|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Hej. Vad ska man ha för däcktryck i 235/35 fram 265/30 bak däck typ pzero nero zr 19" Jag vill ha bästa möjliga väghållning, jag åker nästan alltid själv. Jag har sökt men har inte hittat svar på denna fråga. Mvh | |
| 20.2 psi ungefär det är lagom. | |
| Eller så är det alldeles för mycket. Du ska väl ha det som står? Eller lite mer. | |
Gemini__ |
3-3.5kg skulle jag rekommendera. Mvh: Thomas |
| 3-3.5kg? vad ska det betyda | |
Gemini__ |
Vad ser det ut som? 3-3.5kg som sagt. //Thomas |
Gemini__ |
Tre-till-tre-och-ett-halvt-kilo fram/bak |
| hur många bar är det? | |
| Kim åk till Statoil och ta luftburken, på den finns det en mätare, tryck in luft till mätar vippen står på 3-3.5 kg. Svårare än så är det inte. | |
| Det är samma sak. | |
| du är så rolig. | |
Gemini__ |
Vem är det som är rolig? |
| det kan inte vara rätt att ha så mycket? det står att om man har 255 19 bak ska man ha runt 2.3 tror jag, hur kan man då ha 3 bar till 3.5? | |
Gemini__ |
Du får mer än gärna köra på 2.3kg (bar), men det är absolut inte ett optimalt ringtryck för dina däck. På tok för lågt. Fråga vilken däckverkstad som helst. Mvh: Thomas |
Gemini__ |
...om du nu inte litar på mig |
| så det optimala är att ha ett högttryck? jag trodde det var tvärt om. | |
|
Fråga om lufttryck på däckverkstad? Jo visst, om man vill höra skrönor så. Jag har hittills inte träffat någon däckkrängare som är särskilt bildad i ämnet lufttryck i däck. Jag tänker inte ge några rekomendationer, för min åsikt är inte mer värd än någon annan desinformerad persons åsikt. Jag vill istället uppmana var och en att läsa på ordentligt själv. |
|
|
Innan jag skrev detta inlägg så kolla jag i tabeller, sökte på nätet, nada. Jag gör så att jag testar imorgon och ser vad som funkar bäst. om då ingen annan vet? |
|
|
Jag kör 3,0 fram och 3,2 bak. 245 och 285 19" /Manray/ |
|
Gemini__ |
Adelson: Har du testat att diskutera detta ämne med mer än en "däckkrängare". Att du missat att det finns folk med god kunskap i ämnet låter märkligt. Eftersom att du vet att skilja mellan skrönor och verklighet kanske du kan delge lite av dina egna erfarenheter i ämnet. I annat fall förstår jag inte varför du bemödar dig med att besvara trådskaparen från första början. //Thomas |
Gemini__ |
Scwein: Du skrev: "det står att om man har 255 19 bak ska man ha runt 2.3 tror jag, hur kan man då ha 3 bar till 3.5" Vidare nämner du: "Innan jag skrev detta inlägg så kolla jag i tabeller, sökte på nätet, nada." Vart hittade du informationen att du ska ha 2.3kg? //Thomas |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.