AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
3.173

Sänksats 750 e38 årgång 99 med edc

Sida 2 av 2
da
62
darthmoller
335 Ci -07 Vishnu V3
Finns sänksatser som e anpassade för e38 med edc, vad skillnaden e vet jag inte men jag vet så mycket att ska man sänka bil med edc måste sänksatsen vara avpassad för detta. OCL som har köpt din sats ifrån har det.
Bl
66
Blappe
X5 - 04
Jovisst är min sänksats anpassad för EDC men min fråga var ju om man märker någon skillnad på att sätta dit den eller inte för att är nivåreglering på bilen.

/Blappe
PJProPro-medlem
2.617
PJ
730d-2016
X2 M-Sport xDrive20d
Maserati QP Sport GTS

Nivå regleringen går att ställa manuellt till önskad läge. Om du kollar hur den är uppbyggd så ger det sig självt. Länk Lossa klamman 4 och vrid till önskad höjd med motorn på tomgång.

Mvh. Patric, BMWCS #4598
Paap Reeder
Blappe! ... höjden bak på bilen ställer du ju på nivåventilen med en insex-nyckel ... när du väl sänkt fram. (Gäller utan EDC men med nivåreglering)

Övrigt så anser jag att man måste vara extremt försiktig med sänkning. Absolut maximalt 30 mm ... ty det ser udda ut.

Såg häromdagen en MB - den modellen med stora dasslock till framljus - som hade sänkt ... kanske 50/50 samt satt dit 19-20 tummare.

Bilen gjorde ett klart löjligt intryck ty det såg ut som man körde sand eller timmer i den i o m att hjulen "satt långt upp i hjulhusen".

Sedan har vi gången. Eftersom de svenska vägarna blir sämre och sämre kommer man att guppa omkring som mupparna i kupén.
Vid varje ojämnhet som inte vv orkat få bort kommer huvudena på alla i bilen - är det då 4 st ser det ännu kuligare ut - att pluppa upp och ner ... och man undrar: ... att dom orkar?

MVH /// Paap R
Bl
66
Blappe
X5 - 04
Håller med dej Paap. Sänka för mycket bak ser bara konstigt ut. Min tanke är inte att sänka någonting bak alls utan bara frammen som jag har stört mej på sen första gången jag såg en E38. Ska plocka ihop bilen i veckan nu tänkte jag och så är det bara att ge sej ut på vägarna och testa lite snabba inbromsningar och snäva kurvor för att se hur bilen reagerar.

/Blappe
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.