AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

6- och 8-Serien
4.841

850 som endast går på ena cylinderraden

Sida 2 av 2
betriebsanleitung3
1 bränslepump kass? koppla ihop bägge motorhalvorna till den sidans pump som motorn går på, jag har haft detta felet på ett par bilar med exakt samma symtom som beskrivs.
St
84
Sten Engman
Alpina B12 5,7 COUPÉ
Varsin DME skulle det ju vara

Sorry......./Sten
St
84
Sten Engman
Alpina B12 5,7 COUPÉ
Hej betriebsanleitung3! Eftersom bränslematningen är helt separerad mellan cyl-raderna på V12:an så blir inte tändstiften våta om en pump lägger av.

Sten
betriebsanleitung3
Hej betriebsanleitung3! Eftersom bränslematningen är helt separerad mellan cyl-raderna på V12:an så blir inte tändstiften våta om en pump lägger av

Det trodde jag också första gången jag råkade ut för det, därför letade jag alla andra fel än bränslepumpen men trots allt blev den sur, som sista åtgärd kopplade jag bägge slangarna på ett t-rör eftersom allt annat var provat och då gick bilen korrekt så då var det bara att beställa 2 nya pumpar. Jag hade gnista då bilen gick på starten men inte då motorn gick på andra halvan, jag antar att tändningen stängs av för att unvika mager blandning pga i mitt fall kass bränslepump.
nu tror jag att jag har fått den att gå riktigt. efter många försök med att kontrollera stiften så provade jag minska ner elektrodavstånden på stiften, samt rengöra dom.

jag hade även spridarkontakterna delade när jag testade stiften, och då rengjorde jag dom också, och sen när jag satte ihop allt så fungerar det som det ska.

något som dock är lustigt är luftmängdmätarna, är dom kopplade till "fel" motorrad?
För när jag drog bort kontakten till lmm på samma sida som den missade på så dog bilen, när jag däremot drog ut den från den sida som den gick rent på så blev det ingen skillnad.
Därför tog det en ba stund innan jag bara kom underfund med vilken sida problemet satt på
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Låter som min fast med mer bekymmer. Det tips jag fick på träffen idag var vaacumslangar och bränsletryckregulatorer. Tack Paap och Dic, ovärderligt med Er kunskap som sagt var! Är de inte jämna så läcker det in soppa i insuget. Perre får kolla på det nästkommande veckor.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.