AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
2.210

Tips om stöldförebyggande åtgärder!

Sida 1 av 2
Hej. Har nu för femte gången blivit av med främre kofångare på en 5-serie med M-paketet. Trotts larm och sönderborrade torxskruvar har de meckat loss den under natten. Har någon bra tips på vad man kan göra för att ytterligare försvåra för idioterna som är på den hela tiden. (vet någon var alla m-kofångare tar vägen??)
ka
16
kamsal
520i Touring-95 E34
Hej polernisse! Det så jo större säkerhets åtgerd du tar skadorna i bilen blir störe ,mit bästa tips till dig är köp några extra ko fångare och läg dom framför bilen på detta set sliper du mycket extra slit och släp.
Mvh.
Mmm...kan man göra. Problemet är väl att de med balkar, lack och annat går lös på 15000:-.
Visa användare
4.266
J.Dredd
535dAT M-Sport e61
M535i e28 -86 BMW-Cup
Z4 Roadster 2.5 -03
Limma fast med PL400. Jobbigt när man själv ska ha loss sakerna bara.

///Jesper
"Det kortaste avståndet mellan två punkter är alltid under ombyggnad."
Visa användare
4.266
J.Dredd
535dAT M-Sport e61
M535i e28 -86 BMW-Cup
Z4 Roadster 2.5 -03
Ett bättre alternativ kan ju va att larma sakerna. Det går ju att lösa med folie eller kontakt.

///Jesper
"Det kortaste avståndet mellan två punkter är alltid under ombyggnad."
J.Dredd: Larma är det jag ska försöka med, dra några slingor som bryts vid lossning av bultar etc..
Fr
2.517
Fransosen
330Ci Cab M-pkt -03 (e46)
750Li -09 (f02)
Trist det där, men frågan är ju om larmet hjälper?? Vill ju till att nån hör det och faktiskt oxå gör nåt. Vilket väl sällan inträffar.

Ställa bilen med fronten 1mm från husväggen kan ju hjälpa. Men jag antar att du bor inne stan och letar ny parkering var och varannan kväll varför såna kan vara svåra att hitta. Alternativt 1 mm från bilen framför, men det kan ju bli skador om personen i den inte ser sig för.

Trist, j-t trist och som sagt vart tar alla vägen? Blocket är väl ett inte alltför högoddsat tips.

Så länge det finns folk som vill köpa billigt oavsett varifrån grejerna kommer lär vi ha samma bekymmer. Har själv blivit av med dimljusen, backspeglarna och flärpen på bakluckan. Men inte angel-eyesen eller fronten. ÄN är väl bäst att tillägga!!

Niklas

Fransosen
Niklas: Ett aber, är ju inne på min tredje runda "angel eyeslyktor" nu. Men de måste in i bilen för att norpa dem. Senast de försökte gå in så gick larmet och de försökte knipsa sirenkabeln men fick gaswiren istället?!?! Alla blinkers va ju krosade runt om också. Har nu pratat med en finurlig larekille och duktig Bmw-verkstad om lite "surprises". För det lär ju knappast vara sista gången de ger sig på den. Mobil "webkamera" övervakning kanske kan vara något!!
In
799
InfiniteObscurity
E61 520d -08
F11 520d -11
Ställa bilen på något mörkt ställe och sen sitta dold i närheten och vakta med en golfklubba av modellen större. Nog det alternativ jag skulle välja.

Limma rakblad på de ställen där de måste sätta fingrarna för att montera dän frontspoilern.

Hoppas du får stopp på tjuvarna.
ka
16
kamsal
520i Touring-95 E34
Det bästa är att ha larm i bilen inkl,stöd fångare larm som uttlöser vid vibration och röster och en infraröd camera med trådlös sändare(titta i Conrad eller kjell& nkmpani)
Mvh.
Visa användare
51
Rörmokarn
BMW 540IA Touring -95
E34
Koppla ett par dynamitgubbar så du spränger skitfolket i luften, så slipper vi dom :)
Problemet är ju att din bil försvinner oxå
Visa användare
51
Rörmokarn
BMW 540IA Touring -95
E34
Gillar "InfiniteObscurity" ideer oxå
se
661
seb_540
328i M F30
Rakblad alla gånger, komplettera gärna med (helst HIV smittade) kanyler då dessa penetrerar arbetshandskar lättare.
Fr
2.517
Fransosen
750Li -09 (f02)
Jörgen, vad säger dom på försäkringsbolaget???

Det är för jävligt på ren svenska att man inte ska få ha sina saker i fred!!

PL400 är ju annars ett alternativ om än lite jobbigt om du själv ska mekka nåt! Du får väl köra Porschen istället

Niklas

Fransosen
Niklas: De säger inget. Jag vet att andra bolag letar dna numera på dessa bilar för att binda samman gärningsmän till de olika bilarna. Men LF har inget sådant ännu, jag har skrivit brev till dem men det lär knappast vara någon som intresserar sig.
se
661
seb_540
328i M F30
Verkar vara mycket stölder just nu på E39, antar att det är skralt i kassan efter semestern för gärningsmännen. Polernisse har du en silverfärgad sedan som stod parkerad på regeringsgatan förra veckan? Den saknade front iaf.... sen såg jag en silver touring som bogserades iväg 2 dar senare, krossad förarruta, inga framlampor o inga dimljus....
Fr
2.517
Fransosen
750Li -09 (f02)
Jörgen,

hoppas bara att LF inte ändrar sig!

Finns det inte skruvar som är "en-vägs"? Som man bara kan skruva in men inte ut. Fast du hade ju prövat med att sabba skruven så det verkar ju inte göra nån skillnad. Slipa ner den så att det inte finns nån kant att greppa samt sätta en svetsloppa i hålet kanske?

Spackla över skruven med Plastic Padding eller motsvarande??

Fan att man ska behöva hålla på så här för att behålla sina egna grejor!!

Så länge det finns en andrahandsmarknad som inte brys sig om ursprunget utan bara tittar på priset kommer vi att få leva med detta.

Är ju en massa jobb för dig, samt pengar ut varje gång för nån form av självrisk åker du väl på?

Niklas

Fransosen
5ggr, helt sjukt. Vad säger FB? Dom borde väl kunna hjälpa till med några tips. Annars så röstar jag på superlim. Men då lär du få åverkan likt förbannat när dom försöker ta loss skiten. Nä, antingen så flyttar du eller byter bil. Något annat lär inte hjälpa...
seb540: Nej, det var inte min. Ja det är jättestort det här problemet. lampor och kofångare är det mest populära.

Niklas: Jag har lite överaskningar på G, att nämna dem här kan vara otaktiskt dock då förövarna kanske också använder sig av sajten.
Da
1.734
Daniel.F...
540i 6vxl touring-95 -Såld!
Man blir så förbannnad när man läser om detta! en spyfluga är mer värd i mina ögon än dessa avskrädes "människor".
To
1.223
Tommyv6
BMW E34 525IM 1993
BMW E34 520

Fy..FA....n rent ut sagt. Dom snodde glaset, alltså bara själva glaset på backspegeln höger.

Snacka om beställningsjobb !?
Ok, inga dyra saker men man blir förb..vad väntar härnäst.

Kan nämna att jag har personligen jagat folk med golfklubba för förra vintern. Sedan fick jag ha bilen ifred. Har dock turen att jag hör mitt larm utanför.

beemoholist
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.