AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
2.536

Gurglande broms

Sida 2 av 2
Visa användare
1.458
FD-Ormen
X1 18d SDrive-15
CX-5 2.2d-13
Det kanske bör finnas dränering till baljan under kupéfiltret, men även den kanske är tilltäppt. Skönt att det löste sig!

Den nya kärleken: Länk

Mvh:

Zoltan
Visa användare
35
Holmblad
535D Touring -08
Äntligen är problemet löst, precis som för "Be eM We" så var det fullt av vatten i baljan under kupéfiltret. jag torkade ur ordentligt och tätade med Silikon där vattnet smet in och nu har bilden både blivit tvättad och stått ute i åskskurar utan att något vatten har kommit in under kupéfiltret igen.

Ni som hjälpte mig ska veta att jag har haft bilen på verkstad ett flertal gånger p.g.a. detta felet utan att det blivit åtgärdat, lite svårt att hitta detta med DIS. och detta har kostat mig många onödiga tusenlappar.
Visa användare
1.458
FD-Ormen
X1 18d SDrive-15
CX-5 2.2d-13
Då tycker jag att du skriver ut denna tråd o drar iväg till BMW och försöker (hota lite med ARN) få tillbaka pengarna. AMATÖRER!

Om det inte gån, ger du de lite dåligt självförtroende, förhoppningsvis.

Den nya kärleken: Länk

Mvh:

Zoltan
bm
304
bmwtouring
523i touring -00
det sitter små "snorklar" längst ner i baljorna som ska rensas vid arje service... då kan vattnet rinna ut...

//Martin
Be
26
Be eM We
BMW 528 Touring -99
Hej

Det var inte "snorklarna" som var bekymret utan själva passformen på baljorna..speciellt i skarven upp mot vindrutan..vattnet kom ner innan det kom fram till "snorkeln..."
Är det någon som haft problem vid minusgrader även efter att baljan blivit dränerad?

Min balja blev tät under sommaren.
Jag tömde baljan och fjorde rent dräneringen. Sedan dess har det fungerat bra.
Tills nu när det blivit minusgrader.
Pedalen fryser fast och blir stum.

Skall prova byta bromsvätskan idag, för att se om det hjälper.

Kan det finnas vatten kvar i bromsservon som inte runnit ur?
Kan jag torka den utan att ta lös den iaf?
Kupevärmare riktad mot den i ett dygn eller något?

Mvh Carl.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.