvår. Ironiskt, trodde det skulle bli min mest lättsålda bil och min bästa affär, men det blev precis tvärtom. Man lär sig av sina misstag och jag hade iaf kul under tiden.

Mvh,
Kalle
___
Bilarna: Länk
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Hmmm...jag ser ju att en del nämner att en M535 är den mest lättsålda modellen...trevligt ;)

Allt beror ju på vilket pris man sätter ut sin eventuella bil för :)

En M535:a för låt säga 100000 lär bli svårsåld :),likaväl som en facelift 320 touring E46:a lär bli det för 250000 ;)

Jaja...marknaden styr,dvs pengarna..

Mvh Janne.
Visa användare
4.266
J.Dredd
535dAT M-Sport e61
M535i e28 -86 BMW-Cup
Z4 Roadster 2.5 -03
Givetvis så är ju priset viktigt. Dock så verkar dom M535 som har varit ute på försäljning ha legat bra i pris. Dom har ju i princip försvunnit direkt! Något som troligtvis gör M535 till en lättsåld bil är ju att den håller på att bli en klassiker, medans en e34 520 är en bil som folk köper för att bara transportera sig.

///Jesper
"Det kortaste avståndet mellan två punkter är alltid under ombyggnad."
KH: Med justa E30s menar jag då välhållna E30s alt E30s med rätt prislapp. En väldigt rostig bil som är ute för samma pengar som icke-rostiga bilar verkar vara rätt ointressanta. Oavsett hur fint det maskinella skicket är så tycks det falla på det. Vilket jag delvis kan förstå, då rost är fruktansvärt irriterande. Min E30 323i hade rostig baklucka och en passagerardörr, men den såldes direkt eftersom jag satte ut den till ett attraktivt pris redan från dag 1.

Min E36 325 tog ca ett halvår att sälja, troligen pga ovanlig kulör och begynnande rost i skärmkanter. Sånt skrämmer bort köpare. Annars gick det maskinella skicket inte att jämföra med andra E36or i prisklassen då i princip hela chassiet var utbytt mot nya kvalitetsprylar (Sachs/Eibach/Boge/original osv). Det tog tid att hitta rätt köpare som förstod att uppskatta att mervärdet. Nu börjar jag inte renovera en bil som jag inte är säker på att behålla ett tag... hoppas jag :)

/Olof
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Kalle, 318is E30 är lättsålda om dom är i fint skick enligt min åsikt. Letade sån ett tag och alla fina försvann snabbt och till relativt högt pris.

Fina 325e30 gärna med original M-technik paket är ganska eftertraktade.
Lika så är jag inte orolig för att bli av med M3e30:n. Min gamla M3-87:a hade jag nog 10 spekulanter varav kanske hälften lät hyffsat seriösa.

Jag håller annars med Janne, allt handlar om prissättning.
Jag tycker det känns ganska bra om man säljer en bil efter en vecka eller två efter lite förhandlande. Girig som man är känns det inte bra om någon slår till efter ett par timmar utan att pruta ;) Då har man fel prissättning om man inte har en handfull bilar att sälja.

Racerbilen: Länk
Min kommentar ovan, angående svårsålda E30, är lite självironisk, vilket kanske inte framgick riktigt.

Nej jag är förstås fullt medveten om att jag från början hade "fel" pris på min 318is, men så hade jag heller absolut ingen brådska att göra mig av med den! Likväl är jag medveten om att fina E30 är lättsålda, framförallt 325i och 318is 16v.

Mvh,
Kalle
___
Bilarna: Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.